indstigningslister

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
froggernaut
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:51
Navn: froggernaut
By: Sæt venligst by eller område her

indstigningslister

Indlæg af froggernaut »

Mine indstigningslister (dem der står "BMW" på) i både højre og venstre fordør er faldet fra hinanden og skal skiftes. Men hvordan gør jeg? Jeg har prøvet at trække til højre/venstre og udad, men de vil ikke rokke. Skal jeg bare flå til? Ødelægger jeg ikke de små plast "propper" der holder listen på plads?
Thomas

528i manuelt gear
18" M fælge
Brugeravatar
adamzack
Super Star
Super Star
Indlæg: 1442
Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
Geografisk sted: Nordsjælland
Navn: Allan Ash
By: Farum

Re: indstigningslister

Indlæg af adamzack »

Prøv hø eller ve. Ellers må du flå den op. Du skal måske bruge nogle nye klips. Det der driller mest, er at de er svære at få ud/af sammen med listen. Brug evt noget fisketråd eller lign til at få under så du kan hive klipsen op. Brug IKKE metal-genstande!

Klipsen har part nr 51-47-1-840-960. Nr 7 på billedet her http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... =55&hl=114 koster 5 kroner stk hos koed.

Mener det er nemmest at sætte dem fast på listen, og derefter trykke listen på plads igen. Kan godt drille lidt. Håber at jeg har husket korrekt, da det er 2 år siden jeg skiftede mine, og der mener jeg ikke at jeg brugte nye klips, men er usikker
Med Venlig Hilsen Allan

Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Brugeravatar
henriky
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 117
Tilmeldt: tirs 27. maj 2008 08:03
Navn: Henrik Y. Jensen
By: Frederiksberg

Re: indstigningslister

Indlæg af henriky »

Da jeg skiftede mine fik jeg et sæt fra Schøber inkl. clips, da de med tiden bliver lidt møre pga vind og vejr. Det var ikke dem alle der brækkede, men de fleste gjorde...

Jeg brugte en plastkile (minder om en skruetrækker i plastic) til at vippe de gamle op. Jeg kunne se hvor jeg skulle "vippe" da jeg havde det nye sæt liggende ved siden af.
Venligst

Henrik Y. Jensen
BMW F11 N57D30O1
Frederiksberg, Kbh.
Brugeravatar
97746117
Super Star
Super Star
Indlæg: 1004
Tilmeldt: ons 12. nov 2008 20:45
Navn: Peter Kibsgaard
By: Sundby Mors

Re: indstigningslister

Indlæg af 97746117 »

lidt maletape på en stor flad skruetrækker, ind under listen og op med svinet det virker fint hos mig
Mvh. Peter Kibsgaard
1 stk. E66 730ld individual `07, 2 stk. E39 525tds touring aut.´98, 1 stk. Toyota MR2 turbo´85, 1 stk. VW beach buggy´70
Tidl. Toyota Corolla van 1,8d turbo´86, Mazda mx5´90, BMW E34 525 tds van´95
Besvar