530d E39 Vil periodisk ikke starte

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
lm@1albatros.com
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 25. jun 2010 11:59
Geografisk sted: Holte
Navn: Lars Magnusson
By: Holte

530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af lm@1albatros.com »

Har periodosik startproblemer som er kommet inden for de sidst to uger - startmotoren kører men der sker ikke noget. Hvis jeg venter en time så starter den. Den har dog ikke sin sædvanlige kraft som den ellers plejer (ved kraftig accelration - ved alm. kørsel virker den normal) - har haft den på mit værksted (uaut.) som har følgende fejl koder:
Trykomformer Ladetryks regulering, Forfødetryk overvågn. for lavt tryk. Klimapompr. frakobl. (dette skyldes nok deffekt udetermometer). Mit værksted vil ikke kaste sig ud i rep. og henviser til BMW. Jeg har dårlige erfaringer med BMW og overvejer Jarls Bil Service i Helsingborg - nogen som ved om han er stærk på Dieselbiler ? Er der endvidere nogen som har et bud på fejlen ;-(
Mvh. Lars Magnusson
F11 - 530xd M-Sport 2013
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af admin »

Ny knastføler, så kører den igen.
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
E60Vest
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 911
Tilmeldt: man 27. sep 2010 16:27
Navn: B. Andersen
By: Vestjylland

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af E60Vest »

Mvh. B.Andersen
E60Vest
Brugeravatar
plpoulsen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1708
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:55
Navn: Per Legarth
By: Randers

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af plpoulsen »

Kunne godt lyde som en forfødepumpe. Symptomerne kan også passe på en dyse. Prøv at få lavet en lækoliemåling. Kan evt også være ledningerne til railtryk føler der har dårlig forbindelse.

Fejlkode indikere at forfødetrykket er for lavt, hvilket tyder på pumpe, filter evt elektriske forbindelser.

Har også fejl på ladetryksreguleringen, det kan være defekte vakumslanger, magnetventil osv. Men burde ikke give startbesvær.
Mvh Per
Mvh. Per

Mail: per@carwizard.dk
Brugeravatar
lm@1albatros.com
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 25. jun 2010 11:59
Geografisk sted: Holte
Navn: Lars Magnusson
By: Holte

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af lm@1albatros.com »

Tak for jeres svar og lige en opdatering. Jeg sendte bilen til Jarls i Helsingborg, da der også var en lang række andre ting som skulle laves. Ved undersøgelse, der var ingen fejl på bilen, men de undersøgte brændstofpumperne mv. og konstaterede alene en iret kontakt som de skiftede. Umiddelbart kørte bilen fint derefter, men problemet er vendt tilbage. Har stadig periodisk startproblemer, og den vil ikke accelrere over 3000 rpm - se vedhæftet film (her trykker jeg speederen i bund). Prøvede så at få skiftet knastføleren idag, men har stadig problemet. Så måske det er en dyse.... Må derfor sende den retur til Jarls igen.... Ngole som har et bud, eller en dieseleksperts som de kan anbefale uden det koster en bondegård ?
PS fik lavet følgende hos Jarls: Inspection II, Rep. af PDC, nyt baghjulsleje, ny kontakt på brændstofspumpe, Ny bøsning på bagtøj, to nye inderskærme + ude temp. måler, fastgørelse af sidespejl, ny axel på bagvisker - pris SEK 15.000 (ok syntes jeg) ?
Mvh. Lars Magnusson
F11 - 530xd M-Sport 2013
Brugeravatar
ST
Super Star
Super Star
Indlæg: 1246
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 22:07
Navn: ST (Semir Tesnjak)
By: Vejle

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af ST »

Hmm, lige da jeg fik min BMW kom jeg af med 12000 kr. Der fik jeg skiftet køler, udstødning, bremser hele vejen rundt, malerarbejde, olie, bremse, filter og diverse andre små ting, samt check.
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
Brugeravatar
Damgaard-530d
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: tors 16. okt 2008 18:50
Navn: Damgaard-530d M touring
By: Sæt venligst by eller område her

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af Damgaard-530d »

Det er 99% sikkert brændstofpumpen, har haft samme problem, og 530d fra 2001 193hk har svage brændstofpumper, fordi de skal levere mere tryk en de tidligere, og hvis det havde været en dysse, så havde den meldt fejl på det, og enda hvilken det sku være galt med.
Brugeravatar
plpoulsen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1708
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:55
Navn: Per Legarth
By: Randers

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af plpoulsen »

Der kan sagtens være fejl på en dyse uden at der bliver meldt fejl på den... F.eks. for stor lækoliemængde, hvilket netop kan give startproblemer.

Fik du foretaget en lækoliemåling da den var på værksted?

Men ellers så kan det også være forfødepumpen eller evt raildrucksensor (dårlig forbindelse i stikket)

Fandt de grunden til fejlmeldingen på ladetryksreguleringen?

mvh Per
Mvh. Per

Mail: per@carwizard.dk
Brugeravatar
ottedk
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 281
Tilmeldt: tirs 26. maj 2009 00:24
Navn: Claus Ortvald
By: Nordsjælland

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af ottedk »

da min gjorde det samme som din var det comonrail pumpen som var færdig.

snak med cam diesel i hedehusene, de er experter, og billige


Mvh. Claus Ortvald
530 dA mit alles
Brugeravatar
plpoulsen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1708
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:55
Navn: Per Legarth
By: Randers

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af plpoulsen »

Mange fejl kan give de samme symptomer, derfor er det vigtigste at der foretages en ordentlig diagnose istedet for der skiftes komponenter på gætværk, hvilket i sidste ende bliver dyrere end at køre til bmw og få lavet en diagnose med originalt testudstyr og en erfaren tekniker.

Mvh Per
Mvh. Per

Mail: per@carwizard.dk
Besvar