Fj.betj. eller sms-start til oliefyr ?

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
jodde
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 437
Tilmeldt: tors 9. apr 2009 21:59
Navn: Jesper Albech
By: Djursland

Fj.betj. eller sms-start til oliefyr ?

Indlæg af jodde »

Hejsa !

Det fabriksmonterede webasto oliefyr i min 530d fra 06/2001, virker perfekt, med mulighed for at kode det fra 16:9 skærmen.

Men jeg kunne godt tænke mig at få en "nemmere" løsning, da jeg ikke altid ved hvornår jeg har fri fra arbejde, og derfor ikke så nemt kan kode den til at være klar til en "varm hjemtur".

Derfor vil jeg høre om man kan købe en fj.betj. hos en webastoforhandler, og få den til at virke sammen med BMW fyret, eller om man er nødt til at købe en original fj.betj. ?

Alternativt kunne det også være interessant med et sms-modul (hvis det hedder det), så man fra sin mobil, kan sende en besked til bilen om at den skal starte på et givet tidspunkt. Men denne løsning kræver måske at der er original tlf. i bilen, eller... ? (Der er nu original monteret tlf i mon E39)

Ved at værkføreren hos Jan Nygaard har en 530d, hvor han har købt en "universal" fj.betj, til at betjene fyret (vidst een med display der bl.a. viser temperaturen inde i bilen), men hvordan det evt. skal kobles sammen med BMW´s fyr, ved jeg ikke.

Nogen der har erfaringer med fj.betj til oliefyr, eller med sms-aktivering ??

På forhånd tak for gode svar & input
----------------------------------------------------------

Med venlig hilsen
Jesper Albech.

Tidligere BMW’er:
BMW E39 530da 2001 Sedan
BMW F34 318d GT
BMW F31 320d
BMW F31 320d LCI
BMW F36 420i Gran Coupé
Brugeravatar
pfingstl
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 942
Tilmeldt: man 9. jun 2008 17:23
Navn: Jens Pfingstl
By: Gentofte

Re: Fj.betj. eller sms-start til oliefyr ?

Indlæg af pfingstl »

Man kan naturligvis købe begge dele (fjernbetjening og gsm) hos BMW.

Jeg ved fra min gamle E39 med fjernbetjening at man blot skulle jorde en ledning for at starte fyr m.m.

Hvis man f.eks. har en GPS tracker kan de bruges til at ringe til bilen og jorde denne ledning i X antal minutter.

Der findes forskellige GSM systemer på nettet - søg på Google.
Mvh. Jens Pfingstl
F11
Brugeravatar
Thomas Olsen
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 53
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 08:39
Navn: Thomas Olsen
By: Rødovre

Re: Fj.betj. eller sms-start til oliefyr ?

Indlæg af Thomas Olsen »

Hej.

Ja, du kan sagtens bruge alle telestart fjernbetjeningerne, du skal bare huske du skal have modtager delene med til dem

som denne
http://cgi.ebay.de/Webasto-Telestart-T8 ... 4154b78457

Den skal have +12V og stel, når du aktiverer din fjernbetjening, får du +12Volt ud på en ledning, den skal ned og monteres på ben/klemme 1 på webasto fyret, og vupti det kan nu fjernbetjenes.

Samme princip gælder med sms delen.

/Mvh. Thomas.
/MVH. Thomas.
BMW E39 '99 - 530D touring steptronic
Besvar