Hi-fi til DSP

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Hi-fi til DSP

Indlæg af LarsHansen »

Hvad skal der til for at ombygge er E39 sedan fra Hi-fi til DSP ?
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: Hi-fi til DSP

Indlæg af LarsHansen »

Slet ingen der har prøvet dette og ved noget om det ?
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
ffr
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 194
Tilmeldt: tors 19. nov 2009 14:32
Navn: Frederik Frederiksen
By: Vangede/Gentofte

Re: Hi-fi til DSP

Indlæg af ffr »

Hej Lars,
Jeg kan ikke hjælpe dig, men kan huske at have læst om det her på forum - tror det var Ralle, der havde gang i et lignende projekt - prøv at bruge søge funktionen
Mvh. Frederik
E39 Alpina B10 4.6i Touring 1998
Brugeravatar
pfingstl
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 942
Tilmeldt: man 9. jun 2008 17:23
Navn: Jens Pfingstl
By: Gentofte

Re: Hi-fi til DSP

Indlæg af pfingstl »

Jeg mener der skal et Komplet ledningsnet til fra en bil med DSP.

Så det er en større opgave, men der er da en del der har lavet det. Også her på forum.

De melder sig nok.

Jens
Mvh. Jens Pfingstl
F11
Brugeravatar
120hk
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 12. jan 2011 17:05
Navn: Peter Henriksen
By: Hastrup

Re: Hi-fi til DSP

Indlæg af 120hk »

Hej Lars du skal bruge en DSP forstærker med stik og ledning og så er det bare at gå igang med bidetang og loddekolbe har selv lavet konverteringen på min E39 Touring du er velkommen til at ringe til mig på
28599112
Mvh. Peter
Brugeravatar
Mrfitting
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 125
Tilmeldt: fre 4. okt 2013 17:30
Navn: Glen Jørgensen
By: Lem st - Højmark

Re: Hi-fi til DSP

Indlæg af Mrfitting »

Hvad er forskellen på hifi og dsp?
Og hvad med højtalerne?
Har selv en forstærker der nogle gange brummer så man ikke kan være i bilen måske man skulle skifte?


Mvh. Glen Jørgensen
E39 525tds 1996
Brugeravatar
97746117
Super Star
Super Star
Indlæg: 1004
Tilmeldt: ons 12. nov 2008 20:45
Navn: Peter Kibsgaard
By: Sundby Mors

Re: Hi-fi til DSP

Indlæg af 97746117 »

jeg har også lavet begge mine fra hifi til dsp, i touring er det en smal sag
Mvh. Peter Kibsgaard
1 stk. E66 730ld individual `07, 2 stk. E39 525tds touring aut.´98, 1 stk. Toyota MR2 turbo´85, 1 stk. VW beach buggy´70
Tidl. Toyota Corolla van 1,8d turbo´86, Mazda mx5´90, BMW E34 525 tds van´95
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: Hi-fi til DSP

Indlæg af LarsHansen »

Altså...

Jeg har DSP i min touring. Så langt så godt.

Men da min touring har fået et fysisk knæk i et parkeringshus i Lund (og vi siger "tak" til min elskede kone Dorthe) er min plan om at istandsætte bilen, som i øvrigt er i orden og vi er mægtig glade for, skrinlagt og jeg er på jagt efter en anden 540 som har det min egen ikke har og som IKKE skal istandsættes med maling, M-optik og hvad har vi...
Jeg har regnet på hvad en istandsættelse/renovering af vores bil vil koste og det ligger med alt det jeg gerne vil, optimistisk sat, på mellem 30 og 40 kilo og da en tilsvarende bil UDEN skade kan fås for mindre, vil det være helt hen i vejret at begynde på det projekt. Det er jo stadig en bil der har kørt 300.000 km med de skavanker der nu er ved en 12 år gammel bil med det kilometer tal.

Problemet er at jeg nok har fundet et par egnede emner for en ny brugt bil, men ingen af dem har DSP og det vil jeg bare have. Samtidig kan jeg se at flere har bygget deres touringer om til DSP, men der er så vidt jeg kan se ingen med sedan ombygninger og det er en sedan jeg går efter.

Men tak for foreløbige input og jeg skal nok kontakte dem af jer der har tilbudt hjælp i forbindelse med en eventuelt ombygning,
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
97746117
Super Star
Super Star
Indlæg: 1004
Tilmeldt: ons 12. nov 2008 20:45
Navn: Peter Kibsgaard
By: Sundby Mors

Re: Hi-fi til DSP

Indlæg af 97746117 »

så vidt jeg ved er det vist en anden sub i hattehylden, og der skal nok trækkes lidt nye ledninger til den, ellers er det vel som touring, bare lidt stik arbejde ved forstærkeren, find du bare en med hifi, byg om og bliv glad
Mvh. Peter Kibsgaard
1 stk. E66 730ld individual `07, 2 stk. E39 525tds touring aut.´98, 1 stk. Toyota MR2 turbo´85, 1 stk. VW beach buggy´70
Tidl. Toyota Corolla van 1,8d turbo´86, Mazda mx5´90, BMW E34 525 tds van´95
Brugeravatar
Serupkri
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: tors 22. mar 2007 09:50
Navn: Kristian Serup
By: Holte

Re: Hi-fi til DSP

Indlæg af Serupkri »

Hej Lars,

Jeg ombyggede i sin tid min sedan fra alm. standard lyd til DSP - altså ikke fra Hifi. Mine erfaringer er derfor ikke baseret på Hifi som udgangspunkt og det kan være jeg tager fejl i mine kommentarer.

DSP højttalerenhederne er fra Nokia (orange label) og på 8 ohm. Du skal derfor skifte alle dine enheder, da de eksisterende enheder er 4 ohm.

DSP har 3 højttalere i hver fordør - der skal trækkes separate ledninger til hver højttaler med snoede kabler (twisted pair).

Der skal trækkes kabel til diskant i bagdør og højttaler monteres (ved ikke om Hifi allerede har denne højttaler - i så fald sparer du dette indgreb).

God fornøjelse.
Mvh. Kristian Serup
F11 530d 5/2011
Besvar