Centrallås

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 220
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Centrallås

Indlæg af JM540466 »

Hej Alle
Vil høre om der er nogen som kan hjælpe mig. Problemet er at mit grundmodul ikke giver signal til de to bagerste døre samt tankklappen. mODULET HAR VÆRET TIL REPARATION VED cAR pARTS I tYSKLAND HVOR RELÆERNE ER BLEVET SKIFTET. Men problemet er det samme. Kontaktede ATECH2 som var meget behjælpelig, men de ville ikke sende det til reparation efter forspørgsel hos teknikeren.
De to forreste døre samt bagklappen virker.
Så har jeg tænkt om ikke jeg kunne føre en ledning fra bagklaplåsen når denne låser og låser op dvs bruge signalet til et relæ for styrestrøm. Relæet klapper jo ved henholdsvis åbning og lukning. + strømmen kommer jo så fra relæet og til tankklappen. Selvfølgelig cuttes den oprindelige ledning og der anvendes kun + ledning fra relæet når dette aktiveres På låsemotoren er der jord og den bibeholdes selvfølgelig. Men jeg ved ikke om det oprindelig er forbundet med det der hedder Wide pulse der er en kommando i selve strømmen.
Derfor mit spørgsmål og i første omgang et evt. forsøg med låsemotoren i tankklappen.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 220
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: Centrallås

Indlæg af JM540466 »

Hej
Har kigget på diagrammer og målt med søger og umiddelbart kan man ikke tage styrestrømmen fra bagklappen da motoren reagerer ved at der dannes jord når motoren aktiveres. Jeg skal jo have + for at aktivere låsemotoren på tankklappen. Og bagklappen/låsemotoren virker kun når den er lukket . Det gør fordørene også så tror ikke der er mere at gøre for bagdørene virker jo på samme måde dvs. kontakt til modul når dørene er låst.
Måske findes en løsning men ikke p.t.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Besvar