Motorlampen er i denne uge periodisk begyndt at lyse. Det er hverken forbundet med mislyde eller ændring i performance.
Der er tage fejlkoder ud i Carly, og den der springer i øjnene hedder 242000 Glow element, cylinder 1, activation: Open circuit.
Den har en rød markering med teksten React immediately.
Der er en funktionalitet i Carly, hvor man kan tage måle-værdier ud live for den enkelte fejlkode, og her foreslår den at man kan se på "Output value for Motoroeltemperatur - LoCan (celcius).
Jeg ville egentlig blot tro at dette var motortemperaturen (olietemperaturen)? Den står til at have normalværdier mellem 80-100 grader celcius.
Ved koldstart er den ikke overraskende lav, og så stiger den til op mod 90 grader efter 15 minutter. Den er væsentlig langsommere til at komme op i temperatur sammenlignet med temperaturen i instrumentbrættet.
Har I nogle bud på hvad der er galt eller kommentarer til ovenstående?
535d F11 motorlampe lyser
- 640Poststreet
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 246
- Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
- Navn: Jens Ostenfeld
- By: Allerød
535d F11 motorlampe lyser
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
- Martin1986
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: lør 11. feb 2012 16:44
- Navn: Martin Falkenberg
- By: København SV
Re: 535d F11 motorlampe lyser
Defekt gløderør som den skriver ?
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Mvh. Martin Falkenberg
E61 523i M-tech 2006
- 640Poststreet
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 246
- Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
- Navn: Jens Ostenfeld
- By: Allerød
Re: 535d F11 motorlampe lyser
Ja, med en professionel tester viste det sig at være to defekte gløderør og en EGR "out of range", hvad det så end betyder.
Der skal i hvert fald nye gløderør + gløderørsrelæ til.
Ift. EGR ventilen, så blev den forsøgt kalibreret, og når jeg skal have skiftet gløderørene tages der fejlkoder ud igen, og er der fortsat problemer med EGR-ventilen, skal den også skiftes.
Jeg forstod at EGR-ventilen partout skal skiftes til en original, da der er problemer med fejl på selv OEM EGR-ventiler. En original EGR-ventil skulle koste i omegnen 6000 kr. Øv.
Der skal i hvert fald nye gløderør + gløderørsrelæ til.
Ift. EGR ventilen, så blev den forsøgt kalibreret, og når jeg skal have skiftet gløderørene tages der fejlkoder ud igen, og er der fortsat problemer med EGR-ventilen, skal den også skiftes.
Jeg forstod at EGR-ventilen partout skal skiftes til en original, da der er problemer med fejl på selv OEM EGR-ventiler. En original EGR-ventil skulle koste i omegnen 6000 kr. Øv.
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
- Martin1986
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: lør 11. feb 2012 16:44
- Navn: Martin Falkenberg
- By: København SV
Re: 535d F11 motorlampe lyser
Hvis ikke den har fejlet total kan du rengøre den mekanisk og derefter få den kodet fra ved en tuner. Det står dig i hvert fald ikke i 6000 kr. Men det kræver, at den virker inden du gør det.
Glæderør koster 180 kr stykket (oem bosch) og relæ 1000 kr (oem beru).
Hvis du er en smule fiks på fingrene kan du skifte selv
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Glæderør koster 180 kr stykket (oem bosch) og relæ 1000 kr (oem beru).
Hvis du er en smule fiks på fingrene kan du skifte selv
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Mvh. Martin Falkenberg
E61 523i M-tech 2006
-
- Ny bruger
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: tors 26. maj 2022 09:35
- Navn: Jesper Pedersen
- By: Hammel
Re: 535d F11 motorlampe lyser
Jeg har ihvertfald én god erfaring med EGR ventil fra Febi bilstein (købt hos koed, varenr 107784). Den er så steget noget i pris siden, købte min til 1200kr
Prøvede at rense ventilen men det var håbløs og man bliver ret træt af at montere og afmontere. Der er noget olie som man burde bruge til dem, men det koster 4-500kr.
En kammerat købte en billigere EGR ventil hos autodoc, den holdte vist et par måneder.
Prøvede at rense ventilen men det var håbløs og man bliver ret træt af at montere og afmontere. Der er noget olie som man burde bruge til dem, men det koster 4-500kr.
En kammerat købte en billigere EGR ventil hos autodoc, den holdte vist et par måneder.