Hej.
Har en X3 fra 2011 med n47
Den har fået skiftet kæde
Men er nu begyndt at tikke/klapre meget ved kold motor og gå ujævnt når man begynder at køre.
Næsten som om den kører på 3 cylinder.
Der er Intet i tomgang. Starter fint også.
Men efter ca.1 km. Og den er lidt varm, så kører den fuldstændig normalt.
Andre der har prøvet dette.?
N47
- OleDupont
- Moderator
- Indlæg: 3912
- Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
- Navn: Ole Dupont
- By: Nordsjælland
Re: N47
Hej Jannich,
Velkommen i forum
Hvis det er for nyligt, du har fået skiftet kæden, ville jeg kontakte værkstedet.
Ellers kommer der sikkert nogle mere begavede bud på problemet
Velkommen i forum
Hvis det er for nyligt, du har fået skiftet kæden, ville jeg kontakte værkstedet.
Ellers kommer der sikkert nogle mere begavede bud på problemet
De bedste hilsner
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
-
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: tors 1. aug 2019 13:21
- Geografisk sted: Ballerup
- Navn: Michael Ravnholt
- By: Ballerup
Re: N47
hej
Hvis det er en dysse.... og mekanikeren også mener der er det, kunne en motorrens måske få den igang igen, ellers må de jo ud og tjekkes.
Ved man cylinder der springer over ? kan man jo bytte om på to dysser og se om fejlen flytter sig.....
Ved du om den har en knastføler, eller få udlæst den fejl af mekanikeren ?
kh mc
Hvis det er en dysse.... og mekanikeren også mener der er det, kunne en motorrens måske få den igang igen, ellers må de jo ud og tjekkes.
Ved man cylinder der springer over ? kan man jo bytte om på to dysser og se om fejlen flytter sig.....
Ved du om den har en knastføler, eller få udlæst den fejl af mekanikeren ?
kh mc
Mvh. Michael Ravnholt
BMW 530xd F11 2012/10
BMW 530xd F11 2012/10
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 02:21
- Navn: Jesper Mårtensson
- By: Stevnstrup
Re: N47
Du kan evt. prøve med en belladd one shot. det har virket på min en gang. ellers find en med en bmw tester. den kan teste dyse korrektion, men det skal gøres under kørsel ved kold motor. då kan du se hvilken dyse det er galt med. sådan fandt jeg fejlen på min f11
Venlig hilsen
Jesper Mårtensson
Bmw F11 520d
Bmw e61 530d 231hk
Jesper Mårtensson
Bmw F11 520d
Bmw e61 530d 231hk
Re: N47
Super.
Har ikke fundet løsningen endnu.
Men har fået af vide det sagtens kan skyldes dårlige gløderør.
Nogen med erfaring til dette.?
Får tester på en af dagene når den er kold.
Har ikke fundet løsningen endnu.
Men har fået af vide det sagtens kan skyldes dårlige gløderør.
Nogen med erfaring til dette.?
Får tester på en af dagene når den er kold.
Mvh. Jannich Pasciak
F25 X3 2011
F25 X3 2011
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 02:21
- Navn: Jesper Mårtensson
- By: Stevnstrup
Re: N47
Det kan også godt være et dårlig gløderør. men jeg ville i hvert fald tjekke dyse korrektion med tester samtidig. og det SKAL gøres når bilen er kold og acc. lige så stille på kold motor. ellers kan det godt snyde.
Venlig hilsen
Jesper Mårtensson
Bmw F11 520d
Bmw e61 530d 231hk
Jesper Mårtensson
Bmw F11 520d
Bmw e61 530d 231hk