Side 1 af 3

Misfire

: lør 19. dec 2020 16:39
af Kjeld.lund
Hej.

Er ved at banke hovedet imod en mur i frustrationer.

Jeg har en E65 745 fra 04, som har missfire på cyl 5 når den er kold. Slukker og starter jeg den nogle gange under opvarming, kan jeg få det til at forsvinde, men ikke helt. Jeg har skiftet tændrør og tændspole på cyl 5, men intet har ændret sig.

Jeg er lost, så hvis nogen ved eller kender til problemet, vil jeg meget gerne høre fra dig, alternativt en mekaniker der kan hjælpe mig

Pfh. Tak. Kjeld

Re: Misfire

: søn 20. dec 2020 11:54
af Kurt
Velkommen til :)

Det kan muligvis være defekt indsugningspakning, hvis du kan komme til at sprøjte diesel/startgas ned omkring indsugningen mens den kører og høre om den ændrer lyd, kan du ikke det, så vil jeg anbefale at tage manifold af og tjekke manuelt..

Re: Misfire

: søn 20. dec 2020 21:40
af Kjeld.lund
Hej Kurt og tak for velkomst

Jeg har kikket alle slanger, ledninger og kikket efter revner og brugt spray for at kikke efter utætheder, men ingen fundet. Motoren ændre ikke lyd, eller omdr. Tal ved spray.

Men når koldstartfunktionen er væk, kører den fuldstændig som den plejer, måsle med en lille smule uro ved let acc, men der over trækker den fuldstændig rent.

Har en sensor i tankerne, men har ikke de nødvendige programmer for at undersøge dette.

Mvh. Kjeld

Re: Misfire

: man 21. dec 2020 12:00
af Kurt
Hej Kjeld.

Nu er det jo en V8'er som er ret kompakt, er du sikker på at du har sprøjtet hele vejen rundt ved indsugningen..??

Det kan muligvis også være en dysse, du kunne jo prøve at tage dyssen fra cyl. 1 og 5 og bytte dem om.

Hvis motor er godt varm og du stopper den og starter efter 20 til 30 min, hvordan starter og kører den så..??

Re: Misfire

: man 21. dec 2020 17:50
af admin
Og når du har læst fejl ud, får du kun fejlen misfire eller kommer der andre fejl?

Jeg har hørt om motorledningsnettet, som kan drille. Jeg mener at selve motorledningsnettet er et ledningsnet for sig, som kører fra ECU og rundt i motorrummet.

Re: Misfire

: tors 24. dec 2020 12:24
af Kjeld.lund
Hej Kurt og Mogens og glædelig jul.

Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke, at der vil være steder jeg ikke har ramt med spray.

Det tankevækkende for mig, er at når bilen er drifvarm kører den som den skal. Jeg kan slukke og starte den uden problemer.

Har dog oplevet at når bilen er kold og kører på 7 cyl, så kan jeg slukke bilen, vente et par sec og starte den igen og den kører uden at lave misfire.

På udskanningen, skriver den kun misfire. Jeg har læst ud afskillige gange og hver gang fået samme fejl ud. Det skal dog siges, at den kører meget uroligt når motoren er kold.

Min forstand på det elektriske er ikke stor, men jeg har en fornemmelse af noget sensor eller lign.

Tak for jeres hjælp. Den er uvurderlig.

Kjeld

Re: Misfire

: fre 25. dec 2020 09:00
af Kurt
Glædelig jul :)

Det kunne godt tyde på en føler som er problemet med det sidste du har fortalt, men bare at skifte, kan hurtigt blive dyrt, tror du skal havde en rigtig BMW tester på..

Re: Misfire

: fre 25. dec 2020 18:08
af Kjeld.lund
Hej Kurt.

Jeg tror du har helt ret. Den jeg har, læser vist kun de mest almindelige fejl ud. Jeg har besøgt Mogens engang for længe siden og var sq noget overrasket over alt det udstyr han havde 😳 Men dengang var det en E39 fra 97 og så vidt jeg ved er BMW også gået fuldt ind på OBD||.

Du har ret i at det formentlig bliver en dyr affære at skifte sensorer hele vejen rundt og måske ikke finde fejlen alligevel.

Måske der er en her på Sjælland med det rigtige udstyr der kan få den testet rigtigt, mod betaling selvfølgelig.

Rigtig godt nytår til dig og din familie.

Re: Misfire

: lør 26. dec 2020 09:39
af OleDupont
Hej Kjeld,

Velkommen i forum :V

Kunne vi være ovre i noget så lavpraktisk som en meget lille utæthed i indsugningen, som så reduceres når motoren bliver så varm, at metallet udvider sig?

Re: Misfire

: lør 26. dec 2020 10:57
af Kurt
Hej Kjeld.

Tak og i lige måde :)

Tror nok at Mogens stadig kan teste din bil :)