Side 1 af 4

Startproblem

: tors 23. apr 2020 19:50
af Per Soerensen
Jeg er virkelig spændt på at bruge dette site - nå men jeg har en BMW 530D, e39 fra 02/2000, som ikke vil starte.
Batteriet er helt nyt og med fuld styrke, men når jeg drejer nøglen kommer der lys i instrumentdisplayet m.v., men så sker der simpelthen ikke mere ?
Startmotoren har haft power til direkte, og den fungerer fint, så nu er jeg spændt på, om nogen har nogen gode løsningsmuligheder ?
Det skal lige siges, at jeg ikke kan læse fejlkoder eller meldinger i krystaldisplayet, som itu …….
Mvh Holms

Re: Startproblem

: tors 23. apr 2020 20:21
af OleDupont
Hej Per,

Velkommen i forum :V

Årsagen til dit problem kan måske ligge i tændingslåsen, som ikke er helt ukendt for E39. Noget med at nøglen ikke "får fat" i bunden af låsen. Kan du fornemme, om det er tilfældet med din bil?

Re: Startproblem

: tors 23. apr 2020 20:53
af Per Soerensen
Tusind tak for velkomsten og dit bud, jamen det har jeg ingen fornemmelse af, og problemet er identisk med begge nøgler, men man kan vel ikke trykke nøglen hårdere/længere ind end hidtil ?
Problemet er først opstået her for 1 måned siden, hvorefter en såkaldt specialist rodede med bilen i 2 uger og skiftede batteriet, og menet at det var årsagen til problemet.
Nå men det virkede også ca 1 uge med daglige starter, og så pludselig i går ville den absolut intet igen.

Re: Startproblem

: fre 24. apr 2020 08:19
af OleDupont
Prøv at læse denne gamle tråd:

viewtopic.php?t=9677

Re: Startproblem

: fre 24. apr 2020 11:14
af admin
Det kan jo også være din startspærre eller ringen, som skal læse nøglen?

har du checket sikringer?

Og du siger at der kommer fuld tænding, men kun et klik når du drejer nøglen til at motoren skulle starte?
Kan du se om Radio slukker eller instrumenterne lukker ned, når du drejer til start på nøgle?

Re: Startproblem

: fre 24. apr 2020 12:51
af 640Poststreet
Jeg har tidligere haft nøjagtigt samme symptom på min E39'er, og det var noget så simpelt som pol-skoen til minus på batteriet der ikke var spændt.
En løs polsko kan under "rette" omstændigheder overføre nok strøm til at forsyne instrumentbrættet, men ikke nok til at tørne.

Re: Startproblem

: lør 25. apr 2020 20:23
af Per Soerensen
Tak for dit forslag men polskoene er tjekket, og det er ikke problemet …..

Re: Startproblem

: lør 25. apr 2020 20:35
af Per Soerensen
Tusind tak for forslag til fejl men hvad mener du med startspærre eller ringen, som skal læse nøglen ???
Hvilke sikringer tænker du på - alle sammen eller ???
Hverken radio eller instrumenter lukker ned, når nøglen drejes ………………..

Re: Startproblem

: lør 25. apr 2020 20:39
af Per Soerensen
Igen tak for gode ideer til løsning og jeg skal nok fortælle om rigtige løsning, når jeg finder den - meget tyder på noget med tændingslåsen, bundstykket, nøglen der "ikke kan nå" eller ………...

Re: Startproblem

: tors 30. apr 2020 17:28
af Per Soerensen
Til alle interesserede og især jer, som kom med gode spændende forslag til årsager til mit problem med en BMW 530D e39, der bare ikke ville starte og altså ikke engang trække starteren rundt - batteriet fejlede intet i øvrigt.
Årsagen skyldtes fejl i den sorte plastickrave (betegnet en antenne), der sidder rundt om tændingslåsen og sender signal fra nøglen, så efter udskiftning af den, starter bilen som en drøm igen...……. måske er der vedhæftet billeder og tak for hjælpen igen ….