Skift af kaliber

Alle 3'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Lars N
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons 16. apr 2014 11:15
Navn: Lars Nielsen
By: Kolding

Skift af kaliber

Indlæg af Lars N »

Hej

Jeg skal have skiftet kaliber foran. Når den skal udluftes, er det så bare at gøre det på samme måde, som han gør her i videoen ?
https://www.youtube.com/watch?v=cx8tjBPawc4&t=20s
Mvh. Lars Nielsen
E60 523i LCI Aut 2007
Brugeravatar
HenrikV
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: søn 28. feb 2010 18:14
Navn: Henrik V
By: Nordsjælland

Re: Skift af kaliber

Indlæg af HenrikV »

Nej det er IKKE sådan jeg udlufter bremser. Hvis du er alene skal du ha fat i en bremseudlufter som sætter tryk eller vacum på bremsevæsken. Men jeg plejer at få en makker til at betjene bremsepedalen.
Således: Hjælperen pumper et par gange på pedalen og holder tryk på bremsepedalen, Herefter løsner jeg niplen på bremsekaliberen og når bremsepedalen synker til gulvet, så må hjælperen IKKE slippe pedalen, før jeg har strammet niplen igen, herefter gentages processen, indtil der ikke længere er luftbobler i bremsevæsken som kommer ud af niplen (sæt en gennemsigtig plastikslange på niplen, så er det nemmere at holde øje med)
HUSK at efterfylde med bremsevæske i beholderen mens udluftningen foregår, så den ikke løber tør og derved trækker luft ind i systemet.


HVIS du er den mindste smule i tvivl, så få en med forstand på det til at hjælpe dig, defekte bremser slår dig og andre ihjel :shock: :shock:
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Brugeravatar
Lars N
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons 16. apr 2014 11:15
Navn: Lars Nielsen
By: Kolding

Re: Skift af kaliber

Indlæg af Lars N »

Ja jeg må vidst hellere få et værksted til at gøre det. Det ser bare meget nemt ud, den måde han udlufter på i videoen. Tak for svaret Henrik :TU2
Mvh. Lars Nielsen
E60 523i LCI Aut 2007
Brugeravatar
HenrikV
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: søn 28. feb 2010 18:14
Navn: Henrik V
By: Nordsjælland

Re: Skift af kaliber

Indlæg af HenrikV »

Ja enig i at det ser nemt ud, og jeg vil ikke afvise at du kan være heldig at få luften ud på den måde. Men hvis du læser kommentarerne under videoen, er der flere der skriver at det ikke er nok til at få luften ud.
MEN hvis du gør som jeg skriver, så burde du også være sikker.

Hvor bor du henne, du kunne jo være heldig at der var en fra forum med forstand på det, lige kunne hjælpe dig de 5 min det tager :)
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Besvar