Side 1 af 1

E61 For meget varme i kabinen periodisk

: lør 9. mar 2019 17:29
af Jesper_A
Jeg oplever at temperaturen i kabinen i perioder bliver for høj, på trods af at temperaturvælgerne er sat til 22 gr.
Bilen har fuldautomatisk klima.
Problemet kan opstå både med aircon tændt eller slukket.
Det hjælper ikke så meget at nedjustere temperaturvælgerne, så løsningen er nogle gange at åbne vinduet ;-)

Hvad kan dette skyldes?

Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk

: fre 19. jul 2019 22:43
af Jesper_A
Anyone? Nogle gange skal jeg skrue helt ned på minimum, for at sænke temperaturen i kabinen. Det er vel ikke meningen i en luksusbil med fuldautomatisk klimaanlæg??

Hvis temperaturstyringen eller automatisk klima ikke fungerer, hvor er det så oplagt at fejlsøge? Jeg har renset den lille føler inde bag gitteret i instrumentbrættet, uden nogen bedring.

Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk

: lør 20. jul 2019 11:16
af Kurt
Kan måske være en varmeventil der ikke fungere helt rigtigt..
Kan se der er flere ventiler i varmesystemet, så du kan se om dit er nogle af disse her.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E61N/ ... ditioning/

Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk

: lør 20. jul 2019 20:35
af Jesper_A
Tak for tippet. Ville sådan en ventilfejl mon kunne udlæses via OBD?

Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk

: søn 21. jul 2019 12:24
af Kurt
Nej det tror jeg ikke, men du kan måske prøve at slå på dem med skaftet af en skruetrækker og se om det hjælper, de kan hænge og kan måske gå fri ved nogle slag..

Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk

: fre 26. jul 2019 14:32
af HenrikT56
Lige for at være sikker: Når du skriver “fuldautomatisk klimaanlæg”, mener du så 2-zones anlægget, eller det mindre anlæg?

Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk

: fre 2. aug 2019 18:21
af Jesper_A
Det er et 2-zoners anlæg.
Netop hjemkommet fra en tur til Middelhavet, har kørt 3600 km, og der er et helt tydeligt mønster; hver gang motoren bliver belastet, fx ved moderat kraftig acceleration, så stiger indblæsningstemperaturen i kabinen, og det uagtet at klimaanlægget er sat til minimum-temperatur i begge sider. Det får mig til at gætte på, at cirkulation af varmt vand til varmeapparatet ikke bliver lukket af, og at den øgede temperatur i kølevandet ved acceleration, derfor straks kan mærkes i kabinen, ved øget indblæsningstemperatur på den friske luft. Hvordan lyder den teori?