Side 2 af 2

Re: BMW-service

: lør 2. mar 2019 14:56
af HenrikV
Hej Kasper Sellebjerg

Jeg synes det er et interessant indlæg du skriver, specielt den del med hvor man mistænkte at de lange olieintervaller var skyld i kæde problemer hos VAG koncernen, men at det delvis kunne tilbagevises, da Seat ejerne også fik kædeproblemer, på trods af et noget kortere serviceinterval.
MEN det ændrer dog ikke ved min personlige holdning om at 30.000 km mellem olieskift er ALT ALT for langt. Jeg ville personligt være yderst tilbageholdende med at købe en bil, hvor den konsekvent var blevet sendt til service med 30.000 km interval. Ja jeg kan faktisk med ret stor sikkerhed sige at jeg ville gå videre i min søgen efter en bil.

MEN når det så er sagt, så har det selvfølgelig også noget at skulle have sagt, om det er småture, og der går 1,5-2 år mellem hver olieservice, eller den kører som sælger eller servicebil eller lign, hvor den stort set aldrig når at blive kold, og ihvertfald ikke opbygge kondens i olien.

Men jeg fastholder hvad jeg skrev i mit første svar til Martin, at jeg vil anbefale Max 15.000 km mellem hver olieskift. PÅ mine gamle BMW 'er E39 med henholdsvis M52 og M54 motor, skifter jeg olie for hver 10.000 km. Plejer at bruge 0w-40 Castrol Edge Professionel som er BMW LL01 approved.

Re: BMW-service

: fre 29. mar 2019 11:19
af SNIF10
Få skiftet olie for hver ca. 10.000 og køb olien i Tyskalnd. Serviceintervallerne på 30.000 kan du kører, hvis du har serviceaftale eller har leaset, hvilket jo ikke er tilfædet i dit tilfælde.

Jeg kører ikke på Runflat, da det for mig tager noget af komforten i dækkene. Og hvis du har vejhjælp er det vel fint nok. De kan lappe ude på stedet, så du som udgangspunkt kan køre hjem eller til nærmeste værksted.