BMW-service
: fre 22. feb 2019 10:26
Kære (med)BMW-entusiaster
Min F10 skal til service inden længe (om ca. 4.000 km.). Sidste service var primo februar 2018, så det endte alligevel med, at jeg kom til at køre næsten 30.000 km. på et år...
Til orientering skal den serviceres hos min lokale mekaniker - og der bliver ikke tale om, at jeg skal til autoriseret mekaniker osv., hvis nogle af jer vil foreslå det Han er sindssygt dygtig og servicerer mange BMW'er, så jeg har fuld tillid til ham. MEN, måske jeg skal spørge jer til råds om fif og tricks, inden service. Jeg læser hyppigt diverse opslag i dette forum og der er sikkert svar at hente blandt alle opslagene, men nu prøver jeg lige med nogle specifikke spørgsmål:
- Olie! Det tilbagevendende spørgsmål: Er det en helt speciel olie, der skal anvendes, eftersom den kun skal skiftes hver 30.000 km.? Nogle får skiftet oftere, men hvorfor, når BMW anbefaler ved 30.000?
- Jeg ved ikke hvad et almindeligt service-eftersyn af en BMW indebærer, men den har kørt 193.000 km. på nuværende tidspunkt - er der ting I vil anbefale han skal kigge på, som man ellers ikke vil gøre ved et almindeligt serviceeftersyn?
- Jeg vil i samme ombæring som serviceeftersynet have sat sommerfælge på (20", som har ligget i vinter-hi hos mekanikeren). De nuværende sommerdæk kan ikke mere, så jeg har hele tiden vidst, at der skulle nye dæk på. Dem, der nu er nedslidte, er Run-Flat dæk (vist nok Pirelli). Der er mange udbydere af Run-Flat dæk, men spørgsmålet er, om det behøver at være Run-Flat dæk...? Jovist, de er dyrere, men det er ikke så meget pga. prisen. Jeg tænker bare, om man ikke kan sætte "helt almindelige" lavprofil dæk - et ordentligt mærke og kvalitet, naturligvis? Vinterdækkene der sidder på, er jo ikke Run-Flat... Og skal det kodes i bilens computer, hvis det ikke bliver Run-Flat?
Nå - jeg glæder mig til at høre fra jer kyndige BMW-ejere. Og hvis I har tilføjelser til et serviceeftersyn, som jeg ikke har nævnt ovenfor, er I velkomne
Min F10 skal til service inden længe (om ca. 4.000 km.). Sidste service var primo februar 2018, så det endte alligevel med, at jeg kom til at køre næsten 30.000 km. på et år...
Til orientering skal den serviceres hos min lokale mekaniker - og der bliver ikke tale om, at jeg skal til autoriseret mekaniker osv., hvis nogle af jer vil foreslå det Han er sindssygt dygtig og servicerer mange BMW'er, så jeg har fuld tillid til ham. MEN, måske jeg skal spørge jer til råds om fif og tricks, inden service. Jeg læser hyppigt diverse opslag i dette forum og der er sikkert svar at hente blandt alle opslagene, men nu prøver jeg lige med nogle specifikke spørgsmål:
- Olie! Det tilbagevendende spørgsmål: Er det en helt speciel olie, der skal anvendes, eftersom den kun skal skiftes hver 30.000 km.? Nogle får skiftet oftere, men hvorfor, når BMW anbefaler ved 30.000?
- Jeg ved ikke hvad et almindeligt service-eftersyn af en BMW indebærer, men den har kørt 193.000 km. på nuværende tidspunkt - er der ting I vil anbefale han skal kigge på, som man ellers ikke vil gøre ved et almindeligt serviceeftersyn?
- Jeg vil i samme ombæring som serviceeftersynet have sat sommerfælge på (20", som har ligget i vinter-hi hos mekanikeren). De nuværende sommerdæk kan ikke mere, så jeg har hele tiden vidst, at der skulle nye dæk på. Dem, der nu er nedslidte, er Run-Flat dæk (vist nok Pirelli). Der er mange udbydere af Run-Flat dæk, men spørgsmålet er, om det behøver at være Run-Flat dæk...? Jovist, de er dyrere, men det er ikke så meget pga. prisen. Jeg tænker bare, om man ikke kan sætte "helt almindelige" lavprofil dæk - et ordentligt mærke og kvalitet, naturligvis? Vinterdækkene der sidder på, er jo ikke Run-Flat... Og skal det kodes i bilens computer, hvis det ikke bliver Run-Flat?
Nå - jeg glæder mig til at høre fra jer kyndige BMW-ejere. Og hvis I har tilføjelser til et serviceeftersyn, som jeg ikke har nævnt ovenfor, er I velkomne