Side 1 af 2

Eftermontering af Nbt Evo

: tirs 18. dec 2018 07:41
af Scheel
Hej Alle

Er ny i denne Bmw verden, og har brug for lidt råd, håber i kan hjælpe.

Jeg har købt en full loadet F10 med NBT navigations pakke, men tænker på at eftermontere NBT EVO, men kan nogen forklare hvad jeg vil få ud af det og om det er besværet værd?

Det skal siges at min bil pt er udstyret med bla. BT - TV - Bakkamera - HU - Rear enteratment - soundpakke

Håber nogen kan hjælpe..

Re: Eftermontering af Nbt Evo

: søn 23. dec 2018 19:12
af admin
Hvis du spørger mig, så skal du ikke ændre noget som helst. Alle der roder med ændring af navi mm. glemmer at man INTET kan med BMW computere efterfølgende, dvs. hvis et modul går i stykker skal bilen laves tilbage 100% som den var eller kan man ikke få skiftet delene. Og ja jeg ved godt at man kan kode med andre systemer, men det er ikke fedt at køre i stykker i tyskland og skal have skiftet en del, som så kræver at bilen bringes tilbage til org. stand

Re: Eftermontering af Nbt Evo

: søn 23. dec 2018 19:30
af Scheel
Hej Mogens

Tak for dit svar..

Det skal siges at jeg har lavet det samme med Audi de sidste 15 år, og har også fået ca. de samme "advarsler" fra erfaren Audi folk.

Alligevel er det lykkes at gemmenfører projekter som andre har sagt ikke var muligt, og i dag udfører vi opgaver som Audi ikke selv kan løse.

Så er ikke så bange for udfordringer.

Re: Eftermontering af Nbt Evo

: tirs 25. dec 2018 10:57
af bphhm
Følger spændt med her. Har selv en F10 fra 2010 der kunne have brug for en opgradering Navi/entertainment siden.

Bimmer tuning skriver lidt om hvad de forskellige systemer indeholder, men jeg synes ikke jeg kan se hvad EVO delen skulle tilføje. Men Bimmerupgrade får fine anmeldelser så måske du kunne snakke med dem.

https://www.bimmer-tuning.de/index.pl?n ... bt&bmw_f10

Re: Eftermontering af Nbt Evo

: tors 27. dec 2018 07:36
af Scheel
Kender godt til bimmerupgrade, men det lærer man jo ikke noget af... vil gøre det selv.. :D

Re: Eftermontering af Nbt Evo

: tors 27. dec 2018 10:54
af nenny
Enten misforstår jeg, eller også tror jeg ikke helt Admin er med på hvad der snakkes om her, eller taler lidt mod bedrevidende.. Selvfølgelig kan bilen snakke sammen med BMW's computere efterfølgende..

Min bil er opgraderet med Navi Pro, M-Sports rat med paddles, m-gearvælger, touch idrive controller, den har fået opgraderet software i transmissionen til Sports Automatik, den har fået kodet et utal af ting - blandt andet også et sprogskifte fra Hollandsk til Dansk.

Og bilen kan fint snakke sammen med BMW's computere og er bået blevet serviceret, udlæst og opdateret af BMW efter at jeg har fået lavet de ting. Så det passer simpelthen ikke..

Re: Eftermontering af Nbt Evo

: tors 27. dec 2018 11:06
af Scheel
Lige mine ord...

Re: Eftermontering af Nbt Evo

: tors 27. dec 2018 11:14
af nenny
Hvad har du i pt - er det NBT (ID4?)

I så fald vil du så vidt jeg er orienteret få et lidt mere hurtigt system (lidt bedre cpu og flere ram) i Evo/Nbt2 - og selvfølgelig et andet skin med "Live Tiles" osv.

Jeg har selv overvejet det da jeg enormt godt kan lide det nye UI ID5/ID6 Lite

Men det er vist lidt omstændigt med ATM emulator osv - men detaljerne har jeg ikke sat mig ind i endnu desværre.

Re: Eftermontering af Nbt Evo

: tors 27. dec 2018 11:17
af Scheel
Jeps.. NBT-ID4

Kan se der sælges EVO systemer for ca. 10.000kr.

Jeg ejer dog ikke dianose udstyr til BMW, men der er der nok andre der gør..

Re: Eftermontering af Nbt Evo

: tors 27. dec 2018 12:25
af dsl142712
jeg har eftermonteret EVO, med carplay full screen i min f11 fra 2012 med cic. lidt større arbejde end fra NBT.
du behøre ikke bruge ATM emulator hvis du har den rigtige FSC kode,kan købes mange sted. det skal være org. ID6. ikke ID5 flash til ID6, den har problem med genstart.
dianose udstyr kan være Rheingold. ESYS. ESYS PRO3,2, ESYS PLUS 3,4. ENET.

jeg vil give Admin ret den med bilen ikke kan kode med bmw bagefter. vi snakker om TO forskellige ting her KODNING og DIAGNOSE.

jeg ændre fra CIC til EVO, eftermonteret Harman kardon, fra kafas 1 til kafas2. eftermonteret laneassist, TPMS. jeg kan ikke køre til bmw for at skifte en styreboks fordi FA/VO passer ikke over ens med bmw's server i tyskland. så den original test kan ikke gennemføre kodning eller update software level.
MEN hvis det er bare alm service og fejlfinde diagnose og kode (Cheat_Sheet) der der ingen problem med køre til bmw.