Side 1 af 2

Lugt i kabinen

: søn 25. nov 2018 19:20
af EGBKN
Hej.
Har lige fået min (nye) bmw 523 f10 årgang 2011
Har nu 2 gange bemærket at der lugter brændt i kabinen.
Har fået skiftet en tændspole d.16/11 og en mere d.20/11
Har overhovedet ingen ide hvor det stammer fra.
Den ene gang var da jeg kørte ind på en tankstation, tænkte det er nok bare tilfældigt.
Den anden parkerede jeg ved Rema 1000.
Så det burde ikke være tilfældigt.

Re: Lugt i kabinen

: fre 30. nov 2018 12:11
af EGBKN
Så blev fejlen fundet.
Det var ventildækselpakningen der var utæt.
Der kom olie ud som blev brændt af .

Re: Lugt i kabinen

: fre 30. nov 2018 17:25
af OleDupont
Tak for din feed-back Erling! Og godt at fejlen blev fundet ;)

Re: Lugt i kabinen

: fre 30. nov 2018 18:48
af HenrikV
Det er en ret almindelig fejl på div. BMW'er.
Jeg må indrømme at du skrev om tændspoler, så troede jeg det lugtede af brændt elektronik, derfor tænkte jeg slet ikke på at det kunne være olie der dryppede på udstødningsmanifoldet. Tak for din feedback på problemløsningen :TU1

Re: Lugt i kabinen

: fre 30. nov 2018 19:17
af EGBKN
Der er andre problemer med bilen.
Den holder lige nu ved BAG I Kolding.
Kører ujævnt i motor
Tænker det er dyser det skal renses/skiftes
Har kun ejet bilen i 12 dage!

Re: Lugt i kabinen

: fre 14. dec 2018 06:31
af EGBKN
Har lige fået bilen tilbage. Der er kommet 6 nye dyser i. Der var også den konklusion WD-autoteknik kom med, men de ville ikke lytte ved BAG i Kolding. Så de skiftede bare et par tændspoler eller 3😀
Så må vi se hvor godt den nu kører fremover.
Indtil videre har det ikke været en succes😕

Lugt i kabinen

: fre 14. dec 2018 17:15
af bakhoj
Nu ikke for at male fanden på væggen så er N53 motoren jo kendt for dårlige tændspoler, dårlige dyser og dårlig højtrykspumpe.

Din bil gik formentlig ujævn i tomgang og ved opstart tænker jeg.

Dårlige tændspoler og dyser har det med at sætte fejl på NOx systemet og så kan bilen ikke køre optimalt ift. benzin/luftblanding og kører dermed på forudindstillede værdier.

Jeg har selv været der i en e60 LCI 530i med samme type motor.

Men krydser fingrene for at dit problem er løst 100%

Vh Morten

BMW G30 530D og BMW E30 325i Cabriolet
Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Lugt i kabinen

: lør 15. dec 2018 09:17
af EGBKN
Så jeg kan forvente, at problemer med dyser og tændspoler,vil dukke op igen?
Det positive ved det hele var, at jeg fik prøvet en 118d og x2 benziner med 190hk. Den kørte nu godt. Der er bare lidt mere stil over f10
Nu er der desværre en klovn, der bakkede ind i min kofanger foran. Så skal den på værksted igen.
Koster så lige 6000 i selvrisiko
Erling

Re: Lugt i kabinen

: lør 15. dec 2018 09:32
af OleDupont
Hvis du ved, at klovnen bakkede ind i dig, ved du så ikke, hvem det er? For i givet fald skal du ikke betale selvrisikoen.

Re: Lugt i kabinen

: lør 15. dec 2018 11:09
af EGBKN
Han lagde ikke en seddel i forruden!
Havde parkeret bilen på min søns efterskole og da jeg kom ud til bilen senere, kunne jeg se i displayet, at jeg var blevet påkørt foran.