Hvis du har nogle af disse fejl vil bilen aldrig køre hverken lean eller stratified:HenrikT56 skrev: ↑fre 11. jan 2019 15:51 Jeg fandt den her video, der meget pædagogisk forklarer formål og funktion med NOx katalysator og NOx sonde. Den kræver desværre, at man forstår tysk, men han taler meget tydeligt.
https://youtu.be/z2xjyton0ls
Er der nogen der ved, hvilken lambda-værdi N53 motoren normalt kører med, når den kører i “lean” mode?
(Jeg har nogle papirer fra BMW, der forklarer, at acceptable lambda-værdier for N53 motoren ligger i intervallet 0,7-4.)
Og er der nogen der ved, om N53 motoren også regenererer (“tømmer”) NOx kat’en med en fed brændstofblanding, lambda <= 1, ca. hvert 5. sekund, eller hvad er intervallet for N53?
Kan man se nogen af delene med Carly?
2AF0, 2B05 nitric oxide sensor, heating
2AF2, 2B06, 2B09 nitric oxide sensor, Lambda linear
2AF4, 2B07, 2B0A NOx sensor, electrical
2AF6, 2AFB, 2B0B nitric oxide sensor, Lambda binary
2AF9 nox sensor, nox signal: coast mode check
2EAE NOx sensor message missing (timeout)
30D6 nitric oxide sensor, plausibility
30D8 NOx sensor, Sensor damaged
30DA NOx sensor, heating time
30DC nitric oxide senor, heating
30DE NOx sensor – Lambdaprobe before catalyst, correlation
30E0 NOx sensor, Offset
30E2 nitric oxide sensor, thrust test
30E4 nitric oxide sensor, aging
30E6 nitric oxide sensor, dynamics
30EA nitric oxide catalytic converter, sulphurized
30E9 nitric oxide catalytic converter, aging