E60, Forhøjet tomgang  [LØST]

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
ReneDK
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 5. aug 2014 21:57
Navn: Rene Lindberg
By: Esbjerg

Re: E60, Forhøjet tomgang

Indlæg af ReneDK » lør 12. jan 2019 10:18

HenrikT56 skrev:
fre 11. jan 2019 15:51
Jeg fandt den her video, der meget pædagogisk forklarer formål og funktion med NOx katalysator og NOx sonde. Den kræver desværre, at man forstår tysk, men han taler meget tydeligt.

https://youtu.be/z2xjyton0ls

Er der nogen der ved, hvilken lambda-værdi N53 motoren normalt kører med, når den kører i “lean” mode?
(Jeg har nogle papirer fra BMW, der forklarer, at acceptable lambda-værdier for N53 motoren ligger i intervallet 0,7-4.)

Og er der nogen der ved, om N53 motoren også regenererer (“tømmer”) NOx kat’en med en fed brændstofblanding, lambda <= 1, ca. hvert 5. sekund, eller hvad er intervallet for N53?

Kan man se nogen af delene med Carly?
Hvis du har nogle af disse fejl vil bilen aldrig køre hverken lean eller stratified:

2AF0, 2B05 nitric oxide sensor, heating

2AF2, 2B06, 2B09 nitric oxide sensor, Lambda linear

2AF4, 2B07, 2B0A NOx sensor, electrical

2AF6, 2AFB, 2B0B nitric oxide sensor, Lambda binary

2AF9 nox sensor, nox signal: coast mode check

2EAE NOx sensor message missing (timeout)

30D6 nitric oxide sensor, plausibility

30D8 NOx sensor, Sensor damaged

30DA NOx sensor, heating time

30DC nitric oxide senor, heating

30DE NOx sensor – Lambdaprobe before catalyst, correlation

30E0 NOx sensor, Offset

30E2 nitric oxide sensor, thrust test

30E4 nitric oxide sensor, aging

30E6 nitric oxide sensor, dynamics

30EA nitric oxide catalytic converter, sulphurized

30E9 nitric oxide catalytic converter, aging
Mvh. Rene Lindberg
E61 523i LCI 2007

Brugeravatar
HenrikT56
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 46
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Re: E60, Forhøjet tomgang

Indlæg af HenrikT56 » lør 12. jan 2019 20:45

Tak Rene.
Jeg lukker lige denne tråd, da vi er ved at komme ud på et “sidespor”.

Det oprindelige problem - forhøjet tomgang og diverse andre problemer med motorgang - er jo blevet løst ved at udskifte ventildækslet med den defekte PCV ventil. I øvrigt øjensynligt (endnu) et kendt problem for N53 motoren iflg. diverse artikler. Jeg tror desværre, jeg er inde i en stime for tiden :(

Jeg åbner et nyt indlæg om mine problemer og erfaringer med NOx systemet.
-------------------
Mvh. Henrik
E60 (LCI) 525i aut. 2008

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster