Hej folkens
Det er sikkert blevet diskuteret før herinde som emne, men jeg har købt en G30 520 diesel, årg. 2017, som har kørt 21000 km. Det er jo ikke meget og den skulle gerne kører længe. Jeg har ikke selv kørselsmønstret til at kører diesel, da jeg kun har 8 km. på job og engang om ugen måske er ude på en længere tur. Købt pga. et rigtig godt tilbud.
Ud fra anbefalingerne, så tilrådes det ikke at købe diesel med mindre du kører 30 km eller kører mindst i 30 minutter. I hvert fald ikke i følge de kloge.
Mit spørgsmål går på om det virkelig er så galt at købe en diesel, for mange af jer herinde har vel heller ikke kørselsmønstret til at kører diesel?. Jeg opfatter det lidt som en "skræmmekampagne".
Har i oplevet problemer med køb af dieselbiler i forhold til jeres kørselsmønstre?
kørselsmønster og køb af dieselbiler
kørselsmønster og køb af dieselbiler
Mvh. Søren Nielsen
BMW E60 523i 7/2007 LCI Tidl.
BMW F10 523i 5/2011
BMW G30 520D/2017
BMW G30 520i/2019
BMW G20 330i m sport/2020
BMW E60 523i 7/2007 LCI Tidl.
BMW F10 523i 5/2011
BMW G30 520D/2017
BMW G30 520i/2019
BMW G20 330i m sport/2020
- 97746117
- Super Star
- Indlæg: 1004
- Tilmeldt: ons 12. nov 2008 20:45
- Navn: Peter Kibsgaard
- By: Sundby Mors
Re: kørselsmønster og køb af dieselbiler
min e66 har kørt 44000 km på godt 4 år uden problemer og de gamle e39 tds kører uendelig mange små ture, fra 0,5 km og op
jeg kører altid roligt indtil de er driftvarme, der efter har de kun gavn af at arbejde lidt for føden således den får regenereret partikelfiltret
jeg kører altid roligt indtil de er driftvarme, der efter har de kun gavn af at arbejde lidt for føden således den får regenereret partikelfiltret
Mvh. Peter Kibsgaard
1 stk. E66 730ld individual `07, 2 stk. E39 525tds touring aut.´98, 1 stk. Toyota MR2 turbo´85, 1 stk. VW beach buggy´70
Tidl. Toyota Corolla van 1,8d turbo´86, Mazda mx5´90, BMW E34 525 tds van´95
1 stk. E66 730ld individual `07, 2 stk. E39 525tds touring aut.´98, 1 stk. Toyota MR2 turbo´85, 1 stk. VW beach buggy´70
Tidl. Toyota Corolla van 1,8d turbo´86, Mazda mx5´90, BMW E34 525 tds van´95
- OleDupont
- Moderator
- Indlæg: 3912
- Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
- Navn: Ole Dupont
- By: Nordsjælland
Re: kørselsmønster og køb af dieselbiler
Min snart forhenværende E53 3.0d har i snart 12 år kørt til og fra løb 3-4 gange om ugen med 17 km. hver vej helt uden problemer.
Og den kører faktisk længere på literen, end den oplyses til, og det endda med en lidt tung speeder-fod
De senere år har jeg så anvendt Bell Add i brændstoffet, hvilket virker fint.
Og den kører faktisk længere på literen, end den oplyses til, og det endda med en lidt tung speeder-fod
De senere år har jeg så anvendt Bell Add i brændstoffet, hvilket virker fint.
De bedste hilsner
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Re: kørselsmønster og køb af dieselbiler
Ja, det lyder jo betryggende. Så tak for input.
Er der flere oplevelser må i endelig byde ind?
Er der flere oplevelser må i endelig byde ind?
Mvh. Søren Nielsen
BMW E60 523i 7/2007 LCI Tidl.
BMW F10 523i 5/2011
BMW G30 520D/2017
BMW G30 520i/2019
BMW G20 330i m sport/2020
BMW E60 523i 7/2007 LCI Tidl.
BMW F10 523i 5/2011
BMW G30 520D/2017
BMW G30 520i/2019
BMW G20 330i m sport/2020
Re: kørselsmønster og køb af dieselbiler
Hej
Der er flere ting som du kan gøre for, at have en "sund" diesel motor også efter mange korte turer.
1. Brug Bell Add diesel rens med faste mellemrum
2. Få foretaget en prof indvendig rensning af motoren / indsugning på et værksted hvert år eller hvert andet år (alt efter hvor mange små turer du kører) pris ca. 1.000-1.500 kr.
3. Elektronisk afblænding af EGR ventil - dette forhindre sod i at returnere til motoren og forkorte især levetiden på turboen. Dette er ikke en lovligt indgreb, men effektivt hvis man kun tænker levetid på motordele. Pris ca. 1.000-2.000 kr.
Mvh.
Superbil
Der er flere ting som du kan gøre for, at have en "sund" diesel motor også efter mange korte turer.
1. Brug Bell Add diesel rens med faste mellemrum
2. Få foretaget en prof indvendig rensning af motoren / indsugning på et værksted hvert år eller hvert andet år (alt efter hvor mange små turer du kører) pris ca. 1.000-1.500 kr.
3. Elektronisk afblænding af EGR ventil - dette forhindre sod i at returnere til motoren og forkorte især levetiden på turboen. Dette er ikke en lovligt indgreb, men effektivt hvis man kun tænker levetid på motordele. Pris ca. 1.000-2.000 kr.
Mvh.
Superbil
Mvh. Jan Holmgren
F07 530d GT 2011
F07 530d GT 2011
- Carsten Hansen
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 90
- Tilmeldt: søn 15. jun 2014 18:32
- Geografisk sted: Sjælland
- Navn: Carsten Hansen
- By: Dianalund
Re: kørselsmønster og køb af dieselbiler
Jeg ejer en E60 535D kører tit korte ture - kører kun på Shell V-Power diesel …….. EGR er elektronisk afblændet...… har absolut ingen problemer, bilen kører som en drøm
Mvh. Carsten Hansen
G30 540xd 2018
Tidligere E60 535d 2005
G30 540xd 2018
Tidligere E60 535d 2005
Re: kørselsmønster og køb af dieselbiler
Jeg har indtil videre kørt benzin og har altid benyttet Bell Add, hvor jeg har købt en pakke med rens og en dunk til efterfyldning for hver tankning. Når dunken var tom startede jeg forfra med rens osv.....
Mht elektronisk afblænding, som jeg faktisk ikke vidste noget om, er det noget der kan ses/måles ved syn. Nu er der jo nogle år til, men alligevel? Og kan det afblænding kodes ved alle værksteder ud over BMW?
Mht elektronisk afblænding, som jeg faktisk ikke vidste noget om, er det noget der kan ses/måles ved syn. Nu er der jo nogle år til, men alligevel? Og kan det afblænding kodes ved alle værksteder ud over BMW?
Mvh. Søren Nielsen
BMW E60 523i 7/2007 LCI Tidl.
BMW F10 523i 5/2011
BMW G30 520D/2017
BMW G30 520i/2019
BMW G20 330i m sport/2020
BMW E60 523i 7/2007 LCI Tidl.
BMW F10 523i 5/2011
BMW G30 520D/2017
BMW G30 520i/2019
BMW G20 330i m sport/2020
- Carsten Hansen
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 90
- Tilmeldt: søn 15. jun 2014 18:32
- Geografisk sted: Sjælland
- Navn: Carsten Hansen
- By: Dianalund
Re: kørselsmønster og køb af dieselbiler
Min bil er synet flere gange med det - og tror at du skal have et tunings firma hvis du skal have afblændet din EGR
Mvh. Carsten Hansen
G30 540xd 2018
Tidligere E60 535d 2005
G30 540xd 2018
Tidligere E60 535d 2005
Re: kørselsmønster og køb af dieselbiler
Hej
Jeg har nu efterhånden haft rigtig mange af mine biler igennem tuningsfirmaerne og fået dem til og give dem en kærlig behandling - deriblandt elektronisk afblænding af EGR ventilen. Alle uden undtagelse er blevet synet uden anmærkninger - faktisk har jeg et par gange fået ros for CO2 udslippet på bilerne.
Humlen i det hele er at du skal få udført programeringen et sted med et godt ry - for der findes rigtig mange "Ebay" tuner som lige har købt en tester på Ebay, og efterfølgende tilbyder alt muligt for 499 kr.
Jeg har nu efterhånden haft rigtig mange af mine biler igennem tuningsfirmaerne og fået dem til og give dem en kærlig behandling - deriblandt elektronisk afblænding af EGR ventilen. Alle uden undtagelse er blevet synet uden anmærkninger - faktisk har jeg et par gange fået ros for CO2 udslippet på bilerne.
Humlen i det hele er at du skal få udført programeringen et sted med et godt ry - for der findes rigtig mange "Ebay" tuner som lige har købt en tester på Ebay, og efterfølgende tilbyder alt muligt for 499 kr.
Mvh. Jan Holmgren
F07 530d GT 2011
F07 530d GT 2011
Re: kørselsmønster og køb af dieselbiler
Jamen, jeg tror fluks, at jeg vil kontakte Landberg her i det nordjyske og få ham til at kigge på det. Han får i hvert fald rigtig gode anmeldelser.
Mvh. Søren Nielsen
BMW E60 523i 7/2007 LCI Tidl.
BMW F10 523i 5/2011
BMW G30 520D/2017
BMW G30 520i/2019
BMW G20 330i m sport/2020
BMW E60 523i 7/2007 LCI Tidl.
BMW F10 523i 5/2011
BMW G30 520D/2017
BMW G30 520i/2019
BMW G20 330i m sport/2020