Side 1 af 1

E30 320i med 325i motor og syn

: fre 15. sep 2017 20:14
af crimson
Jeg har længe været på udkig efter en billig E30 i god stand, og jeg har så fundet den. Problemet er at der ligger en m20b25 motor i den, og på papiret er det en 320i. Egentlig er jeg ligeglad med antal af hk, så om det er en 320i eller 325i motor er ligegyldigt, men hvad siger synsmanden? Jeg ved at bilen ikke er godkendt med motoren, hvad vil det koste? Kan man overhovedet fysisk se forskel på alle m20'erne. Selvfølgelig er det muligt at slippe igennem syn, men vil hellere have en bil jeg ved er 100% lovlig, og det ikke skal være det samme problem hver gang den skal synes. Det er en touring, og har fået mig fortalt at de har skivebremser og 325 undervogn fra fabrikken af.

Re: E30 320i med 325i motor og syn

: lør 16. sep 2017 00:57
af janl
Hej Anders

Jeg har for en del år siden haft 2 E30'ere og har i begge lagt 2,5'ere i.
Første gang jeg skulle til syn sad hjertet helt oppe i halsen men de tjekkede slet ikke motor nr som sidder i bunden af blokken.....anden gang til syn ved E30'er nr 2 var der mere ro på 8-)
Fysisk er der ingen forskel.
Der er unægtelig ikke meget spræl i en 320 touring så du vil blive glad for 2,5'eren,

Det bedste til syn er at holde afstand til synsmanden og ikke virke nervøs, så smutter den nok igennem hvis den er i orden.

Re: E30 320i med 325i motor og syn

: søn 17. sep 2017 17:21
af crimson
Tak Jan, er der noget man kan gøre for at registrere at der er en 325i motor i. Jeg tænker hvis man kører galt, så er forsikringen nok ikke så glade ved at der et større motor i end oplyst.

Re: E30 320i med 325i motor og syn

: søn 17. sep 2017 17:34
af janl
Jeg kan godt følge dig og det er altid bedst "at have sin sti ren".
Jeg tror næppe at forsikringen tjekker motor størrelse ved evt uheld.
Ofte er det div signaler på vognen der kan udløse dette s.s. meget sænket undervogn og stylet i bredt omfang.

Du kan forhøre dig på afgiften og betale den, så er der rent mel i posen.