Aom overskriften siger.
Er der så stor forskel på dem. Altså i 530d.
2010 med 245hk og 2011 med 258hk.
Jeg er forelsket i begge 2, men den fra 2010 er 60000 kr billigere og har langt mere udstyr end den fra 11/11.
Hvad ville I vælge? Betyder de opgivet 14.7 km/l kontra 18.2 km/l så meget?
Bedste hilsner
JEOL
Stor forskel på F11 10/10 og F11 11/11
- bakhoj
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: søn 2. maj 2010 19:34
- Navn: Morten Bækhøj
- By: 8382 Hinnerup
Re: Stor forskel på F11 10/10 og F11 11/11
Hvis du har set en F11 530d der er opgivet til 14,7 km/l er det en af de allerførste modeller med 235 HK. 245 hk er opgivet til 15,9 km/l. Jeg kører selv F10, 245 HK fra 2011 og jeg synes den kører ganske udemærket.
Vedr. Valg synes jeg det er svært det er klart at en nyere bil er dyrere så hvis ikke den billigere lige er dig er det måske bedre at vente lidt.
Jeg mener 235 HK motoren er fra de sidste E60'ere men jeg har ikke hørt skidt om dem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vedr. Valg synes jeg det er svært det er klart at en nyere bil er dyrere så hvis ikke den billigere lige er dig er det måske bedre at vente lidt.
Jeg mener 235 HK motoren er fra de sidste E60'ere men jeg har ikke hørt skidt om dem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Morten Bækhøj
Nuværende: G30 530d M-sport/ Hobbybil E30 325i cabriolet
Tidligere: BMW E21, E30, 2x E34, E39, E91 335d, E60 530i LCI og F10 530D.
Nuværende: G30 530d M-sport/ Hobbybil E30 325i cabriolet
Tidligere: BMW E21, E30, 2x E34, E39, E91 335d, E60 530i LCI og F10 530D.
Re: Stor forskel på F11 10/10 og F11 11/11
Hej igen
Det er denne
http://bimmer.work
Indsæt dette stelnr C762060
Du har ret. Det er kun en 235hk. Dog stadig en N57 motor. Er vil med farven og masser af udstyr. Det der bekymrer mig er at det er den første F11 og så meget kortere på literen end den med 258hk. Tænker opgivet forbrug i forhold til gensalg. Mht farve og udstyr er jeg mest til den med 235 hk i forhold til den jeg har fundet med 258 hk. Syntes også blot at differencen på 60000 var meget. For man så meget mere for en 1 år nyere bil med 258 hk i stedet?
Mvh JEOL
Det er denne
http://bimmer.work
Indsæt dette stelnr C762060
Du har ret. Det er kun en 235hk. Dog stadig en N57 motor. Er vil med farven og masser af udstyr. Det der bekymrer mig er at det er den første F11 og så meget kortere på literen end den med 258hk. Tænker opgivet forbrug i forhold til gensalg. Mht farve og udstyr er jeg mest til den med 235 hk i forhold til den jeg har fundet med 258 hk. Syntes også blot at differencen på 60000 var meget. For man så meget mere for en 1 år nyere bil med 258 hk i stedet?
Mvh JEOL
Re: Stor forskel på F11 10/10 og F11 11/11
Også alligevel ikke
Modellen hedder MX51 - og Ja du har ret i den er opgivet til 15.7. Min fejl.
Model 530d
E-Code F11
Chassis Touring
Engine N57D30O0
Steering left
Region Europe
Mvh JEOL
Modellen hedder MX51 - og Ja du har ret i den er opgivet til 15.7. Min fejl.
Model 530d
E-Code F11
Chassis Touring
Engine N57D30O0
Steering left
Region Europe
Mvh JEOL
Re: Stor forskel på F11 10/10 og F11 11/11
Jeg kører selv 245 HK 530D modellen og der er rigeligt med kræfter. Forbruget kan godt ramme +15 km/l på en tank, men kun hvis det primært er lange ture. Korte ture bringer hurtigt forbruget ned på 11-13 km/l.
Det er muligt at forbruget er i fokus hos nogle ved gensalg, men udstyret vil give dig en daglig glæde og jeg ville klart fokusere på det. F.eks. adaptiv fartpilot med stop n' go, elektriske sæder med memory, Hifi anlæg og professional navigation. Man kan sikkert komme på endnu flere goodies
Det er muligt at forbruget er i fokus hos nogle ved gensalg, men udstyret vil give dig en daglig glæde og jeg ville klart fokusere på det. F.eks. adaptiv fartpilot med stop n' go, elektriske sæder med memory, Hifi anlæg og professional navigation. Man kan sikkert komme på endnu flere goodies
- bakhoj
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: søn 2. maj 2010 19:34
- Navn: Morten Bækhøj
- By: 8382 Hinnerup
Stor forskel på F11 10/10 og F11 11/11
Ja det er bestemt en 245 HK.
Selvfølgelig har det med km/l noget at sige mht. Grøn afgift og gensalg.
Jeg kører ved landevej og motorvej 16-17 km/l i min bil og tror helt ærligt ikke det er meget bedre i 258 HK modellen.
Prøv at kigge på www.spritmonitor.de der er rigtig mange der har indrapporteret deres forbrug.
Ser sgu fin ud mht udstyr.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Selvfølgelig har det med km/l noget at sige mht. Grøn afgift og gensalg.
Jeg kører ved landevej og motorvej 16-17 km/l i min bil og tror helt ærligt ikke det er meget bedre i 258 HK modellen.
Prøv at kigge på www.spritmonitor.de der er rigtig mange der har indrapporteret deres forbrug.
Ser sgu fin ud mht udstyr.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Morten Bækhøj
Nuværende: G30 530d M-sport/ Hobbybil E30 325i cabriolet
Tidligere: BMW E21, E30, 2x E34, E39, E91 335d, E60 530i LCI og F10 530D.
Nuværende: G30 530d M-sport/ Hobbybil E30 325i cabriolet
Tidligere: BMW E21, E30, 2x E34, E39, E91 335d, E60 530i LCI og F10 530D.
Re: Stor forskel på F11 10/10 og F11 11/11
Tak for alle svarene.
Og hvad med alle skrækhistorierne omkring kæde/tandkæde på N57 motoren? Er det noget omkring det og hvad vil det koste, at komme et evt. motorhaveri i forkøbet, ved at skifte kæden?
Mvh JEOL
Og hvad med alle skrækhistorierne omkring kæde/tandkæde på N57 motoren? Er det noget omkring det og hvad vil det koste, at komme et evt. motorhaveri i forkøbet, ved at skifte kæden?
Mvh JEOL
Re: Stor forskel på F11 10/10 og F11 11/11
https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1308589
Desværre en del om det på nettet. Walk Away?
Desværre en del om det på nettet. Walk Away?
- bakhoj
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: søn 2. maj 2010 19:34
- Navn: Morten Bækhøj
- By: 8382 Hinnerup
Re: Stor forskel på F11 10/10 og F11 11/11
Jeg har endnu ikke hørt fra nogle i min omgangskreds som har haft problemer med de 6 cylindrede derimod kun de 4 cylindrede.
Jeg har haft en 335d (286 HK modellen) som jeg solgte ved 200000 km og den var der ingen problemer med, har en kammerat med en 335d og den har rundet 250000 km uden problemer.
Jeg tænker måske at olieskiftintervaller har indflydelse på problemet da gammel slidt olie måske ikke er skidegodt for kædestrammeren og en kæde der rasler vil knække før eller siden.
Der vil altid være skrækhistorier om disse problemer men der køre også rigtig mange biler rundt.
Man kan høre når kæde begynder at rasle og så er det tid til værksted (oplevede det selv for mange år siden i en Nissan med 80000 km på tælleren - desværre sagde værkstedet at jeg sagtens kunne køre videre.....det fortrød de efter 14 dage da kæden var sprunget og garantien skulle i brug)
Det værste på vores motorer er at kæden sidder bagpå hvilket er rigtig æv ved udskiftning da det tager tid.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har haft en 335d (286 HK modellen) som jeg solgte ved 200000 km og den var der ingen problemer med, har en kammerat med en 335d og den har rundet 250000 km uden problemer.
Jeg tænker måske at olieskiftintervaller har indflydelse på problemet da gammel slidt olie måske ikke er skidegodt for kædestrammeren og en kæde der rasler vil knække før eller siden.
Der vil altid være skrækhistorier om disse problemer men der køre også rigtig mange biler rundt.
Man kan høre når kæde begynder at rasle og så er det tid til værksted (oplevede det selv for mange år siden i en Nissan med 80000 km på tælleren - desværre sagde værkstedet at jeg sagtens kunne køre videre.....det fortrød de efter 14 dage da kæden var sprunget og garantien skulle i brug)
Det værste på vores motorer er at kæden sidder bagpå hvilket er rigtig æv ved udskiftning da det tager tid.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Morten Bækhøj
Nuværende: G30 530d M-sport/ Hobbybil E30 325i cabriolet
Tidligere: BMW E21, E30, 2x E34, E39, E91 335d, E60 530i LCI og F10 530D.
Nuværende: G30 530d M-sport/ Hobbybil E30 325i cabriolet
Tidligere: BMW E21, E30, 2x E34, E39, E91 335d, E60 530i LCI og F10 530D.
Re: Stor forskel på F11 10/10 og F11 11/11
Kan man være proaktiv og skifte kædestrammerne?
Og kan det gøres for fornuftige penge, hvis altså der er nogen idé i kun at strammerne?
Og kan det gøres for fornuftige penge, hvis altså der er nogen idé i kun at strammerne?