Tuning af F31 316D

Alle 3'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
jacobbh
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 1. jul 2016 12:49
Navn: Jacob Bech Hansen
By: Skårup

Tuning af F31 316D

Indlæg af jacobbh »

Hej.

Har en sløv økonomisk banan af en 316D og vil høre lidt om ulemperne ved at tune den med flere HK, er der nogen?? er så vidt jeg ved samme motor som 318 og 320, eller??

Mvh Jacob
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: Tuning af F31 316D

Indlæg af PerT »

Uha, der er mange meninger og holdninger til tuning... Mange gør det - hvad jo ikke er et argument i sig selv.

Men regn med et større slid på kobling og gearkasse, og udnytter du kræfterne, så skal bremserne også præstere mere. Men personligt synes jeg, at det er det værd, og BMW'er er generelt bygget solide - livet er simpelthen for kort til langsomme biler :TU1

Hvis din 316d også er baseret på den 2-liters diesel, så ville jeg ikke tøve med at få det gjort, men vælg en anerkendt tuner, som f.eks. Scantune eller Landberg. Jeg har god erfaring med dem begge. De har bygget en seriøs forretning omkring tuning.

God fornøjelse! :TU2
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
jacobbh
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 1. jul 2016 12:49
Navn: Jacob Bech Hansen
By: Skårup

Re: Tuning af F31 316D

Indlæg af jacobbh »

Hvordan ser det ud med forsikringen ved en tunet bil i en ulykke??
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: Tuning af F31 316D

Indlæg af PerT »

Angående forsikring, så vil jeg ikke anbefale dig, at dele oplysningerne med dit forsikringsselskab. Hold den oplysning for dig selv.

Da det samtidigt er meget svært, at påvise tuning, så vurderer jeg risikoen som forsvindende lille.
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
jacobbh
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 1. jul 2016 12:49
Navn: Jacob Bech Hansen
By: Skårup

Re: Tuning af F31 316D

Indlæg af jacobbh »

Tak for hjælpen, tænker jeg skal en tur forbi landberg, så jeg kan få slidt lidt på dækkene :TU1
Besvar