Bmw e30 ryster
: fre 12. maj 2017 12:18
Hej
Jeg kæmper virkelig med min e30 (325i). Efter min kobling blev skiftet sidste år, begyndte min kardan at ryste. Min kardan blev dengang skilt ad uden at blive mærket op. Til at starte med var det kun under accelleration (kraftig) at kardanen rystede/bankede. Efterfølgende har jeg skiftet midterleje og hardyskive. Nu banker den ikke mere, men ryster under accelleration og nu også ved kørsel omkring 100 km/t. Jeg har også prøvet med en anden kardanaksel uden held. Jeg var forbi et "kardanværksted" og fik tjekket krydsledene og de er ok. Skal kardanakslen afbalanceres så skulle han ha midterlejet med og det havde jeg ikke medbragt. Jeg har skilt akslen ad og har "drejet" den 180 grader i håb om at den var samlet forkert. Jeg har kigget billeder på nettet som viser hvordan kardanakslen er samlet og det ser ud til at "den faste del" af krydsledene på hver del er drejet 90 grader i forhold til den anden del af kardanen. Kan nogen af bekræfte at det er korrekt?
Jeg har også en teori om det ka være svingningdæmperen der enten er monteret forkert (er skruet sammen med hardyskive og flange på kardan) eller er defekt. Jeg kan se at flere helt fjerner den.
Ellers jeg jeg virkelig ved at løbe tør for ideer til hvad jeg kan gøre.
Nogen foreslag? ?
Jeg kæmper virkelig med min e30 (325i). Efter min kobling blev skiftet sidste år, begyndte min kardan at ryste. Min kardan blev dengang skilt ad uden at blive mærket op. Til at starte med var det kun under accelleration (kraftig) at kardanen rystede/bankede. Efterfølgende har jeg skiftet midterleje og hardyskive. Nu banker den ikke mere, men ryster under accelleration og nu også ved kørsel omkring 100 km/t. Jeg har også prøvet med en anden kardanaksel uden held. Jeg var forbi et "kardanværksted" og fik tjekket krydsledene og de er ok. Skal kardanakslen afbalanceres så skulle han ha midterlejet med og det havde jeg ikke medbragt. Jeg har skilt akslen ad og har "drejet" den 180 grader i håb om at den var samlet forkert. Jeg har kigget billeder på nettet som viser hvordan kardanakslen er samlet og det ser ud til at "den faste del" af krydsledene på hver del er drejet 90 grader i forhold til den anden del af kardanen. Kan nogen af bekræfte at det er korrekt?
Jeg har også en teori om det ka være svingningdæmperen der enten er monteret forkert (er skruet sammen med hardyskive og flange på kardan) eller er defekt. Jeg kan se at flere helt fjerner den.
Ellers jeg jeg virkelig ved at løbe tør for ideer til hvad jeg kan gøre.
Nogen foreslag? ?