Side 1 af 1

"gul motorlampe"

: ons 18. jan 2017 13:46
af PeterA
Kørte i manuel gear mode 2 gear. Lavede et ikke bevidst kickdown med højre omdrejninger til følge, da den gik i 1 gear. Skiftede manuelt til 2 gear igen, 3 osv...

Da bilen gik fra 2 til 1, og omdrejningerne røg i vejret, tændte den gule motorlampe. Den slukkede igen efter ca 15 sek. Kunne umiddelbart ikke mærke nogen forskel på bilen. Ej heller dagen efter.

Hvad kan skyldes den gule motorlampe? Alvorligt?

N52 kørt 160.000 km.

Re: "gul motorlampe"

: ons 18. jan 2017 15:44
af janl
Sikkert en løftet pegefinger for omdr begrænser :TU1

Re: "gul motorlampe"

: ons 18. jan 2017 15:53
af PeterA
AHHHHhhhhhhhhh hva..... :lol:

Skal jeg til at køre den hårdere for at vænne den til det....??

Re: "gul motorlampe"

: ons 18. jan 2017 16:04
af janl
Måske en udvej......"adaptiv omdr begrænser" :idea:
Man ved sku aldrig om BMW har opfundet sådan en stump SW og lagt ind i E91'eren.

Ellers køb en bakke æg fra 2014 og tape fast på speederen :? :lol:

Re: "gul motorlampe"

: fre 20. jan 2017 08:51
af pfingstl
Det kan også bare være luftmængdemåleren der giver nogle forkerte værdier ved denne "afvigelse".

Hvis det ikke sker igen er det ikke noget problem.

Fejlkoder kan udlæses hvis du vil have svar.

Jeg oplevede dette jævnligt i forbindelse med kompressor på en E39 540. Skift af luftmængdemåleren løste problemet.