Hej.
Har netop skiftet vores dejlige E60 520d ud med en F10 525d 3,0 N57 motor, aut. sedan, fra 2011.
Men den går ikke mere end ca. 13 Km/l ved blandet kørsel, BMW angiver den til 16 Km/l.
Hvor meget kører i andre som har samme model på literen?
Km/l F10 525d 3,0 N57 motor. aut. sedan.
- Krone2000
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: fre 16. jan 2015 19:02
- Geografisk sted: Struer
- Navn: Ivan Kronborg
- By: Struer
Km/l F10 525d 3,0 N57 motor. aut. sedan.
Mvh. Ivan Kronborg
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
Re: Km/l F10 525d 3,0 N57 motor. aut. sedan.
Vores M57TU2 kører 13-14. Bliver den driftsvarm?
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
Re: Km/l F10 525d 3,0 N57 motor. aut. sedan.
Vær du bare glad for de 13 på literen. Min gamle 530D kørte 10,5 på literen ved blandet kørsel.
Mvh. Dennis Larsen
F11 535XD M-Technic 2012 (2016-20??)
Tidligere E61 530D M-Technic 2005 (2010-2016)
F11 535XD M-Technic 2012 (2016-20??)
Tidligere E61 530D M-Technic 2005 (2010-2016)
Re: Km/l F10 525d 3,0 N57 motor. aut. sedan.
Der var en periode på 1 måned hvor vores også kørte 10-11 km pr l. Der viste det sig at den kun nåede op på 75 grader driftsvarme temp. Jeg skiftede både hoved thermostat og ECU thermostat og nu er den altid mellem 89-92 grader. Forbruget faldt ligeledes til 13-14 km pr l.
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
- BoLarsen
- Senior Bruger
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
- Navn: Bo Sloth Larsen
- By: Frederikshavn
Re: Km/l F10 525d 3,0 N57 motor. aut. sedan.
Jeg har en e60 525d fra 2004, den er med manuel gear dog. Den ligger osse ca på 13 - 14 ved blandet kørsel.
Få tjekket om den har den rigtige temperatur. Det er dog et M57 problem, ved ikke om det osse er noget man ser på N57.
Og det er jo ikke bmw der opgiver den til de 16 kml. Det er EU der måler og opgiver det tal. Og det er jo snart almindeligt kendt at langt de fleste biler ikke kan leve op til de forbrugstal EU har opgivet siden ca 2007 fordi man da gik over til en målemetode der viser sig at de fleste biler ikke kan leve op til de tal de bliver målt til.
Hvis motoren har korrekt temperatur og indsugningsmanifolden ellers ikke er tilstoppet/ fuld af belægninger, så tror jeg ikke du kan gøre ret meget ved det.
Hvad ligger den på ved lovlig motorvejskørsel?
Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Få tjekket om den har den rigtige temperatur. Det er dog et M57 problem, ved ikke om det osse er noget man ser på N57.
Og det er jo ikke bmw der opgiver den til de 16 kml. Det er EU der måler og opgiver det tal. Og det er jo snart almindeligt kendt at langt de fleste biler ikke kan leve op til de forbrugstal EU har opgivet siden ca 2007 fordi man da gik over til en målemetode der viser sig at de fleste biler ikke kan leve op til de tal de bliver målt til.
Hvis motoren har korrekt temperatur og indsugningsmanifolden ellers ikke er tilstoppet/ fuld af belægninger, så tror jeg ikke du kan gøre ret meget ved det.
Hvad ligger den på ved lovlig motorvejskørsel?
Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
E60 525d 2004
- Krone2000
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: fre 16. jan 2015 19:02
- Geografisk sted: Struer
- Navn: Ivan Kronborg
- By: Struer
Re: Km/l F10 525d 3,0 N57 motor. aut. sedan.
Tak for svarene og indput.
På ECU måler den 96-97 grader på landevej 80-90 Km/t og 99-100 på motorvej 130 Km/t, så snart farten reduceres følger temperaturen med ned til de 96-97.
Er det ikke lidt højt med de 99-100 grader, vores gamle E60 lå omkring 95 både ved landevej og motorvejs kørsel?
På ECU måler den 96-97 grader på landevej 80-90 Km/t og 99-100 på motorvej 130 Km/t, så snart farten reduceres følger temperaturen med ned til de 96-97.
Er det ikke lidt højt med de 99-100 grader, vores gamle E60 lå omkring 95 både ved landevej og motorvejs kørsel?
Mvh. Ivan Kronborg
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
- PerT
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 154
- Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
- Navn: Per Tropp-Christiansen
- By: Aarhus
Re: Km/l F10 525d 3,0 N57 motor. aut. sedan.
Hej
Min 525d F11 går i omegnen af 16 km/L (2x90 km daglig, hvoraf 50% er motorvej og resten landevej). Dette er på sommerhjul med B økomærke. Jeg har også fokuseret på økonomien og har en dag listet hjem med et snit på 20,4 km/L.
Kører jeg med vinterdæk som er energimærket til G, så skal jeg anstrenge mig for at nå 15,5 km/L
Dine dæk har således stor betydning. Men din kørestil og hastighed betyder jo langt det meste!
Undgå hurtige overhalinger, og rul farten af, så synes jeg faktisk at økonomien er ganske fornuftig.
Min 525d F11 går i omegnen af 16 km/L (2x90 km daglig, hvoraf 50% er motorvej og resten landevej). Dette er på sommerhjul med B økomærke. Jeg har også fokuseret på økonomien og har en dag listet hjem med et snit på 20,4 km/L.
Kører jeg med vinterdæk som er energimærket til G, så skal jeg anstrenge mig for at nå 15,5 km/L
Dine dæk har således stor betydning. Men din kørestil og hastighed betyder jo langt det meste!
Undgå hurtige overhalinger, og rul farten af, så synes jeg faktisk at økonomien er ganske fornuftig.
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
- Krone2000
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: fre 16. jan 2015 19:02
- Geografisk sted: Struer
- Navn: Ivan Kronborg
- By: Struer
Re: Km/l F10 525d 3,0 N57 motor. aut. sedan.
Hej alle.
Tak for svarene.
Med lidt mere morfar kørsel kan jeg nu få den op på 14,5 Km/l
Tak for svarene.
Med lidt mere morfar kørsel kan jeg nu få den op på 14,5 Km/l
Mvh. Ivan Kronborg
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
- PerT
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 154
- Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
- Navn: Per Tropp-Christiansen
- By: Aarhus
Re: Km/l F10 525d 3,0 N57 motor. aut. sedan.
14,5 km/l synes jeg ikke lyder imponerende.
Hvordan ser dit kørselsmønster ud? Korte hurtige ture eller...? Landevej/motorvej?
Mvh/Per
Hvordan ser dit kørselsmønster ud? Korte hurtige ture eller...? Landevej/motorvej?
Mvh/Per
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Re: Km/l F10 525d 3,0 N57 motor. aut. sedan.
Der er mange faktorer, der spiller ind, som der også bliver nævnt.
Til info; Min kørte 6,3 (15,8) inden dækskifte og 6,8 (14,7) efterfølgende (kører 60 km hver vej).
Fik skiftet 2 fordæk fra Hancook til Michelin...!!
(PS: Jeg kan tydeligt mærke temperaturforskel mellem Michelin foran og Hancook bagved, så der ingen tvivl om hvad der står bedst fast - og giver mest modstand)
(Ville helst have haft Continental, men blev frarådet det til store størrelser...)
Til info; Min kørte 6,3 (15,8) inden dækskifte og 6,8 (14,7) efterfølgende (kører 60 km hver vej).
Fik skiftet 2 fordæk fra Hancook til Michelin...!!
(PS: Jeg kan tydeligt mærke temperaturforskel mellem Michelin foran og Hancook bagved, så der ingen tvivl om hvad der står bedst fast - og giver mest modstand)
(Ville helst have haft Continental, men blev frarådet det til store størrelser...)
Mvh. John Hansen
E61 525d LCI 2008
E61 525d LCI 2008