Hvad er forskel på M-pakke og Adaptive drive

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Rytteren
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 1. aug 2011 14:32
Navn: Jan Rytter
By: Svenstrup J

Hvad er forskel på M-pakke og Adaptive drive

Indlæg af Rytteren »

Hejsa,

Jeg har forsøgt at læse op på teknikken i F10/F11...og har nogenlunde styr på Adaptive drive
(http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... tive_drive)

Men jeg synes det er svært at læse sig til hvad M-pakken egentligt består (mht undervogn). Jeg har fundet ud af at M-sportfahrwerk betyder 10mm sænkning, og det IKKE kan kombineres med Adaptive drive, nuvel.

Men - en M-sportpakke - hvad "kan" den (mht undervogn), ift standard, ift Adaptive drive???? Hjææælp.
Jeg har prøvet en F10 med M-pakke OG Adaptive drive...og det er sgu fedt !! Men nu er usikkerheden så om det der føles så lækkert, smooth OG go-cart agtigt er Adaptive Drive eller M-pakkken...

Off-topic...kan man mærke forskel med Active steering (medstyrende bagaksel op til 3 grader, henhv. med eller mod forhjul afh. af hastighed)?

mvh Jan
Mvh. Jan Rytter
_____________________________
530D M-tech G31 2018 + Tesla M3LR 2020
Brugeravatar
E60Sim
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 488
Tilmeldt: fre 5. feb 2010 10:41
Navn: Simon Simonsen
By: København

Re: Hvad er forskel på M-pakke og Adaptive drive

Indlæg af E60Sim »

Hej Jan,

Adaptive Drive kan godt kombineres med M-sport.

M-sport giver som du selv siger, en lavere og hårdere undervogn. Dog ved jeg ikke om kombinationen M-Sport + Adaptive Drive giver en lavere adaptiv undervogn.

Jeg valgte Adaptive Drive over M-sport denne gang, da jeg dels ikke kunne finde en med ALT og da den dynamiske undervogn er helt fantastisk på de dårlige veje i Danmark, var valget let. Den sluger hver en ujævnhed og i sport-mode syntes jeg bilen er ligeså hård/stabil som den forrige E61'er med M-sport. Dog er den særdeles behagelig i komfort-mode, selv på 19" hjul.

Mht. aktiv styring, kan det klart anbefales. Køber aldrig en bil uden. F11'eren føles som en tre-serie og sporstabililteten i 180 km/t er ubeskrivelig da baghjulene drejer samme vej som forhjulene i høje hastigheder. Ligeleden vender den på et frimærke.

"Blærerøvs-effekten" bliver ekstra høj når man kører bag F11'eren i et parkeringshus og ser hvor tydeligt baghjulene drejer. Jeg husker tydeligt da den tyske forhandler kørte den ud af showroomet og jeg tabte kæben.
F11 530dA mit alles :TU2
Besvar