E46 undervogn

Alle 3'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
bmw entusiasten
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 45
Tilmeldt: ons 2. feb 2011 09:32
Navn: Kristoffer - INDSÆT EFTERNAVN
By: Fyn

E46 undervogn

Indlæg af bmw entusiasten »

Hej folkens.

Jeg står og skal have fundet en ny undervogn til min bil, da jeg er ved at være træt af at den er alt for hård. Og at den kan finde på at begynde at "hoppe/vugge" på en ujævn motorvejsstrækning, med høj hastighed, hvilken jeg synes er utrolig ubehageligt. :S

Der sidder original m-tech undervogn på, med lowtec sænkningsfjedre. Jeg er ude i at få en ordentlig undervogn på og ikke sådan noget billigt kinøjser værk.

Er næsten fast besluttet på at få en m-tech på, da jeg meget gerne vil have så meget komfort som muligt, med ikke vil gå på kompromis med de "sportslige" egenskaber. Så den må gerne være strammet op i undervognen, men ikke være alt for hård.

Har hørt godt anmeldelser om bla. M-tech, Eibach, Bilstein osv. Men hvad skal man vælge, og hvorfor? Det er nok både dæmpere og fjedre jeg er uden efter, da dæmperne nok ikke har haft godt af, at køre med sænkningsfjedre da arbejdsområdet er blevet ændret markant. Og nu når det hele er skilt ad, så kan der lige så godt komme nyt til hele vejen rundt.

Håber der er nogle derude, med egne erfaringer, som har et par gode råd, at give med på farten.

Og eventuelt hvor det kan købes.
Mvh. Kristoffer
BMW e60 530d Lci 09'
Brugeravatar
bmw entusiasten
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 45
Tilmeldt: ons 2. feb 2011 09:32
Navn: Kristoffer - INDSÆT EFTERNAVN
By: Fyn

Re: E46 undervogn

Indlæg af bmw entusiasten »

Ingen, der har nogle erfaringer med støddæmpere og sænknings fjedre?
Mvh. Kristoffer
BMW e60 530d Lci 09'
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: E46 undervogn

Indlæg af janl »

Dine egen forslag lyder meget fornuftigt og fjedre er ikke bare fjedre men karateristik og holdbarhed skiller fårene fra bukkene = højere pris.
M-Tech undervogn er et glimrende bud, alternativt Eibach PRO fjedre med Bilstein B4 dæmpere.
Kast et blik syd for grænsen og gør lidt shopping der... evt denne http://fahrwerkebilliger.de
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Besvar