Import E61 525DA LCI

Import, afgifter, priser, oplevelser med værksteder osv.
Besvar
Brugeravatar
RSP77
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 5. mar 2014 14:57
Navn: Rasmus Pedersen
By: Aarhus

Import E61 525DA LCI

Indlæg af RSP77 »

Hej alle,

Står for at vil finde en E61 525DA i Tyskland.

Faste krav til bilen:

2008 model
Metal sort
Sportsundervogn
Sportssæder i sort læder, evt delvis stof/læder
Panoramatag
Elsæder

Med ovenstående krydset af følger der som regel en masse andet lækkert udstyr med men ikke afgørende hvad det er.

Priserne starter ved omkring 13.000 euro. Jeg er i tvivl om hvad der bedst kan betale sig når afgiften skal betales mht. KM på tælleren. Får man prismæssigt, når afgiften er betalt, mere for pengene ved at vælge en der eksempelvis har gået 125.000km kontra 170.000?

Eksempelvis er der denne som indfrier mine ønsker og kan evt. handles lidt ned. Hvad skal jeg regne med den koster i afgift? Bilpriser siger 196.000,- hvis jeg taster for ca. 100.000 i ekstraudstyr.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... age=200000

Til forskel kan man jo få en ret billig i grå i DK som på dette link som dog er en 2007'er men synes den virker billig:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/52 ... hk/2065025

Tak for svar!
Mvh. Rasmus Pedersen
F11, 530d 2014 M-Sport (med den rigtige S704 undervogn)
F11 525d 2011, Bilstein B8/Eihbach Pro Kit, tuning@305hk/605nm
E61 525d 2008, H&R undervogn, tuning@250hk/500nm
Brugeravatar
Rytteren
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 1. aug 2011 14:32
Navn: Jan Rytter
By: Svenstrup J

Re: Import E61 525DA LCI

Indlæg af Rytteren »

Jeg synes jeg ser et ret stort nedslag/effekt på afgiften når KM er i den høje ende. Kig evt. på SKATs hjemmeside over tidligere imports, og der tegner sig et mønster. Jeg bragte en 530 hjem for 2 år siden med 150.000 KM på og det endte 25.000 under mit eget, lidt konservative estimat.
Mvh. Jan Rytter
_____________________________
530D M-tech G31 2018 + Tesla M3LR 2020
Brugeravatar
E60Sim
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 488
Tilmeldt: fre 5. feb 2010 10:41
Navn: Simon Simonsen
By: København

Re: Import E61 525DA LCI

Indlæg af E60Sim »

KM har en hel del at sige.

Tjek tidligere importer på skat's hjemmeside som Jan siger.

...og find en med komfortsæder i stedet for sportssæder! Køber du en der er produceret efter 09/2008, får du også det nye navigationsystem, hvilket er vildt lækkert.
F11 530dA mit alles :TU2
Brugeravatar
pfingstl
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 942
Tilmeldt: man 9. jun 2008 17:23
Navn: Jens Pfingstl
By: Gentofte

Re: Import E61 525DA LCI

Indlæg af pfingstl »

KM - ja for pokker.

Måtte betale 30.000 ekstra på en bil der KUN havde kørt 64.000 km på 2 år.

Dvs. 170.000 i afgift plus 30.000 i tillæg for det LAVE km tal.

Jeg kunne ikke overbevise dem om at forsikringen synes at mere end 15.000 km pr. år er højt.

Svaret dog var klart og uforskammet - du kan bare lade være med at importere den !!

Tror ikke private bliver behandlet på samme måde som importørerne, men det er ikke til at bevise hvordan det foregår. Man kunne godt mistænke at de kun betaler afgift af basis modellen og ikke af udstyret.

Har importeret to gange og begge gange var prisen samlet som hos en forhandler - forskellen er dog at skat ikke giver garanti........

Jens
Mvh. Jens Pfingstl
F11
Brugeravatar
ST
Super Star
Super Star
Indlæg: 1246
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 22:07
Navn: ST (Semir Tesnjak)
By: Vejle

Re: Import E61 525DA LCI

Indlæg af ST »

Jens >

Nu kender jeg 2 importører/bilsælger personligt, og jeg giver dig helt ret. Noget stemmer overhovedet ikke, med de priser de kommer med og dem man selv kan beregne på nettet. Hvad der går galt kan kun guderne vide.
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
Brugeravatar
523i
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 79
Tilmeldt: tirs 8. apr 2014 16:16
Navn: Hans Beyer
By: Holte

Re: Import E61 525DA LCI

Indlæg af 523i »

Hej Rasmus. Lækker slæde du har kig på.

Jeg overvejede selv at importere (dog i en meget lavere prisklasse), men endte med at købe brugt herhjemme. Usikkerheden i Skats vurdering og at de bedste biler tæt på grænsen hurtigt snuppes af forhandlere gjorde udslaget.

Jeg tror du skal op i endnu nyere biler, før det kan betale sig - både i kroner og bøvl.

Mvh.
Mvh. Hans Beyer

525i - E60 - 2006
523i - E39 - 1997
525e - E28 - 1986
525e - E28 - 1983
Besvar