Appel TV i en E60 , er det muligt ?

Import, afgifter, priser, oplevelser med værksteder osv.
Brugeravatar
E60Vest
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 911
Tilmeldt: man 27. sep 2010 16:27
Navn: B. Andersen
By: Vestjylland

Appel TV i en E60 , er det muligt ?

Indlæg af E60Vest »

Hej Forum

Vil lige dele dette med Jer

Har "leget" lidt med ideen om det måske var muligt at montere Appel TV i en bil , nærmer betegnet i en BMW E60'er , dette så man kunne streame sin musik fra sin iPhone så man kan se TV , surfe på nettet , bruge iTunes , Net-radio m.v.

Så her i Pinsen har jeg så "leget" lidt med ideen , det blev så i min egen E60 at "slaget" skulle stå , og det blev så i min egen bil.

Og jo det kunne sørme lade sig gøre , og lad det være sagt med det samme , det er ikke for dem der søger en " billig" streaming løsning , nok mere for dem der vægter at have "noget andet" end den alm. stangvare



Det har så vist sig at der er et par måder at lave/konfigurere det på :


1 : Med et Appel TV af enten 2nd generation eller 3nd generation Rev-1 , hvor man enten montere en mobil 3G/4G router til at oprette WiFi nettet , eller alternativt bruger sin telefon til "hotspot" og derved opretter et WiFi net.

Disse løsninger giver alle de mulighder der er ved alm. Appel TV som man kender det inde fra stuen af.

2 : Med en 3nd generation Rev-2 enhed , her kan man så streame direkte fra telefonen ( gør den så via Bluetooth ) uden at et WiFi net er nødvendig , dog er der den begrænsning at man ikke kan streame film fra nettet ( net-TV eller nyhder , YouTube etc. ) , men dog evt. video der måtte være optaget med selve telefonen , dog kan man hvis behovet skulle opstå , også her bare oprette "hotspot" med telefonen og igen oprette et WiFi net , så er der også her 100% udnyttelse som i løsning 1.

Kan kun sige at det virkelig virker godt og funktionelt , og det uanset om man vælger løsning 1 el. 2 , og må da indrømme det er lidt "fedt" med en sådan løsning i sin bil

Her så lige beviset :
Mvh. B.Andersen
E60Vest
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Appel TV i en E60 , er det muligt ?

Indlæg af OleDupont »

Jeg håber virkelig, at det kun fungerer, når bilen holder stille
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
E60Vest
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 911
Tilmeldt: man 27. sep 2010 16:27
Navn: B. Andersen
By: Vestjylland

Re: Appel TV i en E60 , er det muligt ?

Indlæg af E60Vest »

Hej Ole m.fl.

Det er helt op til din/ Jeres egen samvittighed , hvordan det bliver kodet op på bilen/ systemt

Så der må I gribe i egen "barm"

NB: Er det musik der streames , ja så er der jo ikke noget problem
Mvh. B.Andersen
E60Vest
Brugeravatar
ST
Super Star
Super Star
Indlæg: 1246
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 22:07
Navn: ST (Semir Tesnjak)
By: Vejle

Re: Appel TV i en E60 , er det muligt ?

Indlæg af ST »

Wauw det er vildt lækkert. En en gang thumbs up herfra .

Bedste mulighed er vel at kører hotspot fra Iphone, del internet.
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
Brugeravatar
ST
Super Star
Super Star
Indlæg: 1246
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 22:07
Navn: ST (Semir Tesnjak)
By: Vejle

Re: Appel TV i en E60 , er det muligt ?

Indlæg af ST »

Hvordan er det overhovedet muligt at få TV signal over på skærmen? Det kræver vel prof navigation?
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
Brugeravatar
E60Vest
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 911
Tilmeldt: man 27. sep 2010 16:27
Navn: B. Andersen
By: Vestjylland

Re: Appel TV i en E60 , er det muligt ?

Indlæg af E60Vest »

Hej

Tak , ja du bruger netdelingen på din iPhone til at lave et "hotspot" , dette er dog kun nødvendigt med Appel TV 2nd generation og 3nd generation Rev-1 , på 3nd generation Rev2 , kan man streame de fleste ting over via Bluetooth ( musik , billeder , net surfing ) , her er "hotspot" kun nødvendig at oprette hvis man vil se net TV , eller YouTube , da Bluetooth åbenbart ikke kan transportere så stor mængde data som dette kræver.

Ja det krævede lidt forsøg med forskellige interfaces før det lykkedes at få et godt billede fra Appel TV over på bilens CID , derudover skulle problemet med strømforsyning til Appel TV'et lige løses , lidt bøvlet at skulle have en 220V konverter med om bord til denne , samt at tingene startede op af sig selv , ikke skulle gøres manuelt hver gang bilen blev startet , ville man jo hurtig blive træt af.

Om det kan lade sig gøre på en alm. 6.5" skærm ( alm. M-ASK , Business M-ASK ) er et åbent spørgsmål , må man jo afprøve den dag der måtte være en kunde til det.

Vil mene det er den ultimative løsning da jeg ikke kan se det lader ret mange ( hvis nogen overhovedet ) ønsker åbne , dette da denne løsning jo giver mulighed for alle typer multimedia ønsker : Musik ( fra eget medialager / telefon / iPad , etc. ) , billeder , TV , film , streaming , etc.

Der vil ydermere sagtens kunne kobles både trådløse hovedtelefoner samt eksterne skærme til ( f.eks. ved bagsædet ), det er kun det økonomiske aspekt der sætter grænserne.

Så , alle de nye F og E serier med deres fine multimedia løsninger , ja de kan bare komme an , os i de "gamle" E6-7-8-og 9 serier behøver altså ikke stå tilbage og "skamme" sig på den konto mere

Mvh
E60Vest
Mvh. B.Andersen
E60Vest
Brugeravatar
ST
Super Star
Super Star
Indlæg: 1246
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 22:07
Navn: ST (Semir Tesnjak)
By: Vejle

Re: Appel TV i en E60 , er det muligt ?

Indlæg af ST »

Fedt projekt uden tvivl. Helt klart noget der vil være på min ønskeliste efter bryllupet er overstået
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
Brugeravatar
Nod
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 176
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 20:38
Navn: Hans Nielsen
By: Vipperød

Re: Appel TV i en E60 , er det muligt ?

Indlæg af Nod »

Utrolig spændende projekt. Sådan en vil jeg også have, så jeg må have diagrammet frem.

-
-----------------------

Mvh. Hans Nielsen

E61 2008
Brugeravatar
E60Vest
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 911
Tilmeldt: man 27. sep 2010 16:27
Navn: B. Andersen
By: Vestjylland

Re: Appel TV i en E60 , er det muligt ?

Indlæg af E60Vest »

IHej

Har lige "leget" lidt med konens telefon og sørme om den ikke også virker med denne Appel TV opsætning i min E60'er.

Selv om det ikke skulle kunne lade sig gøre iflg Appel ( Kun med produkter solgt efter 2012 ) , så kan en iPhone 4S også virke med denne opsætning

Så det virker altså både med iPhone 4S , 5 , 5S og den nye 6'er

Mvh
E60Vest
Mvh. B.Andersen
E60Vest
Brugeravatar
ST
Super Star
Super Star
Indlæg: 1246
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 22:07
Navn: ST (Semir Tesnjak)
By: Vejle

Re: Appel TV i en E60 , er det muligt ?

Indlæg af ST »

Fedt. Det må helt klart være en drømme produkt for enhver BMW/Apple fan.

Har du været inde på facebooks mange BMW sider og annoncere med det, jeg tror der er rigtigt mange der gerne vil have det lavet i bilen.
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
Besvar