nogen 5er' i næstved
- Jimdean jensen
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: lør 19. jun 2010 11:22
- Navn: Jimdean Jensen
- By: Næstved
- Kontakt:
nogen 5er' i næstved
jeg har en 5258i fra 98, og kunne godt bruge en at sammenligne med, det kunne være lyde, knapper/instrumentlys som måske opføre sig underligt, motor lyde, optræk, gode ideer og erfaringer. det er altså ikke venskab eller sådan jeg er ude i, bare en sparringpartner
Mvh. Jimdean
E39 528iA 1996
Re: nogen 5er' i næstved
Vi kan prøve fra distancen hvis du bedst muligt beskriver dine punkter selvom lyde ofte skal opleves.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
- nillevang@hotmail.com
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: fre 23. jan 2009 15:59
- Navn: Niels Lillevang Hansen
- By: Flintemose (Næstved)
- Kontakt:
Re: nogen 5er' i næstved
Jeg bor 13 km fra Næstved, men, jeg har en 523i Touring fra 99'. Men som Jan skriver; beskriv dine problemer og så må vi se på det.
Mvh Niels
Mvh Niels
Mvh. Niels Lillevang Hansen
1999 BMW E39 523i Touring ETA
- Jimdean jensen
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: lør 19. jun 2010 11:22
- Navn: Jimdean Jensen
- By: Næstved
- Kontakt:
Re: nogen 5er' i næstved
i øjeblikket har jeg mega problemmer med motorgang, det som om den kun køre på 3-4 cyl.den hakker og vil ikke altid tage omdrejninger. jeg er nu oppe på over 25000kr uden noget har virket, så jeg er lidt ked efterhånden,
der er skiftet følere, tændrør, tændspoler, en eller anden ventil der sidder uden indsug, tankudluft.den er blevet fejludlæst et hav af gange. og hver gang siger de, NU virker den, men efter bare en kort kørsel begynder den igen. har lige i går fået den hjem og nu virker den dagde men nej !! har prøvet 3 forskellige mekanikere, men igen kan finde ud af det, hvilket jeg eferhånden synes er mærkeligt de er da for pokker uddannet, tænk hvis jeg kunne lave fejl hele tiden og så få penge for det, ja ja jeg hænger altså med mulen.
der er skiftet følere, tændrør, tændspoler, en eller anden ventil der sidder uden indsug, tankudluft.den er blevet fejludlæst et hav af gange. og hver gang siger de, NU virker den, men efter bare en kort kørsel begynder den igen. har lige i går fået den hjem og nu virker den dagde men nej !! har prøvet 3 forskellige mekanikere, men igen kan finde ud af det, hvilket jeg eferhånden synes er mærkeligt de er da for pokker uddannet, tænk hvis jeg kunne lave fejl hele tiden og så få penge for det, ja ja jeg hænger altså med mulen.
Mvh. Jimdean
E39 528iA 1996
Re: nogen 5er' i næstved
Nu du har brugt så mange penge, så skift knast og krumtapsfølerne også.. så tror jeg det lykkes.. og skriv under BMW næste gang, der er der flere der læser det og større mulighed for hjælp..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
Re: nogen 5er' i næstved
Ja og vi er måske også ovre i lambdasonder,spjældpotmeter og ikke mindst....benzinpumpe + filter.
Hvor let starter den kold og går den jævnt i tomgang?
Hvor let starter den kold og går den jævnt i tomgang?
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
- Jimdean jensen
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: lør 19. jun 2010 11:22
- Navn: Jimdean Jensen
- By: Næstved
- Kontakt:
Re: nogen 5er' i næstved
ja det kan være og ER åbenbart andre ting også, kan bare ikke forstå udlærte og erfarne mekaniker ikke kán finde ud af det, jeg skal ikke sige det er let. men sådan nogen er udlærte i det.
og det jo mig der skal betale for alt det de udskifter og som ikke virker alligevel. den starter let ingen problemmer. og den går ujævnt
og det jo mig der skal betale for alt det de udskifter og som ikke virker alligevel. den starter let ingen problemmer. og den går ujævnt
Mvh. Jimdean
E39 528iA 1996
- Jimdean jensen
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: lør 19. jun 2010 11:22
- Navn: Jimdean Jensen
- By: Næstved
- Kontakt:
Re: nogen 5er' i næstved
problemmet er jo det er periodevis. starter fint. har lige igen igen været til mekaniker som siger det er luftmægdemåleren. som altså blev skiftet i sidste uge, men måske er den nye i stykker allerede, ting holder jo ikke evigt !
lamdasonda skulle fungere fint siger han
test siger fejltænding på alle cyl.og på 3 af dem står der FUSK han og jeg ved ikke hvad det betyder. men vi grinte lidt
lamdasonda skulle fungere fint siger han
test siger fejltænding på alle cyl.og på 3 af dem står der FUSK han og jeg ved ikke hvad det betyder. men vi grinte lidt
Mvh. Jimdean
E39 528iA 1996
- nillevang@hotmail.com
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: fre 23. jan 2009 15:59
- Navn: Niels Lillevang Hansen
- By: Flintemose (Næstved)
- Kontakt:
Re: nogen 5er' i næstved
Jim, beskriv lige hvad det er din bil helt præcist gør i detaljer!
Eksempelvis, hvornår opstår problemerne - er det når den er driftsvarm eller er det altid? Det er meget væsentligt for os at vide.
Vi vil også gerne vide hvad der er skiftet indtil videre; 25.000 er mange penge.
Eksempelvis, hvornår opstår problemerne - er det når den er driftsvarm eller er det altid? Det er meget væsentligt for os at vide.
Vi vil også gerne vide hvad der er skiftet indtil videre; 25.000 er mange penge.
Mvh. Niels Lillevang Hansen
1999 BMW E39 523i Touring ETA
- Jimdean jensen
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: lør 19. jun 2010 11:22
- Navn: Jimdean Jensen
- By: Næstved
- Kontakt:
Re: nogen 5er' i næstved
den starter fint uanset kold eller varm.
problemet kommer uanset kold ell. varm
har lagt mærke til jeg næsten kan tvinge den til det ved at køre langsomt med MEGET let speedertryk, så begynder det så småt med jeg kan mærke den køre ujævnt (mangler nogle cyl)+ den i den grad mangler trækkraft og ryster helt vildt..hvilket er blevet bekræftet hos mekaniker i dag, den laver fejltænding på alle cyl.
og så kan det efter den har stået stille være helt væk igen.
der er udskiftet:
alle tændør og spoler...
BMW konstaterede der var byttet om på de to stik der sidder ovenpå indsug og som vist måler autopilot og noget speeder!!
luftmægde måler er skiftet(og konstateret fejl igen, ved den ikke giver op til 5 volt men kun 2,)..
tankt-udluftføler..
en eller anden ventil under indsug, sort og rund, ved ik hvad den hedder.men den koster 492+moms...
temp.føler...
og så har jeg ikke fået regning fra nr,2 mekanikker endnu, så ved ikke hvor meget han har skiftet,
og den er blevet fejltestet mange gange
problemet kommer uanset kold ell. varm
har lagt mærke til jeg næsten kan tvinge den til det ved at køre langsomt med MEGET let speedertryk, så begynder det så småt med jeg kan mærke den køre ujævnt (mangler nogle cyl)+ den i den grad mangler trækkraft og ryster helt vildt..hvilket er blevet bekræftet hos mekaniker i dag, den laver fejltænding på alle cyl.
og så kan det efter den har stået stille være helt væk igen.
der er udskiftet:
alle tændør og spoler...
BMW konstaterede der var byttet om på de to stik der sidder ovenpå indsug og som vist måler autopilot og noget speeder!!
luftmægde måler er skiftet(og konstateret fejl igen, ved den ikke giver op til 5 volt men kun 2,)..
tankt-udluftføler..
en eller anden ventil under indsug, sort og rund, ved ik hvad den hedder.men den koster 492+moms...
temp.føler...
og så har jeg ikke fået regning fra nr,2 mekanikker endnu, så ved ikke hvor meget han har skiftet,
og den er blevet fejltestet mange gange
Mvh. Jimdean
E39 528iA 1996