erfaringer med at købe på nettet fra fx. USA

Import, afgifter, priser, oplevelser med værksteder osv.
Besvar
Brugeravatar
henriky
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 117
Tilmeldt: tirs 27. maj 2008 08:03
Navn: Henrik Y. Jensen
By: Frederiksberg

erfaringer med at købe på nettet fra fx. USA

Indlæg af henriky »

Hej alle

Jeg vil høre om nogle af Jer har erfaringer med at købe varer i USA - hvordan er det med told og moms??

Hvis man nu fx. kunne tænke sig en ipad, som i DK koster 6000+ kr og i USA er den vist nok en del billigere...

Er der særlige risici forbundet med at købe sådan en i udlandet, hvis man ser bort fra den altid tilstedeværende risiko for at sælger er en fusker??
Venligst

Henrik Y. Jensen
BMW F11 N57D30O1
Frederiksberg, Kbh.
Brugeravatar
noerkjaer
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 362
Tilmeldt: tors 27. dec 2007 22:53
Navn: Peter Nørkjær
By: Aalborg
Kontakt:

Re: erfaringer med at købe på nettet fra fx. USA

Indlæg af noerkjaer »

Den "risiko" er at pakken bliver snuppet i tolden, når den kommer ind i Danmark.

Hvis varen koster over (latterligt lave) 80 kroner begynder taxameteret at tælle

Afhængig af varegruppen skal du muligvis betalt told. Men du skal helt sikkert betale moms af værdien.
Hertil ligger du så 150 kr. + moms i gebyr.

Som eksempel: Vi fik engang sendt en kasse skræddersyet tøj hjem fra Vietnam. Jeg skrev værdi $500 på kassen, og måtte slippe 650 kr. da postbuddet ringede på med pakken.
Heldigvis var de 650 kr. stadig intet at regne i forhold til hvor billigt skræddersyede jakkesæt er derude, så det kunne stadig godt betale sig!

Hvis det lige er iPad'en, så ville jeg selv overveje om en tur til Hamburg ikke var et bedre valg; også men henblik på en evt garanti-sag.

-----------------
Hilsen Peter
Aalborg
Ex E39 520i 1998 (2008-2012)
Brugeravatar
BMWNørden
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 197
Tilmeldt: ons 5. mar 2008 20:28
Navn: Lars Klausen
By: Odense

Re: erfaringer med at købe på nettet fra fx. USA

Indlæg af BMWNørden »

Prøv at sende en PM til BMWMAN, han har vist stor erfaring med ebay og specielt USA.
Vh Lars

Mvh. Lars / BMWNørden
E91 320d Touring M-sport steptronic & E30 320i Cabrio
tidl.E46 328i M-sport, E46 330xi Touring, E39 530D Touring steptronic, E46 323ci steptronic, 318i, 320i, Xantia, BX, osv osv...
Brugeravatar
Holtz
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre 13. aug 2010 09:49
Navn: Per Søndergard
By: Frederiksberg C

Re: erfaringer med at købe på nettet fra fx. USA

Indlæg af Holtz »

Reglerne er meget simple. Bliver din pakke taget i tolden kommer følgende ting til.

Afgift (hvis emnet er afgift pligtigt)
Moms (af pris, afgift og forsendelse)
Gebyr for fortoldning (150 kr.)

Hvis de synes prisen er sat lav på forsendelsen, kan de finde på at bede om dokumentation for prisen (Ebay udskrift eller Paypal f. eks).

Min tommelfinger regel som siden 1995 har holdt stik er, regn med 33% tillæg hvis du bliver taget + 150 kr.

------------------------------------
Mvh. Per
BMW E61, 523i LCI model 2007
Besvar