E39 Generelt

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

E39 Generelt

Indlæg af admin »

Hej. Jeg er ved at købe en 530d touring fra 2001. Men inden jeg køber noget laver jeg altid en masse research. Så faldt jeg over denne side. Mit spørsmål er om der generelt er mange fejl i sådan en ældre bmw (her er jo mange indlæg)eller om det bare er i småtingsafdelingen og hvad skal jeg kigge efter når jeg skal gennemgå dyret? Bilen har kørt omkring 220tkm og jeg har et årligt kørselsbehov på ca 50tkm... og den skal køre hver dag. Er det noget man skal holde fingrene fra,eller er km ingen problem på sådan en(den har lige fået skiftet turbo) På forhånd tak

Hilsen Anders.
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
Jesper Lindharth
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 38
Tilmeldt: tirs 30. aug 2005 09:18
Navn: Jesper Lindharth
By: Tommerup / Fyn
Kontakt:

Re: E39 Generelt

Indlæg af Jesper Lindharth »

Hej Anders

Der er ikke mange fejl - vi er bare tosset med BMW'er og hvis det er meget udstyr i en bil, er der også mere der kan gå galt...

Skift alle væsker regelmæssigt og skift olie på gearkasse/bagtøj - også selvom det er såkaldt livstids olie.

Så skal den nok holde i mange år!
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: E39 Generelt

Indlæg af admin »

Okay. men hvad skal jeg kigge efter når nu jeg skal ud og kigge på den? da det er min første bmw har jeg ikke meget erfaring i dem. men kunne da godt forestille mig at det kan blive en dyr fornøjelse hvis man ikke kigger sig for...
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: E39 Generelt

Indlæg af OleDupont »

Hej Anders,

Du får en kanon bil med en af de bedste motorer på markedet, og den har rigeligt overskud.

Rust finder du nok ikke, og sliddele er lette at skifte selv.

På min tidligere 1996 E39´er, som blev i min tjeneste i 10½ år, skiftede jeg aldrig hverken lydpotte eller andre grelle ting.

Jeg har selv skiftet f.eks. forhjulslejer, bremser (skiver og klodser), forreste bærearme, el-lås i bagklap.

Efter 10½ års daglig kørsel på min mark/grusvej var der ikke en eneste rustplet i undervognen, så....

Dog skulle bremserørene skiftes ved det sidste syn, og det havde man aldrig hørt om før, hverken i synshallen, hos Schmiedmann eller hos BMW, så det blev til håndlavede bremserør hos en lokal mekaniker, som klarede det uden at skulle have tank og kardanaksel ned, og til en meget beskeden pris.

Det eneste, du skal passe på, er at du bliver dybt afhængig af at køre Bimmer.

Held og lykke med dit valg.
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
BMWNørden
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 197
Tilmeldt: ons 5. mar 2008 20:28
Navn: Lars Klausen
By: Odense

Re: E39 Generelt

Indlæg af BMWNørden »

Som med alle andre biler, er det en god ide at overholde service(se Jespers indslag).
Jeg har nu min 4. bimmer (530D touring steptronic), og som Ole siger, så bliver man afhængig.
Vh Lars

Mvh. Lars / BMWNørden
E91 320d Touring M-sport steptronic & E30 320i Cabrio
tidl.E46 328i M-sport, E46 330xi Touring, E39 530D Touring steptronic, E46 323ci steptronic, 318i, 320i, Xantia, BX, osv osv...
Brugeravatar
noerkjaer
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 362
Tilmeldt: tors 27. dec 2007 22:53
Navn: Peter Nørkjær
By: Aalborg
Kontakt:

Re: E39 Generelt

Indlæg af noerkjaer »

Jeg har ledt og ledt på google her til aften, men jeg kan ikke genfinde den side jeg leder efter. Men det er en svensk side, med de mest almindelige fejl på brugte biler - herunder E39'eren. "begagnad guide". Måske andre har linket liggende...?

Jeg købte min første bil (og dermed første 5-serie) sidste år (i en alder af 31 år...), og det er en fornøjelse!!! Må nok desværre nok erkende, at jeg ikke kommer til at køre andre typer resten af livet. Det er en vidunderlig bil!!!

Den gang vi kiggede, var en fuld servicebog et must! Er den behandlet godt (med fuld servivce) kan den holde evigt - siger de.
Så det bør være et krav.

Eller synes jeg at huske fra den guide (som jeg ikke kan genfinde), at der ikke var så mange problemer med motoren, men at man skulle gå bagtøjet/hjulene efter (lyt efter klonk-lyde), og de mest almindelige fejl ved brugte biler. Desuden så være sikker på, at alt el virker 112 % - herunder AirCon.

Angående de mange spørgsmål her på forumet, så (som andre har sagt) bemærk, at det meste er folk der enten vil ændre i set-up'et (Fx installere ekstra-udstyr) eller småtings afdelingen.
Du læser ikke om motor-havarier eller alvorlige mekaniske fejl.

E39'eren er en fantastisk bil.

-----------------
Hilsen Peter
Aalborg
Ex E39 520i 1998 (2008-2012)
Brugeravatar
adamzack
Super Star
Super Star
Indlæg: 1442
Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
Geografisk sted: Nordsjælland
Navn: Allan Ash
By: Farum

Re: E39 Generelt

Indlæg af adamzack »

Mener du ikke http://begbilguiden.bilprovningen.se/ ?
Hilsen
Allan
Med Venlig Hilsen Allan

Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: E39 Generelt

Indlæg af admin »

Prøv det svenske BMWsite www.autopower.se
den har stor bredde og mange indlæg.


hilsen Ole
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: E39 Generelt

Indlæg af admin »

Tak for svarene. Jeg må en tur til tyskerlandet og kigge lidt. Tror der er mulighed for en billigere og en med færre km dernede. Så skal jeg bare have den bygget om til gule plader... Nogen der har erfaring med det? Kan man få et kit til det,eller skal jeg selv være kreativ?
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: E39 Generelt

Indlæg af admin »

Tak for svarene. Jeg må en tur til tyskerlandet og kigge lidt. Tror der er mulighed for en billigere og en med færre km dernede. Så skal jeg bare have den bygget om til gule plader... Nogen der har erfaring med det? Kan man få et kit til det,eller skal jeg selv være kreativ?
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Besvar