Eftermontering af SA555

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Besvar
Brugeravatar
Morten
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 9. dec 2013 23:25
Navn: Morten Hauerslev
By: Allerød

Eftermontering af SA555

Indlæg af Morten »

Jeg er ved at forberede mig på eftermonteringen af det nye Instrumenthus og SA555.

Jeg vil godt have lavet så meget klart som overhovedet muligt før jeg begynder og har lige et spøgsmål!

Omkring ledningen til bremsebelægningsføleren. Kan jeg starte med at lægge den til stel? - Eller er disse ledninger til at finde? Det var min plan at det ville jeg gøre med sprinklervæske og kølervæske!

Endnu engang er jeg stort set reddet af Jespers side som give svar på de fleste ting som ikke står i EBA'en..!

Mvh
Morten
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: Eftermontering af SA555

Indlæg af admin »

Hej Morten

Du kan ikke lægge ledningen til bremsebelægningsføleren til stel, den danner et loop igennem instrumentet

Den er nem at finde citat fra bmw530.dk:
Ledning til bagerste bremsebelægningsføler. Denne ledning trækkes fra højre side i bagagerummet ved støddæmper tårnet.
Her finder du en en brun ledning & sort ledning til føleren - det er den brune du skal klippe over!
Forbind et stykke ledning til den brune ledning som fører FRA føleren til ben-20 i det blå 26-polet stik (X10114). Den brune ledning som førte TIL føleren isoleres og skal ikke længere benyttes.

de to andre følere kan du lægge til stel og ved lejlighed montere

mvh
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
Morten
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 9. dec 2013 23:25
Navn: Morten Hauerslev
By: Allerød

Re: Eftermontering af SA555

Indlæg af Morten »

Jeg har nu kigget lidt efter de to kabler og der render "kun" et stort tykt bundt! Er der flere ledetråde hvor jeg skal kigge præcis? -Ville jo være træls at få klippet lidt i de forkerte!

Mogens - Har forresten fået et lynkursus i lodnign så nu kan jeg selv - Endda med godt resultat!!

Mvh
Morten
Besvar