Hej Jesper
hvad skulle de 2 E61 ejere af med, for sådan en omgang
niveu regulering på E61
Re: niveu regulering på E61
Venlig hilsen Le
E61 525d
Re: niveu regulering på E61
har åbnet for lem kompressoren kører, men kan ikke komme helt ind for at se slangen da bilen er lavt skal op på lift
Venlig hilsen Le
E61 525d
Re: niveu regulering på E61
hvlE61 skrev:
> Hej Jesper
>
> hvad skulle de 2 E61 ejere af med, for sådan en omgang
Har først nu fået fat i den ene af dem. Derfor den sene tilbagemelding.
Han fik udskiftet disse 2 dele:
1 x kompressor (Varenr 37106789937) Kr. 6321 + moms
1 x relæ (Varenummer 61368373700) Kr. 88,- + moms
Timeprisen for det værksted han valgte, vil jeg ikke oplyse her. Men han skulle betale for 1/2 times fejlfinding med tester, samt udskiftningen. Iflg KSD er der givet ca 1/2 time til udskiftningen, hvilket betyder ca 1 times arbejdsløn ialt.
Så her har du priserne på delene, og så kan du selv sjusse dig frem til en pris på det værksted du vælger, og regne med ca 1 time til deres timepris. Men spørg dem evt om et tilbud inden rep. For fordi de nævnte dele passer på min bekendtes E61, kan jeg jo ikke vide med sikkerhed om de passer på din.
> Hej Jesper
>
> hvad skulle de 2 E61 ejere af med, for sådan en omgang
Har først nu fået fat i den ene af dem. Derfor den sene tilbagemelding.
Han fik udskiftet disse 2 dele:
1 x kompressor (Varenr 37106789937) Kr. 6321 + moms
1 x relæ (Varenummer 61368373700) Kr. 88,- + moms
Timeprisen for det værksted han valgte, vil jeg ikke oplyse her. Men han skulle betale for 1/2 times fejlfinding med tester, samt udskiftningen. Iflg KSD er der givet ca 1/2 time til udskiftningen, hvilket betyder ca 1 times arbejdsløn ialt.
Så her har du priserne på delene, og så kan du selv sjusse dig frem til en pris på det værksted du vælger, og regne med ca 1 time til deres timepris. Men spørg dem evt om et tilbud inden rep. For fordi de nævnte dele passer på min bekendtes E61, kan jeg jo ikke vide med sikkerhed om de passer på din.
----------------------------------------------------------
Med venlig hilsen
Jesper Albech.
Tidligere BMW’er:
BMW E39 530da 2001 Sedan
BMW F34 318d GT
BMW F31 320d
BMW F31 320d LCI
BMW F36 420i Gran Coupé
Med venlig hilsen
Jesper Albech.
Tidligere BMW’er:
BMW E39 530da 2001 Sedan
BMW F34 318d GT
BMW F31 320d
BMW F31 320d LCI
BMW F36 420i Gran Coupé
Re: niveu regulering på E61
Har du fået løst problemet?
Min kommer med fejlen rimelig ofte nu, men bagenden har stadig normal højde.
Min kommer med fejlen rimelig ofte nu, men bagenden har stadig normal højde.
Med venlig hilsen Jan L.
E61 530D Steptronic 2005
- LarsHansen
- Super Star
- Indlæg: 1965
- Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
- Navn: Lars Hansen
- By: Arlöv
- Kontakt:
Re: niveu regulering på E61
Hvis komprssoren kører er det ikke den der er problemet. Skulle det alligevel vise sig at pumpen er defekt, har jeg een fra en E39. Den bør også virke på din bil.
Når bilen mister højde er det pga. en utæthed i systemet, typisk i luftfjederen/bælgen. Det viser sig ved at bilen taber højde i den ene side. (den med den utætte bælg)
Det kan normalt høres som en svag væsen fra hullet når motoren kører.
Er hullet stort nok, slår systemet fra og det er der man får en fejlmeddelelse: "AIR SUSPENSSION INACTIVE". Bilen vil, næste gang den startes op, forsøge at pumpe bælgen op og når den ikke kan det, kommer fejlmeddelelsen igen.
Det KAN også godt være i en samling på een af slangerne eller i reguleringen, men det er MEGET sjældent der problemet er.
Nu er jeg ikke helt klar på om E61 har seperat regulering for højre og venstre side eller om der kun er een føler. Det er dog den/de følere jeg mistænker som dit problem.
Du er velkommen til at ringe på +4520209546 hvis du har brug for noget hjælp.
MVH. Lars H
Når bilen mister højde er det pga. en utæthed i systemet, typisk i luftfjederen/bælgen. Det viser sig ved at bilen taber højde i den ene side. (den med den utætte bælg)
Det kan normalt høres som en svag væsen fra hullet når motoren kører.
Er hullet stort nok, slår systemet fra og det er der man får en fejlmeddelelse: "AIR SUSPENSSION INACTIVE". Bilen vil, næste gang den startes op, forsøge at pumpe bælgen op og når den ikke kan det, kommer fejlmeddelelsen igen.
Det KAN også godt være i en samling på een af slangerne eller i reguleringen, men det er MEGET sjældent der problemet er.
Nu er jeg ikke helt klar på om E61 har seperat regulering for højre og venstre side eller om der kun er een føler. Det er dog den/de følere jeg mistænker som dit problem.
Du er velkommen til at ringe på +4520209546 hvis du har brug for noget hjælp.
MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
E39 540i Touring
Re: niveu regulering på E61
Bare til sammenligning så tager Koed 4.507,00 + moms for kompressoren og 62,- for relæet..
Re: niveu regulering på E61
Skift slangen så hurtig I kan. Desværre er det et alm problem på E61, og hvis I venter for længe, suges der skidt ind i kompressoren og den dør.
F11 530dA mit alles
Re: niveu regulering på E61
Har ikke haft fejlen, siden jeg fik nyt batteri monteret.
Fik afvide at den godt kunne komme med fejl, når der var lav spænding på batteriet.
Fik afvide at den godt kunne komme med fejl, når der var lav spænding på batteriet.
Med venlig hilsen Jan L.
E61 530D Steptronic 2005
Re: niveu regulering på E61
Så gik den ikke længere. Fejlen blev ved med at komme, selvom der blev skiftet batteri.
Så der sku monteres ny pumpe, slanger og relæ. Heldigvis på garantien:-)
Så der sku monteres ny pumpe, slanger og relæ. Heldigvis på garantien:-)
Med venlig hilsen Jan L.
E61 530D Steptronic 2005