Pæreskift på Xenon forlygte

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Besvar
Brugeravatar
jodde
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 437
Tilmeldt: tors 9. apr 2009 21:59
Navn: Jesper Albech
By: Djursland

Pæreskift på Xenon forlygte

Indlæg af jodde »

Hejsa !
Min E39 er fabriksmonteret med Xenon forlygter (+ lygtevasker & højderegulering). Det er et super lækkert lys der er fra de pærer, så er meget glad for mine første erfaringer omkring Xenon.

Nu er der imidlertid sprunget en pære i H.side. (Skriver Check Park Light Bulb i displayet ved start & stop).Det er den pære der får de 2 yderringe til at lyse. Der er som bekendt 2 ringe i hver side, men kun een pære pr side. Har pillet den ud, kpl med sokkel, men kan ikke finde ud af at skifte pæren.

Derfor: Er der een eller flere der kan forklare / beskrive / vise på nogle billeder & illustrationer, hvordan de forskellige pærer i en ny model E39 forlygte er placeret, hvilke pærer der sidder hvor, og ikke mindst: Hvordan de skiftes ??

På forhånd tak !
----------------------------------------------------------

Med venlig hilsen
Jesper Albech.

Tidligere BMW’er:
BMW E39 530da 2001 Sedan
BMW F34 318d GT
BMW F31 320d
BMW F31 320d LCI
BMW F36 420i Gran Coupé
Brugeravatar
z-upit.dk
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 317
Tilmeldt: man 6. apr 2009 10:25
Navn: Steen Lauritzen
By: Hillerød

Re: Pæreskift på Xenon forlygte

Indlæg af z-upit.dk »

Du skal skifte hele pæren med fatning. De er ikke sådan lige at købe på et hvert gadehjørne men naturligvis på et BMW værksted.

Du kunne også overveje at skifte begge pære til LED og få samme blålige lys som du har i dine Xenon lygter. Der findes en masser på nettet eks.vis her: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/X5-RED-B ... ccessories
Mvh. Steen Lauritzen
BMW 530e G30 - 2018 - Honda VF 750C
Ex: BMW 523i F10 - 2010 - BMW 523i LCI E60 - BMW 520 E39 - BMW 320i E30
Brugeravatar
mikesk
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 430
Tilmeldt: fre 13. jun 2008 16:29
Navn: Mikael Eskildsen
By: Grindsted (Billund kommune)
Kontakt:

Re: Pæreskift på Xenon forlygte

Indlæg af mikesk »

Tjek lige denne tråd:

http://www.bmw5er.dk/forum/view.php?bn= ... tern=celis

Mon ikke det er samme type - tror at du kan se det på billedet i min sidste kommentar.
Mvh. Mikael Eskildsen
BMW E39 528ia 1997
BMW F20 118ia M-sport 2018
Brugeravatar
Turbodude
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 243
Tilmeldt: man 29. dec 2008 01:14
Navn: Jesper VV
By: Roskilde
Kontakt:

Re: Pæreskift på Xenon forlygte

Indlæg af Turbodude »

De der LED kan du KUN se i mørke, jeg har testet alt muligt. Eneste der spiller er at skifte ringene ud med nogle andre kraftige "xenon" ringe, altså hvis du vil have hvidt lys.

Ellers kan du også nøjes med kun at skifte pærerne hvis du er lidt fingernem, det er typen BA9 10w og kan bla købes hos Biltema til 30kr. Samme type hos Mekonomen koster 140kr, men nu har jeg kørt med dem til 30kr 1års tid og ingen problemer. Du trykker blot pæren ned og drejer, kan være den lige skal vinkles lidt for at komme ud
E39 528
Brugeravatar
z-upit.dk
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 317
Tilmeldt: man 6. apr 2009 10:25
Navn: Steen Lauritzen
By: Hillerød

Re: Pæreskift på Xenon forlygte

Indlæg af z-upit.dk »

Turbodude skrev:
> De der LED kan du KUN se i mørke, jeg har testet alt muligt.

Interessant! Jeg var af den opfattelse at lyset blev kraftigere. Jeg overvejer selv at skifte til LED næste gang en pære springer, dels fordi der er en federe farve men de holder også længere.

Men hvis LED lyser svagere end de alm. 10W pære, dur det ikke. Er der ingen der har fundet nogle LED der lyser mindst lige så kraftigt som std. pæren???
Mvh. Steen Lauritzen
BMW 530e G30 - 2018 - Honda VF 750C
Ex: BMW 523i F10 - 2010 - BMW 523i LCI E60 - BMW 520 E39 - BMW 320i E30
Brugeravatar
Turbodude
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 243
Tilmeldt: man 29. dec 2008 01:14
Navn: Jesper VV
By: Roskilde
Kontakt:

Re: Pæreskift på Xenon forlygte

Indlæg af Turbodude »

Jeg har prøvet 3 forskellige slags LED pærer. Med en enkel meget skarp i BA9 fatning, også med flere LED i en "pære". Min bror har nu fået det LED-kit i som Schmiedmann sælger til 800 mener jeg, der passer kittet som org fatning osv, men kan stadig kun ses i mørke eller hvis det er overskyet så svagt. Lad dig ikke snyde af fotos, tager man et billed med digital spejlrefleks vil lyset se meget kraftigere ud hvis bare det er taget i en smule mørke

Men jeg har set en dansk E46 med eftermonteret ringe og tror det var dem her http://static.schmiedmann.dk/v3/Product ... 03_big.jpg de lyste kraftigt hvidt. Kan ses på youtube, ved dog ikke om det er samme kvalitet http://www.youtube.com/watch?v=l2LzkKeM ... re=related
E39 528
Brugeravatar
elvispresley
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 250
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 18:54
Navn: Lars Holmqvist
By: Hørsholm

Re: Pæreskift på Xenon forlygte

Indlæg af elvispresley »

Nu er pæren til mit kørelys sprunget i venstre side, men ikke selve celis ringene, de fungerer stadig fint, det er de faceliftede lygter. Er der en venlig sjæl der har et link til hvordan man skifter selv?
Mvh. Lars Holmqvist
E39 1999
E61 530d 2005
F20 116d 2012
F20 LCI II 120d M-Sport 2018
E61 LCI 525d - M-Sport line 2008
Brugeravatar
elvispresley
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 250
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 18:54
Navn: Lars Holmqvist
By: Hørsholm

Re: Pæreskift på Xenon forlygte

Indlæg af elvispresley »

Glem mit spørgsmål, jeg har lige været ude og konstatere at jeg IKKE har xenon lys (som sælger sagde), men almindelige faceliftede lygter. Så det er bare en ny OSRAM pære.
Mvh. Lars Holmqvist
E39 1999
E61 530d 2005
F20 116d 2012
F20 LCI II 120d M-Sport 2018
E61 LCI 525d - M-Sport line 2008
Besvar