E39 528i fra 97
Rystede helt vildt ved nedbremsning.
Nu er bærearme og stræberarme samt stabilisator stænger skiftet.
Det hjalp rigtigt meget men den ryster stadig lidt.
Næste skridt er at skifte skiver og klodser.
Så er der vel heller ikke mere det kan være eller hvad siger i ?
Ryster når der bremses
- bmwfan
- Almindelig bruger
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: man 8. sep 2008 22:54
- Navn: Jesper A. Jensen
- By: Nordsjælland
Ryster når der bremses
-----------------------------
Har denne profil for at hjælpe med at vedligeholde min fars bmw E39
Re: Ryster når der bremses
Du må jo kunne mærke, om pedalen hopper lidt og om bilen bremser i nyk, ved langsom nedbremsning..?? for så er det dine skiver der er skæve..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
- OleDupont
- Moderator
- Indlæg: 3912
- Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
- Navn: Ole Dupont
- By: Nordsjælland
Re: Ryster når der bremses
Jep, og brede fælge/dæk hjælper bestemt ikke på problemet, som er velkendt fra E39.
De bedste hilsner
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
- bmwfan
- Almindelig bruger
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: man 8. sep 2008 22:54
- Navn: Jesper A. Jensen
- By: Nordsjælland
Re: Ryster når der bremses
Hej ole , hvad består det velkendte problem i ? er det bøsninger i undervogn du mener ? (stæberarms bøsninger)
-----------------------------
Har denne profil for at hjælpe med at vedligeholde min fars bmw E39
- OleDupont
- Moderator
- Indlæg: 3912
- Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
- Navn: Ole Dupont
- By: Nordsjælland
Re: Ryster når der bremses
Nej, men at E39 er lidt "livlig" i styretøjet, og det forstærkes ved at have brede dæk.
Dette udsagn har jeg fra et såkaldt autoriseret værksted.
Under alle omstændigheder lyder symptomerne som om, at det er skiverne, der er skæve.
Desuden er det en god ide at få forhjulene afbalancerede, mens de sidder på. Altså på et værksted/dækfirma, der har en spinner.
Heldigvis er det overskueligt både at købe og reparere bremser på en E39.
Hvordan har i øvrigt hjullejerne det?
Dette udsagn har jeg fra et såkaldt autoriseret værksted.
Under alle omstændigheder lyder symptomerne som om, at det er skiverne, der er skæve.
Desuden er det en god ide at få forhjulene afbalancerede, mens de sidder på. Altså på et værksted/dækfirma, der har en spinner.
Heldigvis er det overskueligt både at købe og reparere bremser på en E39.
Hvordan har i øvrigt hjullejerne det?
De bedste hilsner
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Re: Ryster når der bremses
Jeg er enig med Ole i at E39 er livlig/følsom i styretøjet, specielt forstærket, når der monteres bredere hjul.
De kan altså også være følsomme overfor uoriginale skiver. Pris og kvalitet på reservedele følges tit ad
Min anbefaling er at købe originale skiver og klodser, ved ikke om du kan skifte dem selv, men det er ikke så svært på en E39. Så har du bremser til rigtig mange kilometer uden bøvl. Jeg har lige skiftet på min E39 touring, som havde det samme problem som din. Der sad uoriginale skiver/klodser foran, og den rystede. Jeg skiftede alle 4 skiver, og det er altså noget der virker
Vh Lars
De kan altså også være følsomme overfor uoriginale skiver. Pris og kvalitet på reservedele følges tit ad
Min anbefaling er at købe originale skiver og klodser, ved ikke om du kan skifte dem selv, men det er ikke så svært på en E39. Så har du bremser til rigtig mange kilometer uden bøvl. Jeg har lige skiftet på min E39 touring, som havde det samme problem som din. Der sad uoriginale skiver/klodser foran, og den rystede. Jeg skiftede alle 4 skiver, og det er altså noget der virker
Vh Lars
Mvh. Lars / BMWNørden
E91 320d Touring M-sport steptronic & E30 320i Cabrio
tidl.E46 328i M-sport, E46 330xi Touring, E39 530D Touring steptronic, E46 323ci steptronic, 318i, 320i, Xantia, BX, osv osv...