523I med lidt skavanker

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Besvar
Brugeravatar
Michael
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 1. dec 2007 15:29
Navn: Michael - INDSÆT EFTERNAVN HER
By: Sæt venligst by eller område her

523I med lidt skavanker

Indlæg af Michael »

Hej, jeg er den glade ejer for en 523I fra 1996.

Dog er der lidt problemer med bilen, som der jo selvf er med gamle biler.

Airbag lampen er begyndt at lyse, regner med det er noget kabel af en art? Hvor kan man få en tester på som kan fortælle hvor problemet er henne?

Soltaget, en gang imellem når man kører over noget ujævnt vej begynder soltaget og komme med lidt banken. Kan dog ikke finde nogen reservedele til soltaget, så har ikke rigtig noget at gå ud fra hvad der er galt.


Mit klimaanlæg står også og brummer når man har slukket motoren (ved ikke om den også gør det når det er tændt), er dette normalt? - Desuden, hvad er knappen "Rest" til? Den virker nemlig kun når bilen er slukket med tænding på.


Desuden skal jeg bruge en enkelt del til mit handskerum, den ting der låser fast er nemlig defekt. Skilte den ad og fandt ud af der var noget plastic indeni der var gået i stykker. Dvs. Det er ikke den del hvor nøglen sidder i, men den modsatte side. hvor kan man finde nogen reservedele til dette henne?

Den eneste side jeg kender der udelukkende henvender sig til BMW er www.schmiedmann


Håber der er nogen der kan svare mig på bare et af spørgsmålene, da jeg selvf gerne vil have rettet disse fejl.

Mvh. Michael.
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1521
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: 523I med lidt skavanker

Indlæg af Kurt »

Det med Airbag lampen, kan og er måske stikket nede under føresædet, der enten er faldet af, eller en knækket ledning, hvis det er der problemet er og du får det lavet, skal du nok havde nulstillet Airbag'en, ved ikke om det måske kan hjælpe at tage batteriet fra i 1/2 time, men det var da vær at forsøge.. ang. soltag, vil jeg mene, at det skal justeres.. måske ved at pille motoren af og sætte soltaget på plads og sætte motoren i igen.. men kan selvfølgelig også være et beslag der er knækket, men du skal jo under alle omstændigheder havde beklædningen af, så når det er af, kan du prøve at vippe det, så kan du komme til skruerne bagved.. det andet ved jeg ikke lige noget om..

Du kan også købe reservedele her..

https://www.koed.dk/

http://www.genbrug-bmw.dk/
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Brugeravatar
Michael
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 1. dec 2007 15:29
Navn: Michael - INDSÆT EFTERNAVN HER
By: Sæt venligst by eller område her

Re: 523I med lidt skavanker

Indlæg af Michael »

Hej Kurt

Det med soltaget lyder som om at jeg skal et visit ned på et værksted. Regner ikke med det er superlet at få loftbeklædningen af?


Jeg vil lige prøve at kigge efter stikkene med airbaggen.
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: 523I med lidt skavanker

Indlæg af admin »

Airbag lampen der lyser er næsten med garanti som kurt skriver stikket under enten passager eller føresæde, der skal næsten intet til så melder systemet fejl. Så måske er det nok at tage stikket fra hinanden og samle det igen. dog skal du have en tester på for at slukke lampen. Jeg har udstyr til at udlæse fejl og nustille hvis det skulle være.

I ventre side foran på Klimapanelet sidder der en lille blæser, denne blæser begynder at larme hvis den er for snavset, så sæt en støvsuger på klimapanelet ved "køle ripperne".
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
Michael
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 1. dec 2007 15:29
Navn: Michael - INDSÆT EFTERNAVN HER
By: Sæt venligst by eller område her

Re: 523I med lidt skavanker

Indlæg af Michael »

Hejsa.

Ok, tak for info. Må håbe det er derfor klimaen larmer.

Og så må jeg lige få tjekket stikkene igennem.

Hvad skal du have for at smide en tester på? Og hvor bor du henne i landet?
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: 523I med lidt skavanker

Indlæg af OleDupont »

Knappen "Rest" KUNNE være en funktion, som giver dig restvarmen fra motoren, når denne er stoppet, f.eks. medens du venter på fruen, som er i Netto

Mit klimaanlæg har denne funktion, som er guld være: Du får varmen uden at bruge brændstof til motoren! (Min knap hedder "Max".

Om sommeren giver (min knap i hvert fald) maximum køling ned til 16 grader.

Prøv det lige næste gang motoren er varm. Og tændingen behøver ikke at være på.

Venlig hilsen Ole Dupont
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: 523I med lidt skavanker

Indlæg af OleDupont »

Jeg kom lige i tanker om, at soltaget på min tidligere bil (E39, 523i 1996) gav nogle sære bankelyde, når jeg kørte med taget vippet op i regnvejr. I øvrigt ligger der sikkert stadigvæk en ispind oppe under taget, og der kunne måske ligge noget tilsvarende på din?

Hvornår har du købt den? Og hvad har den kørt?
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
Michael
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 1. dec 2007 15:29
Navn: Michael - INDSÆT EFTERNAVN HER
By: Sæt venligst by eller område her

Re: 523I med lidt skavanker

Indlæg af Michael »

Det kunne faktisk godt være en mulighed Oledupont, ang soltaget. Men det er ikke særlig smart at åbne soltaget i det kolde vejr? Fik jeg hvertfald afvide da pakningerne tit ikke kunne holde til det. Dog har jeg lige testet det, for at se om det virker.

Det med klimaen kunne man også godt forstille sig.


Jeg har lige købt den. Bilen har 220K på sig, og motoren har 170000. Den fik skiftet motor for to års tid tilbage vidst, fordi den tidligere ejers kone ikke bemærkede at motoren blev meget varm fordi vandpumpen var gået. Men der er kvitteringer på service og ny motor og udskiftning osv.
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: 523I med lidt skavanker

Indlæg af admin »

Jeg bor ved roskilde. og tager kr. 250 for en fejludlæsning og nulstilling
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
Michael
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 1. dec 2007 15:29
Navn: Michael - INDSÆT EFTERNAVN HER
By: Sæt venligst by eller område her

Re: 523I med lidt skavanker

Indlæg af Michael »

Der er selvf et par minusser. men bilen har tilgengæld heller ikke kostet mere end 35K (Sweden)

bmw5er. Det ville hvertfald være lækkert hvis vi lige kunne finde ud af det på et tidspunk i Januar. Har travlt i dne her måned nemlig.
Besvar