523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001

Alt omkring tuning af bmw'er
Brugeravatar
niller85er@hotmail.com
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 6. okt 2010 18:04
Navn: Funder
By: Skive

Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001

Indlæg af niller85er@hotmail.com »

Det var i hvertfald hvad at Gf skive sagde til mig.. Men vil da lige undersøge det igen så har også lige snakket med en advokat, jeg kan få sælger til at betale for at ligge en 2.8 i bilen da at det står på min sluts seddel
Mvh. Funder
Eks. BMW E92 335I
Brugeravatar
peterjuul
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: tors 19. aug 2010 22:20
Navn: Peter Juul
By: Nordsjælland
Kontakt:

Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001

Indlæg af peterjuul »

Hvad siger registreringsattesten?
Peter Juul
E39 523i ´99 Touring
Ex. E34 518i
MTB Magasin http://mtbsporet.dk
Test & Bedst http://testogbedst.dk
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001

Indlæg af janl »

Håber ikke du har købt den af en makker fra mellemøsten eller deromkring

Jeg blev selv "rullet" for 120000km men droppede sagen da sælger sandsynligvis var insolvent hvilket ifølge advokat først ville komme frem så langt fremme i processen som i retssalen og jeg ville stå med en advokat regning på 15-20000kr.
Hvad der står på din reg attest er det du betaler præmie af også selvom der skulle ligge en 2,0'er i din bil.

Jeg gætter på der står 523 da jeg har svært ved at tro man lægger en 2,5'er i en 528
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Brugeravatar
niller85er@hotmail.com
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 6. okt 2010 18:04
Navn: Funder
By: Skive

Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001

Indlæg af niller85er@hotmail.com »

Jeps det er en 523I og sælgeren er dansk "H.C.Andersen" ;oP
Mvh. Funder
Eks. BMW E92 335I
Takenobu
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 772
Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
Geografisk sted: Amager
Navn: Peter T.
By: Amager

Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001

Indlæg af Takenobu »

Håber du får sat den "rigtige" motor i bilen, men hvad med resten? Deler 523 og 528 samme gearkasse? Differentiale er vel også med en anden udveksling?
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001

Indlæg af janl »

Hvis jeg var dig ville jeg hellere have en kompensation i form af xxxxkr såfremt at den nuværende motor kører som den skal.
Jeg ved godt at den mangler 10hk men hvis den derudover er ok ville det blive mit valg selvom en 2,8 frister.
De manglende 10hk kan skyldes mange ting som f.eks. slidt benzinpumpe, en defekt KAT eller så simpelt som et luftfilter.

"Problemet" er at du ikke ved hvad sælger lægger i bilen.
Han vælger måske en 400000km motor med defekt toppakning og "så er den oprindelige aftale dermed i orden".
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Brugeravatar
niller85er@hotmail.com
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 6. okt 2010 18:04
Navn: Funder
By: Skive

Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001

Indlæg af niller85er@hotmail.com »

altså der er de her 3 muligheder
sælger:
1. betale for at ligge en anden motor i bilen 2.8.
2. betale differencen mellem 2.5-2.8
3. handlen skal trækkes tilbage.

Hvis at det bliver nr.1 skal den være i samme stand som den nuværende hvilket vil sige ca. 170.000 km.

håber selv på nummer 1, da jeg synes at en 2.8er kører meget bedre end 2.5eren
Mvh. Funder
Eks. BMW E92 335I
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001

Indlæg af OleDupont »

Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en reduktion af prisen.

Jeg ville ALDRIG lade den sælger komme i nærheden af min bil igen

Men hvis du mener, at sælger skal betale for, at en anden lægger en 2.8 motor i, så tror jeg ikke på, at det kan lade sig gøre. Det er endog meget vanskeligt at få nogen til at betale for noget, de ikke selv har indflydelse på.

Hvis ellers din 2.5 motor kører tilfredsstillende, ville jeg hente de "manglende" heste på anden vis
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Takenobu
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 772
Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
Geografisk sted: Amager
Navn: Peter T.
By: Amager

Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001

Indlæg af Takenobu »

Funder,

3 giver mening og 2 havde også, hvis den eneste forskel mellem en 523 og 528 var motoren.

Hvis du betalte det som en 528 kostede, da du købte bilen, bør en positiv kontraktinteresse altså omfatte alt (fra motor og DME til differentiale og syn/afgift).

En M52B28 i en 523 giver ikke en 528.
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
Brugeravatar
niller85er@hotmail.com
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 6. okt 2010 18:04
Navn: Funder
By: Skive

Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001

Indlæg af niller85er@hotmail.com »

Der skal da ikke betales afgift da at den ligger under 20 procent.
Mvh. Funder
Eks. BMW E92 335I
Besvar