523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001
- niller85er@hotmail.com
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: ons 6. okt 2010 18:04
- Navn: Funder
- By: Skive
Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001
Det var i hvertfald hvad at Gf skive sagde til mig.. Men vil da lige undersøge det igen så har også lige snakket med en advokat, jeg kan få sælger til at betale for at ligge en 2.8 i bilen da at det står på min sluts seddel
Mvh. Funder
Eks. BMW E92 335I
Eks. BMW E92 335I
- peterjuul
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: tors 19. aug 2010 22:20
- Navn: Peter Juul
- By: Nordsjælland
- Kontakt:
Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001
Hvad siger registreringsattesten?
Peter Juul
E39 523i ´99 Touring
Ex. E34 518i
MTB Magasin http://mtbsporet.dk
Test & Bedst http://testogbedst.dk
E39 523i ´99 Touring
Ex. E34 518i
MTB Magasin http://mtbsporet.dk
Test & Bedst http://testogbedst.dk
Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001
Håber ikke du har købt den af en makker fra mellemøsten eller deromkring
Jeg blev selv "rullet" for 120000km men droppede sagen da sælger sandsynligvis var insolvent hvilket ifølge advokat først ville komme frem så langt fremme i processen som i retssalen og jeg ville stå med en advokat regning på 15-20000kr.
Hvad der står på din reg attest er det du betaler præmie af også selvom der skulle ligge en 2,0'er i din bil.
Jeg gætter på der står 523 da jeg har svært ved at tro man lægger en 2,5'er i en 528
Jeg blev selv "rullet" for 120000km men droppede sagen da sælger sandsynligvis var insolvent hvilket ifølge advokat først ville komme frem så langt fremme i processen som i retssalen og jeg ville stå med en advokat regning på 15-20000kr.
Hvad der står på din reg attest er det du betaler præmie af også selvom der skulle ligge en 2,0'er i din bil.
Jeg gætter på der står 523 da jeg har svært ved at tro man lægger en 2,5'er i en 528
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
- niller85er@hotmail.com
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: ons 6. okt 2010 18:04
- Navn: Funder
- By: Skive
Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001
Jeps det er en 523I og sælgeren er dansk "H.C.Andersen" ;oP
Mvh. Funder
Eks. BMW E92 335I
Eks. BMW E92 335I
-
- Senior Bruger
- Indlæg: 772
- Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
- Geografisk sted: Amager
- Navn: Peter T.
- By: Amager
Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001
Håber du får sat den "rigtige" motor i bilen, men hvad med resten? Deler 523 og 528 samme gearkasse? Differentiale er vel også med en anden udveksling?
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
BMW E60 LCI 525d 2007
Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001
Hvis jeg var dig ville jeg hellere have en kompensation i form af xxxxkr såfremt at den nuværende motor kører som den skal.
Jeg ved godt at den mangler 10hk men hvis den derudover er ok ville det blive mit valg selvom en 2,8 frister.
De manglende 10hk kan skyldes mange ting som f.eks. slidt benzinpumpe, en defekt KAT eller så simpelt som et luftfilter.
"Problemet" er at du ikke ved hvad sælger lægger i bilen.
Han vælger måske en 400000km motor med defekt toppakning og "så er den oprindelige aftale dermed i orden".
Jeg ved godt at den mangler 10hk men hvis den derudover er ok ville det blive mit valg selvom en 2,8 frister.
De manglende 10hk kan skyldes mange ting som f.eks. slidt benzinpumpe, en defekt KAT eller så simpelt som et luftfilter.
"Problemet" er at du ikke ved hvad sælger lægger i bilen.
Han vælger måske en 400000km motor med defekt toppakning og "så er den oprindelige aftale dermed i orden".
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
- niller85er@hotmail.com
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: ons 6. okt 2010 18:04
- Navn: Funder
- By: Skive
Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001
altså der er de her 3 muligheder
sælger:
1. betale for at ligge en anden motor i bilen 2.8.
2. betale differencen mellem 2.5-2.8
3. handlen skal trækkes tilbage.
Hvis at det bliver nr.1 skal den være i samme stand som den nuværende hvilket vil sige ca. 170.000 km.
håber selv på nummer 1, da jeg synes at en 2.8er kører meget bedre end 2.5eren
sælger:
1. betale for at ligge en anden motor i bilen 2.8.
2. betale differencen mellem 2.5-2.8
3. handlen skal trækkes tilbage.
Hvis at det bliver nr.1 skal den være i samme stand som den nuværende hvilket vil sige ca. 170.000 km.
håber selv på nummer 1, da jeg synes at en 2.8er kører meget bedre end 2.5eren
Mvh. Funder
Eks. BMW E92 335I
Eks. BMW E92 335I
- OleDupont
- Moderator
- Indlæg: 3912
- Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
- Navn: Ole Dupont
- By: Nordsjælland
Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001
Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en reduktion af prisen.
Jeg ville ALDRIG lade den sælger komme i nærheden af min bil igen
Men hvis du mener, at sælger skal betale for, at en anden lægger en 2.8 motor i, så tror jeg ikke på, at det kan lade sig gøre. Det er endog meget vanskeligt at få nogen til at betale for noget, de ikke selv har indflydelse på.
Hvis ellers din 2.5 motor kører tilfredsstillende, ville jeg hente de "manglende" heste på anden vis
Jeg ville ALDRIG lade den sælger komme i nærheden af min bil igen
Men hvis du mener, at sælger skal betale for, at en anden lægger en 2.8 motor i, så tror jeg ikke på, at det kan lade sig gøre. Det er endog meget vanskeligt at få nogen til at betale for noget, de ikke selv har indflydelse på.
Hvis ellers din 2.5 motor kører tilfredsstillende, ville jeg hente de "manglende" heste på anden vis
De bedste hilsner
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
-
- Senior Bruger
- Indlæg: 772
- Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
- Geografisk sted: Amager
- Navn: Peter T.
- By: Amager
Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001
Funder,
3 giver mening og 2 havde også, hvis den eneste forskel mellem en 523 og 528 var motoren.
Hvis du betalte det som en 528 kostede, da du købte bilen, bør en positiv kontraktinteresse altså omfatte alt (fra motor og DME til differentiale og syn/afgift).
En M52B28 i en 523 giver ikke en 528.
3 giver mening og 2 havde også, hvis den eneste forskel mellem en 523 og 528 var motoren.
Hvis du betalte det som en 528 kostede, da du købte bilen, bør en positiv kontraktinteresse altså omfatte alt (fra motor og DME til differentiale og syn/afgift).
En M52B28 i en 523 giver ikke en 528.
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
BMW E60 LCI 525d 2007
- niller85er@hotmail.com
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: ons 6. okt 2010 18:04
- Navn: Funder
- By: Skive
Re: 523I 1996 motor med indsugning fra 525I 2001
Der skal da ikke betales afgift da at den ligger under 20 procent.
Mvh. Funder
Eks. BMW E92 335I
Eks. BMW E92 335I