Ville klart gå efter S50B32 ellers ville jeg hellere lave en diskret tuning af en M52B25 eller M52B28 så det ikke kunne ses hvis man blev stoppet og ville kunne gå igennem syn uden at blive opdaget
Startspærre bliver ikke et problem, men sørg for at få DME, EWS samt mindst 1 nøgle med når du køber motoren, så vil det være det letteste (billigste)
Med hensyn til ledningsnet undgår du ikke helt at lave nogle ænndringer, men det kan udføres i mindst lige så god kvalitet som fra fabrikken
Mvh Per
S50 i E39
Re: S50 i E39
Men var penge ikke et problem så ville jeg helt klart klemme en kompressorladet S85 i min Touring
Re: S50 i E39
Plpoulsen: Du kan bare komme igang motoren er her
http://www.dba.dk/bmw-e60-m5-motor-v10- ... -72912168/
http://www.dba.dk/bmw-e60-m5-motor-v10- ... -72912168/
Mvh. Dennis Larsen
F11 535XD M-Technic 2012 (2016-20??)
Tidligere E61 530D M-Technic 2005 (2010-2016)
F11 535XD M-Technic 2012 (2016-20??)
Tidligere E61 530D M-Technic 2005 (2010-2016)
Re: S50 i E39
Hehe, det er sgu fristende. Men motoren er kun en lille del af udgifterne i det projekt så må hellere vente til der står mere på bankbogen
Re: S50 i E39
plpoulsen - det lyder som om jeg kan "hyre" dig til at lave det eletriske
Det mest optimale er selvf en B32, men kan man bruge en B30 eller er den for gammel?
Ved godt den ikke yder alverden med nm, men hestene har den jo rigeligt af..
Det mest optimale er selvf en B32, men kan man bruge en B30 eller er den for gammel?
Ved godt den ikke yder alverden med nm, men hestene har den jo rigeligt af..
Mvh. Anders
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
- johnson
- Almindelig bruger
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: tors 6. aug 2009 08:38
- Navn: Frank Johnson
- By: Stevns (dgl. i Kbh.)
Re: S50 i E39
Jeg havde selv samme tanker for ca 1½år siden.
Der er meget elektrisk arbejde du får problemer med.
Jeg besluttede mig for kompressor.
Jeg endte op med at bygge min m52 om til en M52b30, skarpe knaster, m50b25 indsugning, schmiedmann banan m. racekat, samt rotrex og intercooler.
Pt. er motor lagt i uden kompressor, men nu vil den så ikke starte - andet indlæg.
Rotrex og intercooler monteres og køres ind hos ktech inden længe (når den altså vil starte igen)
Hilsen Frank
Der er meget elektrisk arbejde du får problemer med.
Jeg besluttede mig for kompressor.
Jeg endte op med at bygge min m52 om til en M52b30, skarpe knaster, m50b25 indsugning, schmiedmann banan m. racekat, samt rotrex og intercooler.
Pt. er motor lagt i uden kompressor, men nu vil den så ikke starte - andet indlæg.
Rotrex og intercooler monteres og køres ind hos ktech inden længe (når den altså vil starte igen)
Hilsen Frank
Mvh. Frank
E39 528i touring 1997
Re: S50 i E39
Hejsa.
Fortæl gerne nærmere ang de elektroniske problemer, så må jeg lige overveje om det er det værd, eller om jeg skal "nøjedes" med noget andet..
Fortæl gerne nærmere ang de elektroniske problemer, så må jeg lige overveje om det er det værd, eller om jeg skal "nøjedes" med noget andet..
Mvh. Anders
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
Re: S50 i E39
Efter særdeles mange overvejelser så har jeg besluttet at glemme S50 maskinen og istedet gå igang med at bygge min egen S52b32.
- Kan forstå at den har krumtappen fra M54b30 og at denne skulle passe lige ned i en M52 blok.
- Derudover bruger den samme plejlstænger, manifold, gasspjæld og topstykke som M52b28 (dog med skrappere knaster).
- Men hvad gør jeg mht stempler. Kan jeg bruge stemplerne fra M54b30 og så få dem drejet ned.?
Blokken skal selvfølgelig bores op fra 84mm til 86,4mm.
M52b28 84x84 bore x stroke
M54b30 84x89,6 bore x stroke
S52b32 86,4x89,6 bore x stroke
Ved siden af alt dette kommer der en M50b25 manifold, bananmanifold - og en bette chip
- Kan forstå at den har krumtappen fra M54b30 og at denne skulle passe lige ned i en M52 blok.
- Derudover bruger den samme plejlstænger, manifold, gasspjæld og topstykke som M52b28 (dog med skrappere knaster).
- Men hvad gør jeg mht stempler. Kan jeg bruge stemplerne fra M54b30 og så få dem drejet ned.?
Blokken skal selvfølgelig bores op fra 84mm til 86,4mm.
M52b28 84x84 bore x stroke
M54b30 84x89,6 bore x stroke
S52b32 86,4x89,6 bore x stroke
Ved siden af alt dette kommer der en M50b25 manifold, bananmanifold - og en bette chip
Mvh. Anders
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
Re: S50 i E39
Du kan ikke bore M52 blokken så meget op pga vandkanaler.
Hvorfor vil du bore den op fra 84 til 86,4? Det er jo kun hvis du vil bruge stempler fra eksempelvis S50.
Du skal være opmærksom på at der skal tages noget materiale af bundkar for M54B30 krumtappen kan bruges.
Mvh Per
Hvorfor vil du bore den op fra 84 til 86,4? Det er jo kun hvis du vil bruge stempler fra eksempelvis S50.
Du skal være opmærksom på at der skal tages noget materiale af bundkar for M54B30 krumtappen kan bruges.
Mvh Per
Re: S50 i E39
Jeg kunne godt tænke mig en 3.2 motor istedet for "bare" en 3.0.
Jeg mener at jeg har en 2.8 nu, så hoppet op til 3.0 er ikke stort, så derfor vil jeg gerne ha så stor volume som muligt, men troede egentlig at BMW havde brugt en M52 blok til deres S52 maskine..men hvilken bruger de så?
Ved du hvor meget man kan bore blokken op? man kunne jo evt tage stemplerne fra en S50b30 da de jo er 86mm.
Jeg mener at jeg har en 2.8 nu, så hoppet op til 3.0 er ikke stort, så derfor vil jeg gerne ha så stor volume som muligt, men troede egentlig at BMW havde brugt en M52 blok til deres S52 maskine..men hvilken bruger de så?
Ved du hvor meget man kan bore blokken op? man kunne jo evt tage stemplerne fra en S50b30 da de jo er 86mm.
Mvh. Anders
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599