e34 518 vil ikke starte!

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
bummand
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 6. jan 2015 19:08
Navn: Daniel Christiansen
By: Vordingborg

e34 518 vil ikke starte!

Indlæg af bummand »

Hej, jeg har min dejlige BMW e34 518. Det begyndte med at den skulle startes 2 gange før den kunne holde sig igang, men nu vil den slet ikke starte mere, har lige skiftet benzinpumpen i den, men jeg kan ikke høre den pumper tryk i tanken, når jeg sætter tænding på. den gamle pumpe fejlede heller ikke noget. nu er jeg lidt på bar bund over hvad det er, der er ikke noget strøm fra stikket i toppen og ned til pumpen?
Mvh. Daniel Christiansen
E39 523i 1998
Brugeravatar
bummand
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 6. jan 2015 19:08
Navn: Daniel Christiansen
By: Vordingborg

Re: e34 518 vil ikke starte!

Indlæg af bummand »

Har fået afvide der er et relæ til benzinpumpen, men kan ikke finde noget om hvilket et af relæerne der er det?

En der har et skema over hvilket et jeg skal fejlsøge på?

en bmw 518i fra 95?
Mvh. Daniel Christiansen
E39 523i 1998
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: e34 518 vil ikke starte!

Indlæg af OleDupont »

Hej Daniel, velkommen i forum

Du burde nok lige oplyse om, hvorfor du skiftede benzinpumpen i første omgang.

Var det på grund af samme symptomer?
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Takenobu
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 772
Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
Geografisk sted: Amager
Navn: Peter T.
By: Amager

Re: e34 518 vil ikke starte!

Indlæg af Takenobu »

Sikringen fejlede ikke noget vel?
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
Brugeravatar
bummand
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 6. jan 2015 19:08
Navn: Daniel Christiansen
By: Vordingborg

Re: e34 518 vil ikke starte!

Indlæg af bummand »

Jeg skiftede pumpen, da jeg målte mig frem til at der var strøm i stikket når jeg startede.
Derfra tænkte jeg at det nok var pumpen der var færdig, og bestilte en ny pumpe hjem, men efter vi skiftede den skete der stadig ikke noget.
kan man måle direkte på pumpen?
Mvh. Daniel Christiansen
E39 523i 1998
Brugeravatar
bummand
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 6. jan 2015 19:08
Navn: Daniel Christiansen
By: Vordingborg

Re: e34 518 vil ikke starte!

Indlæg af bummand »

Ingen knækkede ledninger fra stikket til pumpen , ingen fejl på testeren ud over en fejl på lambdasonden,tror jeg det er, den skriver en oxygen censor
Mvh. Daniel Christiansen
E39 523i 1998
Brugeravatar
bummand
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 6. jan 2015 19:08
Navn: Daniel Christiansen
By: Vordingborg

Re: e34 518 vil ikke starte!

Indlæg af bummand »

Der er gnist på tændrørende, prøvede lige at pille tilførslen af benzin fra omme ved pumpen, der kommer intet benzin ud, og man kan ikke høre at pumpen pumper tryk ved tænding.
krumtapsføler målte 520 ohm, og alle sikringer intakte og alle relæer klikker.
er virkelig på bar bund lige nu
Mvh. Daniel Christiansen
E39 523i 1998
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: e34 518 vil ikke starte!

Indlæg af OleDupont »

Har du prøvet noget så basalt som at teste benzinpumpen på direkte strøm?
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
bummand
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 6. jan 2015 19:08
Navn: Daniel Christiansen
By: Vordingborg

Re: e34 518 vil ikke starte!

Indlæg af bummand »

Jep, den er testet og virker. den er testet under benzin, så den er ikke brændt af i forsøget
Mvh. Daniel Christiansen
E39 523i 1998
Brugeravatar
BoLarsen
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 568
Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
Navn: Bo Sloth Larsen
By: Frederikshavn

Re: e34 518 vil ikke starte!

Indlæg af BoLarsen »

Liiige et par rettelser af basale fejlfindingsfejl:

Spændingsforsyning til større 12v forbrugere kontrolleres altid med en forbruger af fornuftig størrelse. Fx en forlygtepære med ledninger på. Gerne en sikring på den ene ledning. Derved belaster du ledningerne lidt, og kan pæren lyse skarpt, så ved du ledningerne er i orden. Et multimeter bruger 0,000000000000000000001 amp, og derved vil det kunne vise 12 v selvom ledningen kun hænger i en kobbertråd.

Spændingen til benzinpumpen er der kun, når motoren enten kører, eller tørnes på starteren. Er der ikke strøm til pumpen, så skyldes det oftest en af tre ting:

Enten får styreboksen ikke info om at motoren kører rundt, og derfor giver den ikke styresignal til benzinpumperelæet. (dette forsyner i øvrigt flere 12v forbrugere under motorstyringen, såsom dyser, etc.)

...Eller osse er selve relæet defekt. Tjek at der er styrespænding til benzinpumperelæet. Vil næææsten tro at du vil kunne finde det via instruktionsbogen. Når du fjerner relæet, så skal der være styrespænding på det ene af de tynde ben i relæet, når motoren tørnes af starteren. Det ene af de tykke ben skal der være spænding på konstant.

Brug en prøvelampe på maks 3w til at teste om der er styrespænding til relæet fra styreboksen. Lad være med at holde lampen på i mere tid en højst nødvendigt, hvis den lyser klart og tydeligt. Fx 1 sek.

...Eller osse kan det være selve styreboksen, men det kræver flere kontroller, for at dødsdømme den. Bla. skal strømforsyningen være i orden, og man skal sikre sig via tester at den modtager omdr. signal, at den har fået lov til at starte motoren fra startspærre, der kan være flere årsager til at den ikke vil give signal til benzinpumperelæet.

Er startspærren i orden?

Der er en milliard andre muligheder, men nu har du lidt at gå efter, når du skriver at benzinpumpen ikke kan køre
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
Besvar