Hej gutter
Er blevet den heldige ejer af en 525i 12V (M20B25), som for nyligt har rundet 370.000 km.
Der er blevet skiftet følgende:
-Benzinfilter
-Oliefilter
-Luftfilter
-Motorolie
-Tændrør
-Lambdasonde
Efterfølgende blevet tjekket for fejl med computer, intet at komme efter.
Men til tider "hoster" den og så er der selvfølgelig intet træk.
Det kan nogle gange løses med fuldgas, eller over 3000 omdr.
Det kan både ske ved kold og varm motor.
Jeg har lagt mærke til at hvis motor køre op og ned i tomgang, så enten "hoster" den eller så lyder det som om den ikke kører på alle cylindere.
Jeg har læst en masse på nettet, men søger lidt en to do liste, over de komponenter jeg skal efterse og meget gerne hvis i kan supplere med information om hvordan disse testes.
Takker på forhånd for jeres input !
Motor problemer M20B25
- Djopti
- Almindelig bruger
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: søn 13. apr 2014 14:32
- Navn: Nikolaj Olesen
- By: Hvidovre
Motor problemer M20B25
- E34 525i 12V '91
- Hojbjerg
- Almindelig bruger
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: tors 31. mar 2011 21:37
- Geografisk sted: Hedensted
- Navn: Lars Høj
- By: Hedensted
Re: Motor problemer M20B25
Det lyder som at det er luftmassemåleren der er gået. Har oplevet det samme på min Z3'er. Du kan prøve at tage stikket ud af den og hvis motoren kører perfekt derefter, ja er det den.
Mvh. Lars Høj
F30 320i ACS
F30 320i ACS
- admin
- Administrator
- Indlæg: 2867
- Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
- Navn: Mogens Juhl
- By: Viby Sjælland
- Kontakt:
Re: Motor problemer M20B25
Prøv lige at checke dine tændrørskabler, din rotor og dit strømfordelerdæksel.
Mvh
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
- Djopti
- Almindelig bruger
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: søn 13. apr 2014 14:32
- Navn: Nikolaj Olesen
- By: Hvidovre
Re: Motor problemer M20B25
Fik lige præcis det samme af vide omkring LMM af en ven.
Den blev så lige testet her til aften turen ved at tage stikket ud og der var ingen brok på den lille tur..
Så det lyder til at den skal skiftes, nu skal en ny bare findes
Har ikke ohm'et tændrørskabler, men rotoren kiggede min mekaniker på og den var fin.
Jeg skal vel til en hugger eller ebay for at finde en fair pris på LMM ?
Den blev så lige testet her til aften turen ved at tage stikket ud og der var ingen brok på den lille tur..
Så det lyder til at den skal skiftes, nu skal en ny bare findes
Har ikke ohm'et tændrørskabler, men rotoren kiggede min mekaniker på og den var fin.
Jeg skal vel til en hugger eller ebay for at finde en fair pris på LMM ?
- E34 525i 12V '91
- BoLarsen
- Senior Bruger
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
- Navn: Bo Sloth Larsen
- By: Frederikshavn
Re: Motor problemer M20B25
Det lyder til at være noget i retning af komponenter der er indblandet i regulering af blandingen umiddelbart...
Grundet alderen af bilen vil jeg næsten tro at den er med en gammeldags type luftMÆNGDEmåler, altså af typen med en fjederbelastet klap der giver signal via et potentiometer. Kulbanen i det potentiometer bliver slidt med tiden og giver derved problemer med at styre benzinblandingen.
Find signalledningen og tjek med et multimeter om der er "huller" i signalet, når spjældet bevæges. Nogengange kan man nå det med fingrene ved at skille luftfilterkassen af, alternativt kan du os lade motoren gøre det selv, men så er det svært at følge med på multimeteret.
Spændingen i signalledningen skal følge åbningen af spjældet og skal glide uden udfald mellem ca 0,5 og 4,8 volt
Har ikke adgang til eldiagrammer lige nu, så kan ikke finde signalledningen for dig
Grundet alderen af bilen vil jeg næsten tro at den er med en gammeldags type luftMÆNGDEmåler, altså af typen med en fjederbelastet klap der giver signal via et potentiometer. Kulbanen i det potentiometer bliver slidt med tiden og giver derved problemer med at styre benzinblandingen.
Find signalledningen og tjek med et multimeter om der er "huller" i signalet, når spjældet bevæges. Nogengange kan man nå det med fingrene ved at skille luftfilterkassen af, alternativt kan du os lade motoren gøre det selv, men så er det svært at følge med på multimeteret.
Spændingen i signalledningen skal følge åbningen af spjældet og skal glide uden udfald mellem ca 0,5 og 4,8 volt
Har ikke adgang til eldiagrammer lige nu, så kan ikke finde signalledningen for dig
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
E60 525d 2004
- Djopti
- Almindelig bruger
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: søn 13. apr 2014 14:32
- Navn: Nikolaj Olesen
- By: Hvidovre
Re: Motor problemer M20B25
Jeg må lige få det afmonteret imorgen og prøve at måle på den.
Men som det ser ud nu, så er den vidst allerede dømt død
Men tak for inputtet, det skal da lige prøves !
Men som det ser ud nu, så er den vidst allerede dømt død
Men tak for inputtet, det skal da lige prøves !
- E34 525i 12V '91
- Djopti
- Almindelig bruger
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: søn 13. apr 2014 14:32
- Navn: Nikolaj Olesen
- By: Hvidovre
Re: Motor problemer M20B25
Jeg har nu fået kørt noget mere, uden LMM tilsluttet.
Den laver ikke problemer som før, men kan ikke finde ud af at kommer over 3-4000 omdr. Men under snurre den fint.
Hvis den bliver presset over den grænse, så mærker jeg en smule til den "hosten" igen..
I påsken for jeg lige tjekket hele tændingen igennem.
Den laver ikke problemer som før, men kan ikke finde ud af at kommer over 3-4000 omdr. Men under snurre den fint.
Hvis den bliver presset over den grænse, så mærker jeg en smule til den "hosten" igen..
I påsken for jeg lige tjekket hele tændingen igennem.
- E34 525i 12V '91
-
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: fre 8. feb 2013 21:58
- Navn: Lars Andersen
- By: 4490 Jerslev
Re: Motor problemer M20B25
Havde engang lidt problemer med en E36 der fandt jeg små revner i den gummibælg ved indsugningen. Ny på og så forsvandt fejlen
Bmw 125i aut. cabriolet 2012.
- Djopti
- Almindelig bruger
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: søn 13. apr 2014 14:32
- Navn: Nikolaj Olesen
- By: Hvidovre
Re: Motor problemer M20B25
Gik tingene igennem med min mekaniker i onsdags, vi havde tester på og prøvede at udelukke en ting af gangen.
Motoren reagerede når vi demonterede forskellige følere, fx LMM. Dog reagerede den ikke på lambdasonden og nu hvor jeg husker tilbage, blev den skiftet til en brugt..
Denne brugte lambda havde han bare selv demonteret fra sin egen, da den også lavede bøvl.
Så nu har jeg bestilt en ny lambdasonde hjem, og så må se hvordan den reagere på den
Fik samtidigt justeret ventiler, fundet en lækage til kølesystemet og skiftet til 15-40 olie
Motoren reagerede når vi demonterede forskellige følere, fx LMM. Dog reagerede den ikke på lambdasonden og nu hvor jeg husker tilbage, blev den skiftet til en brugt..
Denne brugte lambda havde han bare selv demonteret fra sin egen, da den også lavede bøvl.
Så nu har jeg bestilt en ny lambdasonde hjem, og så må se hvordan den reagere på den
Fik samtidigt justeret ventiler, fundet en lækage til kølesystemet og skiftet til 15-40 olie
- E34 525i 12V '91
- BoLarsen
- Senior Bruger
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
- Navn: Bo Sloth Larsen
- By: Frederikshavn
Re: Motor problemer M20B25
En brugt lambda sonde... det er dårlig stil, thansen sælger en alm standart walker lambdasonde til maks 400 kr
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
E60 525d 2004