Hej alle,
Jeg har i foråret hentet en 525d aut. 2008 fra tyskland. Bilen havde på daværende tidspunkt kørt 165.000 km og nu knap 190.000 km.
Har landberg tunet bilen til 250 HK/500M som skulle være en middel tuning.
Den kører helt forrygende men har fået skiftet hardyskive forleden da rystelser fra bilen blev mere tydelige under acc. ved lave omdr. og max moment efter tuning. Det hjalp en del men mekaniikeren siger også at trækakslerne har lidt slør som måske er årsagen til at det stadig kan ryste og "rumle" lidt under kraftig acc enten fra et lyskryds eller ved lav omdr. og max moment.
I det daglige ved normal kørsel mærker man det ikke men jeg har det bedst med at køre i en bil der ikke af og til minder en om at noget ikke er helt iorden.
Jeg har ikke kunnet finde trækaksler på nettet og vil gerne have en ide om hvad sådan en omgang bør koste inden jeg taler med værksted. Har i øvrigt brugt NICA Auto i Hinnerup ved sidste reperation, virker til de er dygtige og fornuftig timepris,
Nogle der har erfaringer med trækakslerne?
Skift af trækaksler E61 525d LCI
Skift af trækaksler E61 525d LCI
Mvh. Rasmus Pedersen
F11, 530d 2014 M-Sport (med den rigtige S704 undervogn)
F11 525d 2011, Bilstein B8/Eihbach Pro Kit, tuning@305hk/605nm
E61 525d 2008, H&R undervogn, tuning@250hk/500nm
F11, 530d 2014 M-Sport (med den rigtige S704 undervogn)
F11 525d 2011, Bilstein B8/Eihbach Pro Kit, tuning@305hk/605nm
E61 525d 2008, H&R undervogn, tuning@250hk/500nm
Re: Skift af trækaksler E61 525d LCI
Kommer disse ting pga tuningen eller?
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
Re: Skift af trækaksler E61 525d LCI
Nej, har kun kørt 5000km med tuningen. De ekstra kræfter gør bare de små rystelser, som i forvejen var der, mere tydelige.
Mvh. Rasmus Pedersen
F11, 530d 2014 M-Sport (med den rigtige S704 undervogn)
F11 525d 2011, Bilstein B8/Eihbach Pro Kit, tuning@305hk/605nm
E61 525d 2008, H&R undervogn, tuning@250hk/500nm
F11, 530d 2014 M-Sport (med den rigtige S704 undervogn)
F11 525d 2011, Bilstein B8/Eihbach Pro Kit, tuning@305hk/605nm
E61 525d 2008, H&R undervogn, tuning@250hk/500nm
- Denraretiger
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 145
- Tilmeldt: tors 13. mar 2014 19:03
- Navn: Emil Gregersen
- By: Aalborg
Re: Skift af trækaksler E61 525d LCI
Rysten og rumlen under acceleration kan meget muligt være midterlejet.
Havde en 735 med netop de symptomer og det var midterlejet der var slidt op.
Havde en 735 med netop de symptomer og det var midterlejet der var slidt op.
Mvh. Emil Gregersen
E39 523i Step. 1998 154.000
E36 323Ti OpenAir´98 175.000
- uhl
- Almindelig bruger
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: lør 23. okt 2010 12:26
- Navn: Ulrik Hofmann Larsen
- By: Midtjylland
Re: Skift af trækaksler E61 525d LCI
Hej Rasmus.
Jeg vil ikke gøre mig klog på, hvad det er, der giver dig problemer, men derimod berolige dig lidt mht. tuningen.
Jeg har kørt med samme tuning siden 6. måned 2011 uden problemer (lavet ved Scantune). I alt ca. 130.000 km.
Jeg har fået at vide fra BMW i Tyskland, at hvis jeg ikke kører max. på den tyske autobahn for længe, burde jeg ikke få problemer.
Jeg vil ikke gøre mig klog på, hvad det er, der giver dig problemer, men derimod berolige dig lidt mht. tuningen.
Jeg har kørt med samme tuning siden 6. måned 2011 uden problemer (lavet ved Scantune). I alt ca. 130.000 km.
Jeg har fået at vide fra BMW i Tyskland, at hvis jeg ikke kører max. på den tyske autobahn for længe, burde jeg ikke få problemer.
----------------------
Mvh. Ulrik
530d GT
Mvh. Ulrik
530d GT