Xenon, automatisk lygteregulering.

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
nielsene61
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: søn 16. jan 2011 15:30
Navn: Nielsen
By: Hillerød

Xenon, automatisk lygteregulering.

Indlæg af nielsene61 »

Hej.
Kan man skifte sensoren til automatisk lygteregulering uden at der skal tester på og omkodning af bilen.
Jeg har lidt bøvl med den automatisk lygteregulering. Bilen er en E61 2004 med original xenonlys og dermed automatisk lygte regulering med sensorer både for og bag.
Da det er en Touring har den jo luftfjedre bag som sikre samme højde bag uanset belastning. Når jeg kobler campingvogn på krogen lyser lygterne højere end normalt og de blænder de modkørende. Den øgede belastning på krogen medfører jo at forvognen løfter sig, men sensoren på forhjulet skal jo kompensere så lygterne ikke blænder. Når lygterne alligevel blænder, må årsagen være at sensoren på forhjulene ikke fungerer korrekt.
Jeg har købt en ny sensor men kan sensoren skiftes uden at bilen skal have tester på og omkodes?
Mvh. Nielsen
E61 530D Steptronic 2004
F11 530D XDrive 2015
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: Xenon, automatisk lygteregulering.

Indlæg af LarsHansen »

Det er ikke noget der kræver tester. Det er bare byt-til-nyt.

Men der er i mine øre noget der ikke stemmer. Den bagerste sensor skal sørge for at den ekstra vægt på krogen, bliver udlignet så du ikke får det lygteproblem. Luftundervognen skal sørge for at bilen under alle belastninger står i level og de max 70 kg der må være på kuglen, SKAL luftundervognen kunne kompenserer for.
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
nielsene61
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: søn 16. jan 2011 15:30
Navn: Nielsen
By: Hillerød

Re: Xenon, automatisk lygteregulering.

Indlæg af nielsene61 »

Hej Lars
Tak for et hurtigt og det ønskelige svar.
Det er nu rigtig nok at forvognen løfter sig.
Læg en blyant på bordet og en anden blyant på tværs over den første med ca 1/3 til den ene side og 2/3 til den anden. Når du trykker på den korte ende (svarende til kuglen) vil den lange ende løfte sig svarende til at forvognen løfter sig i fjedrene.
Jeg håber at det er ok med en lille fysik øvelse.
Mvh. Nielsen
E61 530D Steptronic 2004
F11 530D XDrive 2015
Besvar