Fejl på dsc

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
E39eb
Ny bruger
Ny bruger
Navn: Emil bach
By: Vordingborg

Fejl på dsc

Indlæg af E39eb »

Hey

Hjææælp…

Jeg har fået problemer med min dsc/antispind efter jeg har skiftet for hjulsleje på min e39 samt jeg har problemer med den ikke vil skifte ordenligt gear (automatgear) der er også blevet skifte olie og filter efter dette men uden det har hjulpet ligesom om den er er begrænset men problemet med gear skiftende kommer først efter 1-2 kilometer slukker jeg og tænder bilen igen så kan den køre lidt for problemet kommer igen

Håber der nogle klogede hoveder her inde der kan hjælpe mig
Brugeravatar
limo
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Navn: Jan Rohmann
By: Rudkøbing

Re: Fejl på dsc

Indlæg af limo »

DSC kan slås til eller fra (på min kan det) og løses senere, er det gearkassen der er skiftet olie på så har jeg altid efterfyldt mens den gik i tomgang og alle gearene blev kørt igennem, det er vigtigt for at skiftede ordentligt.
Mvh. Jan 523i aut.
Mvh. Jan Rohmann
E39 523iA 1998
E34 525iA M50 1993
E39eb
Ny bruger
Ny bruger

Indlæg af E39eb »

Dette er gjort men havde også problemet inden jeg skifter filtre og olie så tænkte det var det men det har ikke hjulpet😓
Brugeravatar
limo
Almindelig bruger
Almindelig bruger

Indlæg af limo »

Hej.
Jeg har tidligere når jeg løb panden i mod en mur kigget YouTube videoer ang. mit problem og fundet gode forslag der omhandlede mit problem. Der ligger rigtig mange 😉. Derudover har jeg 1 gang givet 500’- for at få udlæst en diagnose test ved et professionelt værksted der kunne udlæse flere evt. fejl end jeg kunne med min egen tester.
Hvis ikke en efterfyldning af gearkassen hjalp har jeg hørt (set) løsninger være det store stik ved gearkassen eller måske nogle af de små skifteventiler man ser når filteret under er afmonteret. Andre har prøvet at ofre en skylning af gearkassen, også et forsøg men lidt pebret 😉. Held og Lykke.
Mvh. Jan Rohmann
E39 523iA 1998
E34 525iA M50 1993
E39eb
Ny bruger
Ny bruger

Indlæg af E39eb »

Hej limo

Jeg må prøve at smide en tester på den😬

Forstår ikke helt hvad du mener med det store stik?🤔
Brugeravatar
limo
Almindelig bruger
Almindelig bruger

Indlæg af limo »

Det er såmænd bare det kraftige stik der sidder på siden af gearkassen. Der kan jo være en defekt der også 😉
Mvh. Jan Rohmann
E39 523iA 1998
E34 525iA M50 1993
Besvar