Jeg skiftede til vinterdæk i går, og havde da i sagens natur løftet de enkelte hjul fra jorden med en donkraft.
I dag bemærkede jeg, at bilen hang kraftigt med rumpen i begge sider. Jeg tænker at hjulskiftet i går kan have gjort det sidste for at der er sket et eller andet - men hvad?
Hænger luftsystemet sammen, således at et hul i én bælg får begge sider til at hænge?
Og hvis ikke, tror i at begge bælge kunne være gået på én gang, eller er fejlen mon en anden?
F11 535d luftbælge
- 640Poststreet
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 246
- Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
- Navn: Jens Ostenfeld
- By: Allerød
F11 535d luftbælge
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
-
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: tors 1. aug 2019 13:21
- Geografisk sted: Ballerup
- Navn: Michael Ravnholt
- By: Ballerup
Re: F11 535d luftbælge
hej Jens
Det burde ikke have noget med det at gøre......
Når man har sat bilen ned på gulvet igen, bør kompressoren gå i gang med at pumpe luft i dem ..... umiddelbart efter.
Hvis du skulle have trukket i den ene af de luft slanger, kan luften godt ryge ud.
Men det er faktisk nemt at have med at gøre, for går kompressoren ikke i gang, er det ikke bælgene der har fejlen.
bagerst under dækpladen sidder kompressoren, den er nem at komme til, hvis du løfter bilen eller køre den op på nogle klodser, så kan man se derind.
først tager du en der kan trække de der plast nitter af og så skal du have en lang 10 'er nøgle parat, pil på højre side på kompressoren af, og så skal du pille den blå og røde plast slanger af, men det skal gøres roligt...... pas på de niplers skiver og mærk efter at de ikke skal ved montering overspændes... vigtigt.
tag den ud og se på den om den er ødelagt... ellers rens den, se evt video på nettet ang. rensning af stemplet.
pas på de kugler.....
kh mc
Det burde ikke have noget med det at gøre......
Når man har sat bilen ned på gulvet igen, bør kompressoren gå i gang med at pumpe luft i dem ..... umiddelbart efter.
Hvis du skulle have trukket i den ene af de luft slanger, kan luften godt ryge ud.
Men det er faktisk nemt at have med at gøre, for går kompressoren ikke i gang, er det ikke bælgene der har fejlen.
bagerst under dækpladen sidder kompressoren, den er nem at komme til, hvis du løfter bilen eller køre den op på nogle klodser, så kan man se derind.
først tager du en der kan trække de der plast nitter af og så skal du have en lang 10 'er nøgle parat, pil på højre side på kompressoren af, og så skal du pille den blå og røde plast slanger af, men det skal gøres roligt...... pas på de niplers skiver og mærk efter at de ikke skal ved montering overspændes... vigtigt.
tag den ud og se på den om den er ødelagt... ellers rens den, se evt video på nettet ang. rensning af stemplet.
pas på de kugler.....
kh mc
Mvh. Michael Ravnholt
BMW 530xd F11 2012/10
BMW 530xd F11 2012/10
- 640Poststreet
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 246
- Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
- Navn: Jens Ostenfeld
- By: Allerød
Re: F11 535d luftbælge
Hej Michael,
Tak for svar.
Jeg prøver at se på det ud fra din beskrivelse - men sjovt nok holdt den fint højden hele dagen i dag.
Vh Jens
Tak for svar.
Jeg prøver at se på det ud fra din beskrivelse - men sjovt nok holdt den fint højden hele dagen i dag.
Vh Jens
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
-
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: tors 1. aug 2019 13:21
- Geografisk sted: Ballerup
- Navn: Michael Ravnholt
- By: Ballerup
Re: F11 535d luftbælge
ok lyder godt
Nå man påvirker bilen med en donkraft, så går luften ud, tror ikke du kan høre det, for der er en lille ventil som tager støjen af, når luften trækkes ud....
Så med det du selv lige har oplevet, så tror jeg ikke den er i stykker .) men igen, det er nemt nok at lave.... dog ekstremt dyrt hos BMW men sådan er det....
Nå man påvirker bilen med en donkraft, så går luften ud, tror ikke du kan høre det, for der er en lille ventil som tager støjen af, når luften trækkes ud....
Så med det du selv lige har oplevet, så tror jeg ikke den er i stykker .) men igen, det er nemt nok at lave.... dog ekstremt dyrt hos BMW men sådan er det....
Mvh. Michael Ravnholt
BMW 530xd F11 2012/10
BMW 530xd F11 2012/10