Hej
Jeg har en E61 og overveje at købe en lidt nyere 520`er F11 med automatgear.
Hvad bør jeg være specielt opmærksom på af typiske problemer for denne model?
Alle gode råd/erfaringer er velkomne.
I E61 var det bl.a. et kendt problem med knastkæden som BMW tog på kulance i starten på de nyere modeller men ikke efter nogle år.
Hvordan er det med automatgearet i F11 modeller? Er det noget der holder?
Jeg overvejer en bil der allerede har fået ny motor og turbo (skiftet allerede efter 200.000 km) med ca 270.000 km på tælleren.
Mvh Thomas
Obs punkter v køb af F11 520 D?
Obs punkter v køb af F11 520 D?
Mvh. Thomas Svendsen
E61 520d 2008
E61 520d 2008
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 02:21
- Navn: Jesper Mårtensson
- By: Stevnstrup
Re: Obs punkter v køb af F11 520 D?
Jeg skiftede selv min e61 530d ud med en F11 520d og har overhovedet ikke fortrudt valget. det er bare på alle måder en bedre bil, inkl. og ISÆR aut. gear på f11 kører bare godt. så vil slet ikke tøve med skiftet.
Bare sørg for at der ved motor skiftet, blev skiftet alle kæder, så burde de kunne køre 200.000 igen evt få den øverste målt inden køb
så har nogen af dem en kampagne på egr køler som kunne sætte ild i motoren, men det kan bmw trjekke for dig.
så sørg for at service er overholdt især på gearkassen.
så har den jo selvfølgelig luftpuder som går indimellem, som på e61'ern men vil kalde det en sliddel
Skift motorolie for hver 10-15.000km
skift gearkasseolie for hver 60-80.000km
evt få lukket din egr af, da det er sundere for motoren.
Min har kørt 250.000 nu og kører stadig rigtig godt.
Bare sørg for at der ved motor skiftet, blev skiftet alle kæder, så burde de kunne køre 200.000 igen evt få den øverste målt inden køb
så har nogen af dem en kampagne på egr køler som kunne sætte ild i motoren, men det kan bmw trjekke for dig.
så sørg for at service er overholdt især på gearkassen.
så har den jo selvfølgelig luftpuder som går indimellem, som på e61'ern men vil kalde det en sliddel
Skift motorolie for hver 10-15.000km
skift gearkasseolie for hver 60-80.000km
evt få lukket din egr af, da det er sundere for motoren.
Min har kørt 250.000 nu og kører stadig rigtig godt.
Venlig hilsen
Jesper Mårtensson
Bmw F11 520d
Bmw e61 530d 231hk
Jesper Mårtensson
Bmw F11 520d
Bmw e61 530d 231hk
Re: Obs punkter v køb af F11 520 D?
Hej Jesper
Tak for input.
Vil gå videre med F11 planerne.
Mvh Thomas
Tak for input.
Vil gå videre med F11 planerne.
Mvh Thomas
Mvh. Thomas Svendsen
E61 520d 2008
E61 520d 2008
Re: Obs punkter v køb af F11 520 D?
Tjek den for ir i dørene. Næsten alle dem jeg har set har haft det. Det bobler under lakken i toppen af døren der hvor dør stopper og sort rudeliste starter. Rystelser - F11 er ekstrem følsom. Så hvis den ryster og det ikke er dæk så find en anden.
F11 er en køremaskine. Men ikke en fejlfri køremaskine.
F11 er en køremaskine. Men ikke en fejlfri køremaskine.
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
F11 520d 2012
Re: Obs punkter v køb af F11 520 D?
Nu er det godt nok en F10 jeg har men helt uden problemer. Gearkassen går fantastisk selv med mine 200.000 km og jeg har kun fået skiftet fjedre for og bag som det eneste uventede. Ifølge værkstedet skulle det være normalt, men det kan de jo altid sige.
Jeg prøvede selv både en 520D og 530D ved købet, og efter turen i 530D var der ingen vej tilbage til en 4-benet. Så lækker motorgang og omkring 13-15 km/l afhængig af kørestil og specielt hvor meget bykørsel der er.
Jeg prøvede selv både en 520D og 530D ved købet, og efter turen i 530D var der ingen vej tilbage til en 4-benet. Så lækker motorgang og omkring 13-15 km/l afhængig af kørestil og specielt hvor meget bykørsel der er.
- 640Poststreet
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 246
- Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
- Navn: Jens Ostenfeld
- By: Allerød
Re: Obs punkter v køb af F11 520 D?
Enig med Thomas, det er en køremaskine, den er go', men ekstrem følsom ift. rysten. Det er som om den kun kan være helt fri for rystelser, som typisk er ved 60 og 120, hvis alt er stillet korrekt, fælge er 100% lige og heldigt udformet, og det samme med dækkene. Min anbefaling er run-flat dæk, og ikke de stive continental run flat, som ikke holder længe.
Så lad være med at købe en der ryster, da rystelser kan være svære, og nogen gange umulige at få has på.
Så lad være med at købe en der ryster, da rystelser kan være svære, og nogen gange umulige at få has på.
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001