Startproblem

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Per Soerensen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors 23. apr 2020 11:25
Geografisk sted: Lejre
Navn: Per Sørensen
By: Osted, Lejre

Re: Startproblem

Indlæg af Per Soerensen »

Tusind tak igen for gode forslag til udbedring af problemet, men her i går eftermiddags har jeg rodet videre med min BMW og kastede mig over at tjekke alle sikringer og startede heldigvis i bagagerummet ved akkumulatoren og alle var virksomme, men samtidig rykkede jeg i forbindelserne til PDC’en, og herefter har bilen startet ca. 20 gange som en mis – puha så nu håber og tror jeg bare på, at det hele har handlet om dårlige stikforbindelser, men ellers vender jeg tilbage …………..
Endnu engang tak til alle for indspark og håber jeg selv kan bidrage med sådanne på et tidspunkt.
Mvh PerS
Mvh. Per Sørensen
E39 530d 02/2000
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Startproblem

Indlæg af Kurt »

:TU1
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Per Soerensen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors 23. apr 2020 11:25
Geografisk sted: Lejre
Navn: Per Sørensen
By: Osted, Lejre

Re: Startproblem

Indlæg af Per Soerensen »

Tjaaaaah til alle med interesse - så gik der igen nogle dage hvor drømmen bare startede og startede (måske lige et par gange, hvor nøglen skulle drejes en ekstra gang …..), men så i går var den gal igen, også selv om jeg rev og flåede i PDC-stikkene og sikringerne i baggagerummet - suk suk - og masser af power.
Og så slog det mig, at én af jer havde skrevet om et problem med vælgeren til automatgearkassen, så der blev rykket i den et par gange - Vupti nu starter "drømmen" igen hver eneste gang, så måske har jeg denne gang for alvor lokaliseret årsagen.

Spørgsmålet er så bare, om man kan gøre noget som helst herved, eller bare skal leve med, at en gang imellem skal vælgeren til gearkassen behandles lidt hårdt ???
Mvh PerS
Mvh. Per Sørensen
E39 530d 02/2000
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Startproblem

Indlæg af Kurt »

Kan måske være den Nr. 5 der er problemet.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... ift_parts/
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Per Soerensen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors 23. apr 2020 11:25
Geografisk sted: Lejre
Navn: Per Sørensen
By: Osted, Lejre

Re: Startproblem

Indlæg af Per Soerensen »

Taaaaak endnu engang for gode indspark, for nu er den gal igen, for bilen ville her til morgen absolut ikke starte med tændingen sat til, og nu har jeg lige prøvet det forslag Kurt om "at sætte den i N og se om den kan starte der, kan den ikke det, så gå tilbage til P, starter den ikke der, så prøv at rokke med gearstangen mens du drejer nøglen om til start" …………… Desværre absolut intet hjalp, men hvis fejlen skal findes i gearskifteren (aut.), så forstår jeg dit forslag som, at det kan være nødvendigt at udskifte Nr. 5, som du angiver i linket.

Så vidt jeg kan tyde er det en magnet af en slags, men er den placeret nede under afdækningen ved gearskifteren - altså inde i bilen og ikke i gearkassen ???
Mvh. Per Sørensen
E39 530d 02/2000
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Startproblem

Indlæg af Kurt »

Ja, det er muligvis den der skal skiftes og sidder ved gearskiftet.. Nu skriver jeg muligvis, for efterhånden har der jo ikke rigtig været nogle af de forslag du har fået der har hjulpet ;) men boksen til gearkassen skal have af vide hvor gearstangen står, så den ikke bliver startet i gear, men da dit problem efterhånden ikke er periodisk mere, er det måske en god idé at få en ordentlig tester på og måske viser sig der fejl der ;)

Det bundstykke du skiftede, var det nyt og originalt..??
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Per Soerensen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors 23. apr 2020 11:25
Geografisk sted: Lejre
Navn: Per Sørensen
By: Osted, Lejre

Re: Startproblem

Indlæg af Per Soerensen »

Tusind tak igen Kurt for indspark og det er korrekt fejlen er næsten og kun næsten konstant, men alligevel periodisk så en tester på det rette tidspunkt kan måske afdække problemet - i går ville den så ikke igen tørne og ligegyldigt hvad jeg gjorde med gearskifteren hjalp det ikke.
Nå men jeg tror mere og mere på det med magnet-anordningen ved gearskifteren, for da jeg var ved "at sparke" til bilen, valgte jeg i stedet at tage fat i tagrælingen og vippe bilen og prøvede så at starte, og vupti absolut ingen problemer ej heller i dag ………….
Så nu vil undersøge hvad den magnet-anordning koster og skille det ad ved gearskifteren, og se hvad der er nedenunder.
Og jo bundstykket var originalt ud af 3 muligheder ……...
Mvh. Per Sørensen
E39 530d 02/2000
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Startproblem

Indlæg af Kurt »

Held og lykke, håber for dig, at du finder problemet :)
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Startproblem

Indlæg af Kurt »

Renser du nogle gange afløb ved pollenfilter kasserne..?? du kunne jo prøve at tage den af ved passager siden og tjekke om der evt. skulle være fugtigt ved og omkring boksene, problemet kan også være i en af boksene "kold lodding" mulighederne er sgu mange i sådan en E39..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Per Soerensen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors 23. apr 2020 11:25
Geografisk sted: Lejre
Navn: Per Sørensen
By: Osted, Lejre

Re: Startproblem

Indlæg af Per Soerensen »

Taaak og jo de er renset for nyligt og enig der mange muligheder og var blevet advaret af en ældre mekaniker....
Mvh PerS
Mvh. Per Sørensen
E39 530d 02/2000
Besvar