Kølevand

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Kølevand

Indlæg af JM540466 »

Har den senere tid haft det problem at kølevandspinden stod langt over kanten når motoren var kold og derfor tappede jeg vandet af så pinden stod parallelt med overkant af studsen på køleren som den skal jvf, rep. bog. Men ofte kom beskeden Kühlwasserstand prüfen, men der var jo kølevand nok. Skiftede føleren, men problemet var det samme. Kunne stoppe motoren og starte og problemet forsvandt nogle gange. Har ledt og ledt efter en løsning og spurgte også mekanikere, men fik at vide at bilen var gammel og bmw kølere sagtens kunne være utætte, så der skulle bare fyldes lidt mere vand på.
Fandt en forklaring på det samme beskrevne problem i Tyskland . Det er når de elektroniske ventiler ikke lukker 100% så trykker vandet fra varmeapparat ud i kølersystemet. Og de beskrev også at når man starter med kold motor synker kølevandet. Så skal man efterfylde så pinden flugter med kanten. Gjorde dette og samtidg kørte jeg ture hvor varmen henholdsvis var max temp og min temp. og midt imellem. dvs motionerede ventilerne. Efter nogle dages kørsel og en smule efterfyldning er vandstanden som den skal. Dvs sparede et ombyttersæt, men har bestilt nye pakninger samt kul til motoren for renovering. Den kunne ca tage 1/2 liter til 3/4 liter jvf det ovenfor beskrevne.
Spurgte dog ikke BMW , det kunne jo være at de vidste det.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Besvar