Hej alle.
Jeg og kæresten har kigget på ovennævnte bil.
Bilen har kørt 171.000
Jeg kunne godt tænke mig, at vide hvad den evt har af fejl, ting man skal være opmærksom på ved køb.
Kom gerne med ris/ros
På forhånd tak
Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010
Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010
Indsprøjtningsdyserne er ikke så holdbare og 6stk inkl kodning koster på den anden side af 10000kr.
Det er hvad jeg lige kan komme i tanke om.
Det er hvad jeg lige kan komme i tanke om.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010
Hvad med kæder?
Er det ikke noget med 200.000 km de skal skiftes?
Og hvad med olieforbrug?
Er det ikke noget med 200.000 km de skal skiftes?
Og hvad med olieforbrug?
Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010
Kædeproblemer har der aldrig rigtigt været på BMW's R6'ere benzin'ere dog er det så opstået på de senere 4 cyl med turbo
Olieforbruget på deres R6'ere benzin skulle være løst fra E60/61 LCI og op.
Så mit personlige svar vil være 2X nej
Dog kan din (måske kommende vogntøj) potentielt kokse til i indsugningen hvis der har været kørt mange korte ture og det gælder alle mrk med direkte indsprøjtning og er ikke BMW specifikt.
Det er et af onderne ved moderne direkte indsprøjtnings motorer
Olieforbruget på deres R6'ere benzin skulle være løst fra E60/61 LCI og op.
Så mit personlige svar vil være 2X nej
Dog kan din (måske kommende vogntøj) potentielt kokse til i indsugningen hvis der har været kørt mange korte ture og det gælder alle mrk med direkte indsprøjtning og er ikke BMW specifikt.
Det er et af onderne ved moderne direkte indsprøjtnings motorer
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: fre 16. nov 2018 07:10
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Navn: Erling Grete
- By: Løjt 6200
Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010
Har lige solgt min f10 523
På 12 måneder har jeg skiftet følgende
6 nye dyser
Ny forlygte p.g.a fugt
Ny kondensator
Nye tændspoler
Ventildæksel
Sensor til brændstofpumpe
Ny højtrykspumpe
Nye forbremser komplet
Nye fjederbenstøtteleje
Nye ankerplade foran
Olie skiftet i gearkasse
Fået laver alm service og fået den synet
Ialt har ca. brugt 55000 kr på rep. Dertil kommer jo benzin ,forsikring og vægtafgift
Ved godt at noget er alm rep.men der har også været en masse ud over det.
Den er som sagt solgt og har nu købt en Corolla hybrid med 180hk
Og den starter hver dag, så kan jeg jo måske spare til BMW igen.
På 12 måneder har jeg skiftet følgende
6 nye dyser
Ny forlygte p.g.a fugt
Ny kondensator
Nye tændspoler
Ventildæksel
Sensor til brændstofpumpe
Ny højtrykspumpe
Nye forbremser komplet
Nye fjederbenstøtteleje
Nye ankerplade foran
Olie skiftet i gearkasse
Fået laver alm service og fået den synet
Ialt har ca. brugt 55000 kr på rep. Dertil kommer jo benzin ,forsikring og vægtafgift
Ved godt at noget er alm rep.men der har også været en masse ud over det.
Den er som sagt solgt og har nu købt en Corolla hybrid med 180hk
Og den starter hver dag, så kan jeg jo måske spare til BMW igen.
Mvh. Erling Grete
F10 523i 2011
F10 523i 2011
- z-upit.dk
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 317
- Tilmeldt: man 6. apr 2009 10:25
- Navn: Steen Lauritzen
- By: Hillerød
Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010
Jeg har lige solgt præcist en bil som den du kikker på og overordnet har jeg været glad for den i de to år og 42.000 km jeg har haft den. Dog har jeg haft en irriterende problem som du kan læse mere om her: viewtopic.php?f=10&t=16369
Jeg er sådan indrettet, at jeg tåler ikke andet end 100% perfekt og set i bagspejlet, skulle jeg måske lade være med at lade et relativt lille problem som dette, gå mig sådan på. Jeg endte med at bruge rigtig mange penge på at forsøge at løse det (+30.000 kr) og det lykkes aldrig helt. Det blev lidt bedre men helt løst blev det ikke.
Min bil brugte ingen olie (læs 1 l. på 20.000 km) og reelt har bilen ikke haft andre udgifte end dæk, viskerblade, et par knækket fjedre, Vanos ventiler samt skiver/klodser hele vejen rundt. I det store hele alt sammen noget som må anses for alm. vedligehold og driftsudgifter.
Jeg er sådan indrettet, at jeg tåler ikke andet end 100% perfekt og set i bagspejlet, skulle jeg måske lade være med at lade et relativt lille problem som dette, gå mig sådan på. Jeg endte med at bruge rigtig mange penge på at forsøge at løse det (+30.000 kr) og det lykkes aldrig helt. Det blev lidt bedre men helt løst blev det ikke.
Min bil brugte ingen olie (læs 1 l. på 20.000 km) og reelt har bilen ikke haft andre udgifte end dæk, viskerblade, et par knækket fjedre, Vanos ventiler samt skiver/klodser hele vejen rundt. I det store hele alt sammen noget som må anses for alm. vedligehold og driftsudgifter.
Mvh. Steen Lauritzen
BMW 530e G30 - 2018 - Honda VF 750C
Ex: BMW 523i F10 - 2010 - BMW 523i LCI E60 - BMW 520 E39 - BMW 320i E30
BMW 530e G30 - 2018 - Honda VF 750C
Ex: BMW 523i F10 - 2010 - BMW 523i LCI E60 - BMW 520 E39 - BMW 320i E30
Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010
Mange tak for jeres rigtig fine svar
Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010
Vær OBS på rust og ir.
Dørene vil gerne boble forskellige steder.
Luftaffjedring bag går ved ca 130-150 tkm
Div bærearme for. Manchetten ved støddæmper.
Vh Thomas
Dørene vil gerne boble forskellige steder.
Luftaffjedring bag går ved ca 130-150 tkm
Div bærearme for. Manchetten ved støddæmper.
Vh Thomas
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
F11 520d 2012
Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
- z-upit.dk
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 317
- Tilmeldt: man 6. apr 2009 10:25
- Navn: Steen Lauritzen
- By: Hillerød
Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010
Det er jo ligesom ikke en F10'er.... Der er en E61'er.janl skrev: ↑lør 4. jan 2020 16:10 Eller så køb denne...………..
https://www.dba.dk/bmw-523i-25-touring- ... 061764401/
Mvh. Steen Lauritzen
BMW 530e G30 - 2018 - Honda VF 750C
Ex: BMW 523i F10 - 2010 - BMW 523i LCI E60 - BMW 520 E39 - BMW 320i E30
BMW 530e G30 - 2018 - Honda VF 750C
Ex: BMW 523i F10 - 2010 - BMW 523i LCI E60 - BMW 520 E39 - BMW 320i E30