BMW rookie hjælp til udstyr 530xd

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
LarsK
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 8. jul 2019 23:43
Navn: Lars Kruse
By: Rungsted Kyst

BMW rookie hjælp til udstyr 530xd

Indlæg af LarsK »

Hej venner.
Jeg er netop ankommet her til jeres forum. Jeg har tidligere kørt Audi’er, så BMW er nyt for mig og jeg håber derfor der er nogle venlige sjæle der kan vejlede omkring udstyr. Jeg har planer om at hente en 530 eller 535 d eller xd i Tyskland her til august. Det kan også være en GT, men er disse faceliftet på et andet tidspunkt?
Jeg leaser bilen.

Undervogn: Hvad er adaptiv undervogn, er det anderledes end en m-undervogn?
Adaptiv fartpilot: Jeg vil have en der virker fra 0km/t, hvad kræver det af betegnelse hos forhandleren og hvilke knapper skal jeg kigge efter?
Hvad er det typiske kendetegn for at se forskel på en LCI model og den tidligere model? Jeg synes det er svært at se specielt på de mørke biler.
Hud har jeg læst virker rigtig godt i BMW. Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Lygter, er der forskel på disse i LCI modellen?
Andet som I sætter stor pris på i jeres bil som kan anbefales? Jeg skal også have ventilerede sæder da jeg havde dette i min A6 og var virkelig glad for det.
Vh
LarsK
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: BMW rookie hjælp til udstyr 530xd

Indlæg af OleDupont »

Hej Lars,

Velkommen i forum :V

Jeg er sikker på, at der inden længe kommer nogle bud på dine spørgsmål.

Omkring HUD, så er det genialt...jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har kigget ned på instrumentpanelet :mrgreen:

Adaptiv fartpilot virker næsten ned til 0 km/t, hvilket giver god mening ved f. eks. et fodgængerfelt.

Jeg har den store LED-lyspakke, og det bliver man ganske simpelt afhængig af :D

Ellers er det vel lidt op til dit budget.

Held og lykke med at finde den helt rigtige Bimmer!
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
LarsK
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 8. jul 2019 23:43
Navn: Lars Kruse
By: Rungsted Kyst

Re: BMW rookie hjælp til udstyr 530xd

Indlæg af LarsK »

Hej Ole.
Tak for dit svar.
Kan du uddybe hvad den store lyspakke indeholder og hvad forskellen er fra standard eller andre muligheder?
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: BMW rookie hjælp til udstyr 530xd

Indlæg af OleDupont »

Her har du en del af lyspakken :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=AvQPT9QLYNY&t=267s

Og her kurvelyset, som min pakke også har:

https://www.youtube.com/watch?v=2_jw99O ... e=youtu.be
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
LarsK
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 8. jul 2019 23:43
Navn: Lars Kruse
By: Rungsted Kyst

Re: BMW rookie hjælp til udstyr 530xd

Indlæg af LarsK »

Tak for links. Hvad hedder lyspakkerne?
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: BMW rookie hjælp til udstyr 530xd

Indlæg af bphhm »

Du kan se udstyr på min nedenfor, og det er efter min mening den perfekte pakke til F10, dog afhængig af pengepungen. Mit lyd anlæg er Hifi versionen og navigation er professional.

Infotainment delen virker dog en anelse gammeldags og er det eneste jeg ville ændre hvis muligt. Der er dog musik streaming, bluetooth osv. men det kunne være rart med Android Auto, styring af apps på mobilen etc.

Du bør gå efter adaptiv fartpilot med stop & go som virker ved køkørsel ned til fuld stop. Den adaptive fartpilot virker glimrende. Jeg kunne selv godt tænke mig også at have lane keeping assist men ved ikke hvor godt det virker.

Få VIN nummeret så kan du checke den nøjagtige udstyrs liste online.

Helt enig med Ole om HUD. Dette er et must og jeg vil aldrig have en bil uden, specielt ikke når man som jeg har brug for læsefelt i brillerne.

Jeg kender ikke BMW's LED, men til F10/11 fungerer deres Xenon super godt og jeg har selv en funktion der automatisk blænder det lange lys ned. Virkeligt godt lys og så har forlygterne et klassisk BMW udtryk med deres ringe som jeg rigtigt godt kan lide.

jeg kan også stærkt anbefale sæder med memory funktion som indstiller sig selv inklusive rattets position afhængigt af hvilken nøgle der åbner bilen. Det har konen og jeg stor glæde af da hun har en helt anden sidde position end jeg har.

M-rat er et must. Det er SÅ lækkert.

Jeg har ikke helt styr på hvad adaptiv undervogn dækker over men min skulle have det.

Omkring LCI vs. non LCI så er de tydeligste kendetegn rattet og lidt trim omkring navigationen. Samt en anden drejeknap til navigationen hvor man kan skrive tegn/bogstaver til destination.

Hvis du har pengene så ville jeg gå efter en LCI model men rattet kan skiftes for under 10.000 kr.

F10/11 er ikke en stor bil indvendigt så hvis du har brug for god plads så er GT varianten sikkert bedre. Personligt kan jeg ikke lide designet.

God jagt!
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: BMW rookie hjælp til udstyr 530xd

Indlæg af OleDupont »

Hej Lars,

Lyspakken er ret omfattende og består af flere ting, se foto :mrgreen:
Vedhæftede filer
lyspakke.JPG
lyspakke.JPG (80.44 KiB) Vist 2801 gange
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Wengostar
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 61
Tilmeldt: tirs 8. jan 2019 11:41
Navn: Thomas Weng
By: Haslev

Re: BMW rookie hjælp til udstyr 530xd

Indlæg af Wengostar »

Ovenstående er godt beskrevet.
Jeg ville dog vælge en alm. og ikke en x drive.
Der er noget vedligehold ved x drive. Så hvis det ikke er fordi du har brug for det så køb en uden.
Køb gerne med fyr. Har man en gang haft det så er det svært at undvære...
Vh Thomas
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
Besvar